Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration 06.02.2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Efteruddannelse for IT- og elektronik-teknologer
AU retail.
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
KEA KOMPETENCE.
Erhvervsakademi DANIA
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Grundlæggende IT, niveau G
Økonomistyring og økonomiske modeller
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Velkommen til Campus Roskilde
Organisationsstruktur
Erhvervsakademiet Aarhus
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Virksomheder - definition
  Billede 1 Blevet bedt om at fortælle lidt om hvordan det er at være socialiværksætter . Præsentation af mig selv : Er uddannet lærer og socialpædagog.
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
INFORMATIONSMØDE Revideret kandidatuddannelse Ny studieordning 13. Marts i København 20. Marts i Aalborg.
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Akademiuddannelsen i Ledelse
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Generel introduktion til EC
1 Procesoperatøruddannelsen INNOVATION – Hvad er det ? OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret.
Det Sociale Kapitel
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
360 graders kompetenceløft Netværkslokomotivet og VirksomhedsnetværkCabi 17. september 2014 Anette Barnhøj Uddannelseschef Mobil
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Projekter Fredag den 2. november 2007 Maria Baun Lauridsen.
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
N-SN Diplomingeniør i Bæredygtig Energiteknik Studinævn for Energi N-SN
Dagens program Hvorfor uddannelse? Diplom-uddannelsen - generelt Indhold på obligatoriske moduler og efterskolemodul Hvad kan jeg bruge uddannelse til?
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Biografisk narrativ metode
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
It i folkeskolens matematikundervisning
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Infomøde om synteseopgaven
Præsentation af forretningsplan
Jobfunktionsroller 8. Marts 2016.
Præsentationens transcript:

Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration

Kort om Cphbusiness  Danmarks største erhvervsakademi  Etableret i 2012  Ca. 320 medarbejdere  Udbyder akademi- og diplomuddannelser  Det økonomisk/merkantile fagområde, ledelse, markedsføring, IT, finans, innovation, serviceøkonomi og laborant/miljø  Stor vækst i videre- og efteruddannelser. Fra i 2013 til i 2014

Akademisk placering

Generelt om akademiuddannelser  Praktisk orienteret med udgangspunkt i teori  Giver 60 ECTS point, heraf 50 point til fag og 10 til afsluttende opgave  Merkonom med 40 ECTS point indenfor det merkantile område (dog ikke ledelse)  Adgangsgivende til diplom

Formål med uddannelsen  Uddannelsen har til formål at skabe et solidt praktisk og teoretisk fundament for medarbejdere beskæftiget i løn-og personaleadministration  Således at de igennem deres virke kan understøtte at funktionen kan levere sine ydelser effektivt og med høj kvalitet  Generelt formål med AU uddannelsen:  At kvalificere voksne til på et fagligt og metodisk grundlag at kunne analysere og vurdere praksisnære problemstillinger samt varetage funktioner på specialist- og mellemlederniveau

Krav, regler og retningslinjer  Krav er ungdomsuddannelse, faglig uddannelse samt to års erhvervserfaring  Skal indeholde 50 ECTS point (inkl. afgangsprojekt) indenfor sammen område (her ledelse), og dermed 10 point udenfor  Fagligt udbud og struktur reguleret via studieordninger  Indhold defineret via læringsmål, fordelt på  Viden  Færdigheder  kompetencer

Uddannelsen i overblik Kommuni- kation og service Lønadmini- stration Personale- jura HRM Afgangs- projekt Forretnings -forståelse

Forretningsforståelse  Baserer sig på lederens forretningsforståelse fra AU i ledelse  Har til formål at den studerende gennem reflektion og over praksis og teori udvikler sin forståelse af virksomhedens økonomiske sammenhænge og anvendelse økonomiske data i beslutninger  Mundtlig prøve med baggrund i individuel synopsis, intern censur

Lønadministration  Baseres på økonomi- og lønadministration i praksis – cases fra BPO lønadministrationen  Formål er, at den studerende får omsat den opnåede løn- og økonomividen til praktisk anvendelse. Den studerende vil således blive kvalificeret til konkret at tage del i virksomhedens løn- og økonomistyring  Mundtlig prøve med erhvervscase, ekstern censur

Personalejura  Baseres på personalejura  Formålet er, at den studerende opnår kompetence til at medvirke ved forebyggelse og løsning af arbejdsretlige problemstillinger mellem virksomhed og medarbejdere.  4 timers skriftlig prøve på baggrund af en opgave udarbejdet af opgavekommisionen. Landsdækkende, to gang årligt

Human Ressource Management  Baseres på HRM  Formålet er, at den studerende opnår en kompetence, således at den studerende kan varetage HRM opgaver og processer i en organisation med henblik på at tiltrække, fastholde, udvikle og afvikle medarbejdere  Mundtlig prøve med baggrund i individuel synopsis, intern censur

Kommunikation og service  Baseres på samtalen som redskab  Formålet er, at gøre den studerende i stand til professionelt at kunne servicere ledelsessystemet i forhold til brugen af samtaler med medarbejdere (og kunder)  Mundtlig prøve med erhvervscase med intern censur

Afgangsprojekt  Den studerende skal kunne dokumentere sin evne til, på et metodisk og analytisk grundlag, at kunne gennemføre en praksisnær og kompleks problemløsning indenfor uddannelsens overordnede formål  Skriftlig projektrapport og mundtligt forsvar

Mere info  Anbefalet holdstørrelse personer  Dokumentationskrav for adgang påhviler arbejdsgiver. Dispensationer kan gives til individer