Opstartsmøde på Silkeborg Bibliotek Torsdag 12. februar 2015 Business 'n' Pleasure.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Et metodeudviklingsprojekt i UU DANMARK UU Vestsjælland
Introduktion til eBusiness
Hvordan bidrager litteratursiden
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer.
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Forandringsteori for Venindenetværket2013
Hvordan laver man en hjemmeside? Velkommen! Februar 2007.
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Hold Fast projekt - praktik
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: Innovation i 1. linje – Praksisnær Lederuddannelse Navn på institution: VEU Center Øst.
Ledelse af innovative medarbejdere
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Palles Gavebod og fremtiden i DDB Samling af udviklingskræfter og strategisk fokus giver flere muligheder for at udvikle et nationalt, velfungerende digitalt.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
BPU Karen Il Wol Knudsen, beskæftigelsespolitisk konsulent Februar 2009 Kursusdag 1 for DH’s repræsentanter i LBR og RBR.
Videncenter for virksomheders globalisering v/Tine Svane Hansen
Aktiviteter Resultater (kort/langt sigt) Effekter Forandringsteori for Frivillighuset 2013 Udfordringer: Brugernes behov ændrer sig løbende og aktiviteterne.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Uddannelse med perspektiv FREDERICIA GYMNASIUM FREDERICIA GYMNASIUM 24. oktober oktober 2011.
Bibliotekerne Michel Steen-Hansen "Ud-af-huset" biblioteket "Hvad kræver det af biblioteket?"
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Forslag til uddannelsesstrategi og handleplan
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
”En indgang til voksen og efteruddannelse” - et oplæg til temamøde i beskæftigelsesregionen 12. maj 2010 – Temamøde, Roskilde v/ VEU centerchef.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Det nye Herning bibliotek Fremtidens folkebibliotek.
Den virksomhedsrettede indsats i Midtjylland. 2 Hvorfor mere virksomhedskontakt?  Højt politisk prioriteret (ministermål i 2014).  De nye reformer stiller.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
INDSATSTEORI I UNGNORD EKSEMPLER – UDFORDRINGER - FORDELE.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål.
Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Årshjul Dec Jan Nov Feb Okt Mar Sep Apr Aug Maj Juli Juni
Mere digital litteraturforsyning
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Præsentation af UUL analyse
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Hvem er Business Region North Denmark?
Ambassadørnetværkets temadag
KKR NORDJYLLAND Indsats for at få højtuddannet arbejdskraft ud i hele Nordjylland KKR-møde d. 21 juni 2019.
Foreløbig tidsplan for implementering af EUD-aftalen
Præsentationens transcript:

Opstartsmøde på Silkeborg Bibliotek Torsdag 12. februar 2015 Business 'n' Pleasure

Baggrund Iflg. Danmarks Statistiks ”Erhvervslivet på tværs” seneste tal (2014) er mikro-virksomheder med under 10 ansatte den dominerende størrelsesgruppe i dansk erhvervsliv med 93 pct. af firmaerne i Prof. Steen Hildebrandt fastslår, at fremtidens vidensamfund vil kræve mere end den iværksættervilje og det handelstalent, der er hovedkraften i mange små og mellemstore virksomheder i dag. Derfor må og skal også små virksomheder overvinde deres berøringsangst overfor ”videns- og akademikermiljøet”- og omvendt(!). Biblioteket kan, som mellemled mellem folkeoplysning og videns/lærings-institution, være med til at nedbryde denne barriere. Business 'n' Pleasure

Projekt resumé Bibliotekerne råder over en lang række servicetilbud, som erhvervslivet med fordel kan anvende i deres daglige virke – herunder adgang til en lang række opslagsværk, databaser og internationale erhvervsmagasiner. I partnerskab med erhvervSilkeborg og udvalgte netværksgrupper under denne organisation, ønskes udviklet og markedsført en række produktpakker målrettet erhvervslivet. Der eksperimenteres med formidling af erhvervsstof /faglitteratur. (Højnede kompetencer indenfor biblioteksbetjening af erhvervslivet) I efteråret 2015 afholdes et stort fællesarrangement med en kendt erhvervsleder, hvor produktpakkerne præsenteres. Unge fra Silkeborg Business College indbydes til at deltage i lancering af produktpakker og arrangement. Sigtet er at give folkebiblioteket en klar erhvervsprofil og stærkere brand i erhvervskredse og at få målgruppen af erhvervsfolk til at se bibliotekerne som både Business ’n’ Pleasure (udvide gruppens brug af biblioteket) - samt at knytte bånd mellem unge og lokale erhvervsfolk. Business 'n' Pleasure

Hypoteser 1.Bibliotekernes produkttilbud vil – alene gennem produkttilpasning – kunne imødekomme erhvervslivets ønsker til et bibliotek. 2.Den primære barriere for servicering af erhvervslivet er manglende kendskab til den brede pallette af bibliotekstilbud (databaser, net- medier, mv.) og bibliotekar kompetencer 3.Bibliotekerne har i sin hidtidige markedsføring ikke formået at udfordre erhvervslivets opfattelse af bibliotekerne alene som ”kulturinstitutioner”, ikke som ”videns-bank”. 4.Det kræver målrettet, utraditionel markedsføring at tiltrække erhvervslivet. Business 'n' Pleasure

Fase Fase 1 feb 15 - jun Servicedesign - produktudvikling / produkttilpasning Semistrukturerede interview med udvalgte testpersoner/fokusgrupper Iterativ proces med udvikling af tilbud Kvalitativ rapport: Erhvervslivets syn på biblioteket og det aktuelle/(fremtidige) tilbud Implementering Fase 2 aug - okt Markedsføring Læringsforløb med planlægning og realisering af markedsføringskampagne og eventkoordinering ved studerende fra Silkeborg Business College (Afsætning niveau A / Innovation) Fase 3 nov – feb 16 Salg / Evaluering Event inkl. produktlancering Effektmåling og evaluering / afrapportering Business 'n' Pleasure

Februar 2015 Styregruppe nedsættes. Udpegning af projektansvarlige fra de respektive samarbejdspartnere. Introduktionsforløb, forventningsafstemning og detailplanlægning af forløbet Marts - Juni 2015 Service design Iterativ proces med baggrundsanalyse og interviews af udvalgte testpersoner og fokusgrupper om erhvervslivets syn på biblioteket og det aktuelle/(fremtidige) tilbud. Løbende produktpræsentation og produkttilpasning med henblik på gradvis ”udvikling” af både en umiddelbar løsning (kort sigte) og eventuelle anbefalinger til mere gennemgribende produktudviklingsinitiati ver (fremtidsperspektiv jf. behovsanalyse ) Juli 2015 Implementering Endelig udarbejdelse og implementering af produktløsning til markedspræsentation Erhvervsindgang via web, som kan skaleres som BPI via DDB CMS August/september 2015 Markedsføring Læringsforløb med planlægning og realisering af markedsføringskampagne og eventkoordinering for studerende fra Silkeborg Business College (Afsætning niveau A / Innovation) Oktober 2015 Salg Event inkl. produktlancering Boost dine netmedier messe Nov/Dec 2015 Effektmåling og evaluering Februar 2016 Afrapportering Resultatformidling via fagpressen Tidsplan Business 'n' Pleasure

Succeskriterier Målgruppe tilpasset produkttilbud Deltagerantal ved produktpræsentation Måling af brug af nyt erhvervsrettet produkttilbud/brugeradgang Business 'n' Pleasure

Største risiko At produkttilpasning ikke vil være nok, men at der kræves en radikal produktudvikling for at servicere erhvervslivet. Den indledende analyse skal være med til at afdække dette forhold og identificere fremtidige produktudviklingsmuligheder. Hypotese - efterprøvning Business 'n' Pleasure