Eurovision Song Contest 2001 Den totale overraskelse
Budget på 60 mio. kr. Det hele brændes af på en aften DR havde ikke pengene
Svaret var: Et projekt
Et projekt skal have en historie - en vision Skabe et fantastisk og moderne TV-show - uden at det koster DR licensmidler Markedsføre DR Markedsføre Danmark
Licitation mellem kommuner Sponsorpakker Støtte fra det offentlige Danmark
Skabe et fantastisk og moderne TV-show - uden at det koster DR licensmidler Markedsføre DR Markedsføre Danmark
Husk konsekvenserne af målsætningen Fuld fokus på Tv-showet Udnytte DR kernekompetencer Udlicitere alt andet
Danmark /København Wonderfull Copenhagen/ Danmarks Turistråd Parkens Ansvar Scenen – DRs ansvar
Projekter skal skabe nyt Projekter er IKKE daglig drift
Projekter skal have et klart mål Og stor frihed til at nå det
Slip drømmene løs Vigtigt at turde tænke stort
Slip drømmene løs
Find gode fixpunkter: Alle skal kunne se det bevæger sig
ESC 2001 – et virtuelt projekt Pressemøder hver måned Pressestrategi Et logo
Slip drømmene løs
Skabe et fantastisk og moderne TV-show - uden at det koster DR licensmidler Markedsføre DR Markedsføre Danmark
Postcards Interval Act
En lille organisation : Ansæt folk når du ved hvad de skal lave Need to have Aldrig Nice to have
Åbne kontorlandskaber: Højt og uformelt informationsniveau Stor fællesskabsfølelse
Høj risikovillighed Nedlæg veto mod ”Det kan vi ikke”
Opbakning til medarbejderne Fejl er ikke forbudt Den samme fejl to gange er forbudt
Husk at uddelegere
Vigtigt med synlighed Du skal ikke vide alt om projektet Du skal vide alt om stemningen i projektet
Klar tale: En skovl er en skovl Ikke et avanceret haveredskab med differentierede anvendelsespotentialer
En god forhandling: Begge parter er glade
God projektledelse er Sund fornuft Anstændig opførsel
Fejlene Vi troede på IT-boblen Vi lod os forsinke af Internettet Kill your darlings