Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Ørestad Skoles værdier
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Læring i bevægelse - hvorfor?
FRI FOR MOBBERI Skolekufferten er udviklet af Red Barnet og Mary Fonden I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i skolen Målgrupperne.
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010.
FRI FOR MOBBERI Børnehavekufferten udviklet af Mary Fonden og Red Barnet I kufferten findes redskaber og materialer til antimobbearbejdet i børnehaven.
Adoptivbarnets møde med daginstitutionen. Institutionsstart.
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
Sprogpakken Forældresamarbejde.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Skolereform august 2014………………
Jeg støtter barnet ved:
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Velkommen.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Følfods historie Naturbørnehaven en lokal ide En gruppe lokale forældre udarbejder et oplæg til en skovbørnehave Forældregruppen præsenterer.
Skoleparathed Sunds skole.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Børnehavens og skolens samarbejde er godt.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
De seks bedste billeder fra gruppen
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Det sammenhængende børneliv
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Rødkærsbro børnehaves værdigrundlag
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009

Dette karakteriserer Allindelille skole På Allindelille skole arbejder lærere og pædagoger tæt sammen om at skabe helhed for børn i alderen 3 til 14 år. Vi har en børnehave, der er en integreret del af skolen, med brobygning til skolestart

Dette karakteriserer Allindelille skole På Allindelille skole inddrages og informeres forældrene. Deres idéer og ressourcer bruges gerne.

Dette karakteriserer Allindelille skole Allindelille skole er en lille skole med rummelige forældre, børn og medarbejdere, der interesserer sig for barnets historie og tager aktivt del i dets trivsel.

Dette karakteriserer Allindelille skole Allindelille skole er en skole med uddannede lærere, som vægter fagligheden højt både i de boglige og praktiske fag.

Dette karakteriserer Allindelille skole Vi bruger vores naturnære beliggenhed og udendørsfaciliteter aktivt i undervisningen

Dette karakteriserer Allindelille skole Skolen kan tilbyde en alsidig musikundervisning.

Dette karakteriserer Allindelille skole Skolen samarbejder med de lokale interessegrupper og institutioner.

Skolens profil Sundhed. På Allindelille Skole bruger vi den omliggende natur til at udfordre eleverne på krop og hjerne.

Skolens profil Regler Praktiske regler. Vi lægger vægt på sociale spilleregler og justerer dem når det er nødvendigt.

Skolens profil Traditioner - Vi har faste traditioner, som virker som et aktivt input i skolens hverdag.

Skolens værdigrundlag Tryghed - at børn, forældre og ansatte møder hinanden med gensidig tillid og forståelse. - at ressourcer og rammer forvaltes så stabiliteten bevares.

Skolens værdigrundlag Gensidig respekt Forståelse og accept af de forskellige roller, vi har i forhold til vores børn, lærere, pædagoger og forældre. Vi lytter aktivt og er åbne for andres meninger Vi accepterer forskellighed og ser det som en ressource.