NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN 2015-2020 1600 x 900.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nyborg Kajakklub. Nyborg Kajakklub dage  Stiftende generalforsamling  Fra 25 til 40 medlemmer  Målsætning for det første år  Samarbejdsparter.
Advertisements

der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
PR Kampagne for folkeskolen
Nyborg Kajakklub. Nyborg Kajakklub dage  Stiftende generalforsamling  Fra 25 til 40 medlemmer  Målsætning for det første år  Samarbejdsparter.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Fastholdelse af medlemmer
1 LFA for Bjørneklo Bande i DN Favrskov Formål og delformål Aktivitet og delaktivitet Forventede resultaterSucceskriterier og indikatorer DataindsamlingMilepæl.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
- for dig der vil på søen Der er et hav af muligheder i Skanderborg Skanderborg Junior Sejlklub.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Det forpligtende fællesskab. Vester Skerninge •Landsby med indbyggere beliggende midt imellem Svendborg og Faaborg på Sydfyn •11 idrætsforeninger.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
FBUs visionsplan 2015.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Det helt grundlæggende: Udvikling Kammeratskab Aktivitet Engagement.
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
- Hvad kan I forvente som forældre?
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
1 Baggrundsinformationer ”Politiets kontakt med lokalsamfundet skal styrkes via lokalpolitiet på de enkelte politistationer, ved etablering af kredsråd.
Fremtidens Idrætsråd i Mariagerfjord Kommune Præsentation af arbejdsgruppens resultat ved Hans Kristian Bjørn.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Thurø Sejlklub J 70 projekt ”Vi har én båd og er godt på vej med nummer to” VELKOMMEN TIL J70 – AFTEN 18. Januar 2016.
NSF Regnskab Generelle bemærkninger 1.Overordnede dispositioner i 2015: a.Udmeldte medlemmer: 42 Indmeldte medlemmer: 51 b.Overskud på driften:
NSF Budget Generelle bemærkninger Markante forhold i 2016 budgettet a.Udmeldelser modtaget 9/2-2016: 19 - Indmeldelser pr 9/2-2016: 7 b.Modtagne.
ØFK 2016 klubudvikling 16 december 2015, medlemsmøde: Planlægning af sæson, overblik arbejdsområder, ansvarsområder, samarbejde på flyvepladsen mv.
Informationsmøde NSF HELHEDSPLANEN. Agenda Forløbet frem til NSF involvering i helhedsplanen Repræsentantskabets overvejelser i forhold til økonomien.
Efterskoleforeningens Årsmøde, 2013 Dialoggruppe 5 Vejledning og overgange v/ Bent Bisballe Østergård, Bestyrelsesmedlem Lis Brok-Jørgensen, Vejledningskonsulent.
Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø august 2010.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs januar
Årskursus i Hjertemotion
Kommunikationsansvarlig
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Ørkenfortets strategi 2020
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Bestyrelse – hvad er det?
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
OPLEVELSER MED MENING BREDT ERHVERVS- NETVÆRK
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
OPLEVELSER MED MENING BREDT ERHVERVS- NETVÆRK
OPLEVELSER MED MENING BREDT ERHVERVS- NETVÆRK
Årsmøde
BADMINTON Netværksmøde foråret
OPLEVELSER MED MENING BREDT ERHVERVS- NETVÆRK
Dansk brætsejler organistation
Årsmøde
Status fra tagudvalget
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

NYBORG SEJLFORENING STRATEGIPLAN x 900

STRATEGI- GRUPPEN: Bestyrelsen:Jan Fibæk Torben Jandorf Jens Haugaard Ungdomsafdelingen:Colin Carr Jørn Grønlund Hans Kurt Jakobsen Menige medlemmer:Kurt Jakobsen Ole Olsen Niels Høirup Bjarne Kristensen

STORMØDE 22. OKTOBER 2014 Temaer til drøftelse i grupperne: Vi har ingen aktiviteter at tilbyde unge på år, når de er vokset ud af nuværende joller. Rekruttering til bestyrelsen og det frivillige arbejde? PR – arbejde. Hvordan gøres foreningen mere synlig og attraktiv? Klubhus – er klubhuset attraktivt som det er? Kapsejlads – Hvad gør kapsejlads/tursejlads mere attraktivt i klubregi? Hvordan kan Sejlforeningen påvirke og deltage i Nyborg Kommunes havne strategiplan Sejlerskole – bør Sejlforeningen have bredere uddannelsestilbud?

STRATEGI-GRUPPENS VALGTE TEMAER (HVOR STÅR VI? HVAD ER VORES UDFORDRINGER?) 1.Gennemsnits alder på 53 år 2.For lidt åbenhed 3.Aktiviteter i klubben 4.For lille synlighed 5.For lidt interesse til frivilligt arbejde 6.Klubbens aktiver

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Ønsket situation Hvor vil vi hen? Handlingsplaner for at opnå ønsket situation

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Ønsket situation Hvor vil vi hen? Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Gennemsnits alder på 53 år 2.For lidt åbenhed 3.Aktiviteter i klubben 4.For lille synlighed 5.For lidt interesse til frivilligt arbejde 6.Klubbens aktiver

NYBORG SEJLFORENINGS MEDLEMSSAMMENSÆTNING I RELATION TIL ALDER

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Gennemsnitsalder på 53 år Ønsket situation Hvor vil vi hen? Inden udgangen af 2018 opnå en gennemsnitsalder på under 50 år Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Indkøb af 2 sportsbåde og 1 RIB i 2015 og evt. 1 sportsbåd yderligere i Etablere kapsejladslinje for 2. års sejlerskoleelever 3.Attraktivt klubhus med sociale aktiviteter for målgruppen

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For lidt åbenhed Ønsket situation Hvor vil vi hen? Tilstræbe en åben og imødekommende klub Handlingsplaner for at opnå ønsket situation I 2015: 1.etableres MENTOR ordning 2.fremstilles foldere til sejlere, som ikke er medlem af NSF/nye sejlere 3.hilsepligt 4.etableres gastebørs på hjemmesiden 5.indkøbes gasgrill

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For få aktiviteter i klubben Ønsket situation Hvor vil vi hen? Fremme kapsejlads, tursejlads og sociale arrangementer Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Lade klubbåde deltage i tirsdagssejladser fra sæson Tilstræbe afholdelse af 1 årligt stævne – f.eks. DM med start i Fastholde min. 2 fælles tursejladsarrangementer hvert år 4.Afholde min. 5 sociale arrangementer hvert år fra 2015

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For lille synlighed Ønsket situation Hvor vil vi hen? Fremme synlighed i omgivende samfund og internt i klubben, samt at integrere sig i havnens udvikling. Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Artikel i lokalmedier min. 1 gang pr. måned angående NSF aktiviteter 2.PR materiale (folder m.v.) klar til maj Udsende nyhedsmails til alle medlemmer regelmæssigt, start Igangsætter identitetsskabende aktiviteter: Caps/Stander – start Fremme færdigudvikling af havneplanen i 2015

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? For lidt interesse til frivilligt arbejde Ønsket situation Hvor vil vi hen? Gøre det attraktivt at påtage sig frivilligt arbejde Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Udarbejde jobbeskrivelser for klubbens funktioner i Alle udvalgsposter skal kunne besættes på generalforsamling Praktiske gøremål for 2016 skal fastlægges primo 2016

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Klubbens aktiver Ønsket situation Hvor vil vi hen? Klubbens aktiver skal til enhver tid fremtræde tidssvarende. Fremme planer for vedligehold Handlingsplaner for at opnå ønsket situation Der udvikles i 2015 en rullende vedligeholdsplan af alle klubbens aktiver med input fra udvalg til ikrafttræden fra 2016

Strategiarbejdet Nuværende situation Hvad er vores udfordring? Gennemsnitsalder på 53 år Ønsket situation Hvor vil vi hen? Inden udgangen af 2018 opnå en gennemsnitsalder på under 50 år Handlingsplaner for at opnå ønsket situation 1.Indkøb af 2 sportsbåde og 1 RIB i 2015 og evt. 1 sportsbåd yderligere i Etablere kapsejladslinje for 2. års sejlerskoleelever 3.Attraktivt klubhus med sociale aktiviteter for målgruppen

ØGE ANTAL SEJLERE I ALDEREN ÅR SÅLEDES GENNEMSNITSALDEREN I NSF FALDER TIL UNDER 50 ÅR I 2018 Fastholde egne ungdomssejlere Tilbyde sejlads til uddannelsesinstitutioner i Nyborg først og fremmest Efterskolen ved Nyborg, Nyborg Gymnasium, Nyborg-Kerteminde Handelsskole og U-Centeret (10. klasse centeret) Udbrede interessen for sejlads for ”unge” voksne: f.eks. forældre til ungdomssejlere. Desuden tilbydes foreninger og virksomheder (= sponsorer) teambuilding og markedsføring For 2. års sejlerskoleelever etableres en linje med fokus på kapsejlads

PROJEKTET OMFATTER Indkøb af 2 sportsbåde i 2015 og eventuel 1 sportsbåd i 2016 Indkøb af 1 følgebåd: 3,8-4,2m RIB med HK motor og trailer Indkøb af bærbar VHF radio Markedsføring: fremstilling af plakater og flyers

BUDGET 2015Eventuelt i 2016 Brugte sportsbåde á kr Transportudgift af sportsbåde á kr ,8 – 4,2 m RIB med motor og trailer stk. håndholdt VHF radio2.500 Fremstilling af markedsføringsmaterialer4.000 Redningsveste, almindelige Redningsveste, oppustelige1.500 I alt

FINANCIERING LAG-midler: dækkende 50% af budgettet Sikkerhedsudstyr (RIB, VHF radio og redningsveste): TRYG fonden Sportsbåde: private virksomheder, fonde osv. Sponsorer får logo på fribord og storsejl. Sponsorers navn synliggøres på NSF’s hjemmeside og i Tågehornet. Sponsorer tilbydes 2 sejladser årligt mhp. teambuilding og markedsføring. Resten financieres over NSF’s midler

PROJEKTETS SKØNNEDE EFFEKT Fastholde egne ungdomssejlere. Mindst halvdelen fortsætter, dvs. 1 halvårligt Tilbyde sejlads til uddannelsesinstitutioner i Nyborg først og fremmest Efterskolen ved Nyborg, Nyborg Gymnasium, Nyborg-Kerteminde Handelsskole og U-Centeret (10. klasse centeret). Ved projektstart skønnes at kunne rekruttere minimum 10 sejlere i alderen 15 – 20 år, herefter halvårligt 3 sejlere Udbrede interessen for sejlads for ”unge” voksne: f.eks. forældre til ungdomssejlere. Desuden tilbydes foreninger og virksomheder (= sponsorer) teambuilding og markedsføring. Minimum 1 nyt medlem halvårligt i alderen 30 – 45 år For 2. års sejlerskoleelever etableres en linje med fokus på kapsejlads. Halvdelen af 2 års elever tager imod tilbuddet.

Periode: 01/ / IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner Rekruttere nye unge voksne Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde Vedligehold RIB (service motor)11500 Brændstof (liter) Overskud-3650

Periode: 01/ / IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner Rekruttere nye unge voksne Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde Vedligehold RIB100 Brændstof (liter) Overskud3900

Periode: 01/ / (3. båd anskaffet) IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner Rekruttere nye unge voksne Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde Vedligehold RIB13000 Brændstof (liter) Overskud750

Periode: 01/ / IndtægterantalkontingentBrugerbetaling Fastholde egne ungdomssejlere Rekruttere sejlere fra ungdomsinstitutioner Rekruttere nye unge voksne Etablere sejlerskole med fokus på kapsejlads UdgifterantalPr. stk.pris Forsikring sejlbåde Forsikring RIB13000 Vedligehold sejlbåde Vedligehold RIB Brændstof (liter) Overskud7800

EVALUERING Hvis projektet udvikler sig som antaget, vil der efter 2 år være rekrutteret 31 medlemmer med en gennemsnitsalder på 19 år Antal nye medlemmer skal følges nøje specielt med henblik på behov for anskaffelse af 3. sportsbåd I tilfælde af udmeldelser fra målgruppen skal der foretages interview for at klarlægge årsag hertil