Introduktion til programmet Ringsted–Femern Banen – Præsenteret af Jens Ole Kaslund.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
Advertisements

Femern Bælt forbindelsen På vej mod en regeringsaftale!
Beskæftigelsesregion Syddanmark ”Hurtigt i gang” d. 19. juni 2008 på Fredericia Messecenter.
Q1 2006/07 præsentation, 7. februar 2007 ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
NOGLE SUPPLERENDE OPSAMLINGER FRA KURSUS FOR NYE FORSTANDERE HJEMMESIDEKRAV OG LIDT OM INKLUSIONSTILSKUD OG SPS OBJ Oktober 2014Baggrundsinformation1.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde for Teamledere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Onsdag den 10. september 2014.
Opdateret finansiel analyse København, 11. februar 2016.
"Faglig kvalitet i de akutte patientforløb” Akut Afdelingen, Nykøbing Sygehus.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Trafikkonference 2016 Sjælland baner vejen frem V/KKR formand, Niels Hörup, Borgmester i Solrød.
Hvad skal der ske i 2006 Historien Omfattende tekniske forberedelser er allerede i gang Startet af amtsborgmestrene ultimo 2004 Først trafikselskaberne.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Introduktion af VDSL2 med frekvensplan 35b (“Vplus” – “Supervectoring”) 1 VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
Borgermøde Vordingborg Kommune. Indledning  Vores værdier: Respekt, Samarbejde, Professionalisme.  MT Højgaard ønsker at bidrage til samfundsudviklingen.
Hvad skal vi lære i dag? 1.At løse en eksamensagtig opgave 2.At få afklaret nogle tvivlsspørgsmål om etableringsretten 3.Introducere til den frie bevægelighed.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Alle unge skal have mulighed for at vælge efterskole
Den virksomhedsrettede integrationsindsats
Valdemarsgades forlængelse
Grundvandssamarbejde
Afgangselever Status i oktober måned
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Frivilligheden i Vordingborg
Akkreditering i speciallægepraksis
Resultater af BedreBolig Bornholm opgjort februar 2016
Metode til udarbejdelse af Jobfunktionsroller Case: SAPA pilotkommune - Næstved Gennemført i regi af D11 Arbejdsgruppen: STS projektleder fra.
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Misbrugsgruppe på sengeafsnit S1/32 i Psykiatrien Syd Baggrund og opstart Gruppen i praksis Udsagn Effekt, udfordringer og udvikling Spørgsmål Misbrugskonsulent.
Separatkloakering i Svebølle
Vi sætter fokus på bedre rensning af dit spildevand 2017.
Höstmöte i Stockholm dag 2 den 21. oktober 2009
Hvad betyder en konflikt for mig?
18. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på området for udsatte voksne.
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Netværksmøder - voksenlærlingeordningen
Potentialemodel for kvantificering af effekterne af Aarhus Letbane
Webinar om fordringstyper til daginstitution
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Arbejdsmarkedets Erhvervssygdoms Sikring (AES) – ændringer pr
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Vision 2050 er vejen til vækst
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Status for buspuljerne
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
samarbejdsaftalen for traumatiserede flygtninge og krigsveteraner
Anders Lundby – STIL Bjarne Frandsen, Efterskoleforeningen
Bordtennis Et OL i børnehøjde Kun for 4. og 5. klasser
Status på fælles udbud af telemedicin (FUT)
Transportplanlægning og Ruteoptimering
Ringsted-Femern Banen - en del af fremtidens jernbanen
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Nøgletal på vejområdet
Generalforsamling 12. marts 2019
Afgangselever
Status på fælles udbud af telemedicin (FUT)
PSK-BYG Projekt ”Nyt klubhus”
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Nils Agerhus Direktør Uddannelses- og Forskningsministeriet
Efterbyggelse.
Drøftelse i VEU-rådet om AMU-udbudsrunde i 2019
Lige adgang til lejligheder og sæsoner for alle
Vridsløselille Andelsboligforening, Afdeling 4 Nord og Syd, 26
Årsmøde
Lovgivning.
Oplæg om nye ferieregler - Kreds Østjylland august 2019
Præsentationens transcript:

Introduktion til programmet Ringsted–Femern Banen – Præsenteret af Jens Ole Kaslund

Ringsted – Femern Banen indtil nu 2008: Traktat mellem Tyskland og Danmark. A/S Femern Landanlæg betaler via statsgaranterede lån 2009: Projekteringslov og igangsættelse af tekniske analyser. 2011: Offentlig høring og høringsudgave af miljøredegørelsen.

Ringsted – Femern Banen indtil nu 2012: Høringssvar, miljøredegørelse og beslutningsgrundlag opdateret og tilgængeligt på Banedanmarks hjemmeside : Politisk beslutning om 200 km/t samt aktstykke for fremrykkede anlægsaktiviteter. 2014: Opstart af ”fremrykkede arbejder” 2015: Anlægslov

Projekter mellem København og Femern Bælt Ny bane København- Ringsted, Nyt 55 km dobbeltspor 250 km/t Periode: Ringsted Station Flyover, ny jernbanebro til 200 km/t Periode: Ringsted-Holeby Jernbanen opgraderes til 200 km/t Periode: Ny Storstrømsbro Periode: Elektrificering Køge Nord-Næstved:

Ringsted–Femern Banen – mange fordele Resultat / fordele  Flere afgange for både gods- og passagertog  Reduceret rejsetid – under en time mellem Nykøbing og København – tæt på 2½ time mellem København og Hamburg  Færre godstog over Fyn  Større fleksibilitet i togdriften og øget regularitet  Mere effektiv etablering af nye jernbaner

Ringsted–Femern Banen Omfang  Et ekstra spor: Vordingborg – Holeby  Elektrificering mellem Ringsted og Rødby  Opgradering til 200 km/t  To-sporet fast bro over Masnedsund  Ny klapbro med ét spor over Guldborgsund  Overhalingsspor til godstog nord for Glumsø, ved Orehoved og syd for Holeby  Midlertidige stationsanlæg i Orehoved og Rødby Havn  Nødstation syd for Holeby Tilvalg  Opgradering af nødstation til passager station.

Reduceret rejsetid De nye rejsetider Hurtigste forbindelseI dagReduktionEfter 2021 København – Nykøbing Falster1:230:260:57 Nykøbing Falster – København1:320:350:57 København – Næstved0:490:150:34 Næstved – København0:530:190:34 Næstved – Nykøbing Falster0:340:110:23 Nykøbing Falster – Næstved0:410:180:23 København – Hamburg4:341:542:40* Hamburg – København4:462:062:40* København – Hamburg uden stop4:341:542:31* Hamburg – København uden stop4:462:062:31* *)Køretiderne til Hamborg forudsætter at de tyske landanlæg er fuldt opgraderet som aftalt, hvilket ifølge traktaten kan være op til 7 år efter åbningen af den faste forbindelse.

Det bliver lidt skidt før det bliver godt Det endelige spærringsmønster er ikke fastlagt endnu, men forventes at være inden for følgende rammer: Mellem Ringsted og Næstved Halvt års totalspærring i sommerhalvåret Øvrige spærringer vil være nat og weekendspærringer. Mellem Næstved og Orehoved. Totalspærring i syv uger og enkeltsporsdrift i 14 uger i sommerhalvåret Falster og Lolland 2017: Halvt års spærring mellem Orehoved og Rødby samt yderligere 2½ måned mellem Nykøbing F og Rødby i sommerhalvåret. 2019: 4½ måneds spærring mellem Orehoved og Rødby i sommerhalvåret. Øvrige spærringer vil gennemføres nat og weekend.

Fremrykkede aktiviteter 18 vejbærende broer på Lolland og Falster. Aftale indgået med Arkil, arbejdet er i gang og forventes afsluttet i Facadeisolering. Første mere end 200 husstande på Lolland og Falster har sagt ja til at deltage. Fortsætter de kommende år. Nedrivning af bygninger. Første 12 bygninger nedrevet indtil nu. Perron på Vordingborg Station. Aftale indgået med Arkil, forventes afsluttet i I marts 2013 blev det besluttet at fremrykke følgende aktiviter på Ringsted – Femern Banen for at skabe arbejdspladser og samtidig mindske projektrisici.

Tidligere udbud Arkil 6 FNT Arkil Igang 4 FNT Alstom 5 Prækval

Nuværende og fremtidige udbud PQ åben 6 ansøgere

Programfasen er afsluttet oktober 2013 Bropakke 1 – vejbærende broer på Lolland og Falster – Kontrakt indgået med Arkil A/S. Opstartet i marken i maj Første spadestik 2. september. Støjisolering Grontmij/COWI er støjrådgivere. Forberedende arbejder pågår. Nedrivning af eksisterende bygninger. 12 bygninger er nedrevet. Midlertidig perron Orehoved spor 1. Er udført af Arkil A/S. Perron ved spor 1 i Vordingborg. Kontrakt indgået med Arkil A/S. Arbejdet er i fuld gang. Midlertidig perron Rødby Færge spor 20. Arbejdet er snart færdig. Bropakke 2/3/4. Første tilbud modtaget 25. september. Anlægspakker 1/2/3. Prækvalifikation pågår. Frist for anmodning om PQ er 24. oktober. Ny bro over Masnedsund. Prækvalifikation afsluttet – 5 konsortier er prækvalificeret. Udbudsmateriale udsendt i begyndelsen af oktober Anlægslov forventes første halvdel af 2015 Status Page 12