29. juni 2015Jan Helbo, 1 Oplæg til pilotprojektet Hvad Hvorfor Hvordan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Skriftlige opgave kom IT
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Projektdesign Mål: At I opnår en forståelse for hvad et projektdesign er.
1 Samarbejde, læring og projektstyring (SLP) Formål: •Kursets formål er at støtte de studerende i at opfylde målene for projektarbejdets faglighed. Mål:
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Rasmus Damsø Johansen og Søren Menzer
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Vejledning i projektarbejde
IT værktøjer til projektarbejde (ITV) Bent Thomsen Institut for Datalogi.
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Synopsis VIP3/2012.
Samarbejde, Læring og Projektstyring
Projektplanlægning og projektstyring
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
Generel introduktion til EC
Formalia ved opgaveskrivning
Problemorienteret projektarbejde
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Synopsis VIP13 HH3.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Studie rapport opbygning
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
1. Semester rapporter Det skal fremgå af rapporten at man kan planlægge implementere afprøve dokumentere middelstore programmeringsopgaver.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Praktikordning Der skal udarbejdes: 1. Stillingsbeskrivelse for ”Praktik-koordinator” 2. Manual for pædagogisk ansvarlig (=HOP- vejleder) 3. Manual for.
1. MM SLP- kursus Jette Egelund Holgaard © SLP-gruppen, Aalborg Universitet Introduktion til problemorienteret projektarbejde.
Vision og strategier formidlet gennem IT 1. Præsentation 2. Funktionalitet 3. Grænseflader 4. Skabelse af vision 5. Evaluering af systemet 6. Perspektivering.
1 Samarbejde, læring og projektstyring (SLP) Formål: Kursets formål er at støtte de studerende i at opfylde målene for projektarbejdets faglighed gennem.
Marts 2003, MKProjekt- og gruppeorganiseret fjernundervisning1 Projekt- og gruppeorganiseret læring – hvordan overføres erfaringer med AAU-modellen til.
Projektarbejde og rapportskrivning
August 2003, MK MII: Teknologistøttet samarbejde 1 Projekt- og gruppeorganiseret læring – hvordan overføres erfaringer med AAU-modellen til fjernundervisning?
September 2004, MK MII: Teknologistøttet samarbejde 1 Projekt- og gruppeorganiseret læring – hvordan overføres erfaringer med AAU-modellen til fjernundervisning?
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
1 Samarbejde, læring og projektstyring (SLP) Formål: Kursets formål er at støtte de studerende i at opfylde studieordningens mål for projektarbejdets faglighed.
1 Læringsstil, samt Projektplanlægning og projektstyring Mål: At i får kendskab til jeres egen læringsstil. At I får et grundlæggende kendskab til projektplanlægning.
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
September 2005, MK/ORO MII: Teknologistøttet samarbejde 1 Projekt- og gruppeorganiseret læring – hvordan overføres erfaringer med AAU-modellen til fjernundervisning?
Undervise og lære på nettet? Erfaringer fra InterKomm+ og MCC Robin Cheesman
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Få godt begyndt på P0 projektet PV 1Efteråret 2013 Bachelor i IT og informatik Datalogi og Software Lars Peter Jensen, Lone.
N-SN Diplomingeniør i Bæredygtig Energiteknik Studinævn for Energi N-SN
PV4 Efteråret 2012 Software, Datalogi, Bachelor i IT og Informatik Lone Stub Petersen Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Skriveperiode (synopsis)
Vejledertyper Indhold Form Problem Fag Proces Produkt Kontrol
Studieretningsprojektet!
Projektets mål og rammer
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
SSO - Større skriftlig opgave
Projektdesign Mål: At I opnår en forståelse for hvad et projektdesign er.
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Præsentationens transcript:

29. juni 2015Jan Helbo, 1 Oplæg til pilotprojektet Hvad Hvorfor Hvordan

29. juni 2015Jan Helbo, 2 Hovedpunkter Mål Problemformuleringen - opgaven Pilotprojektets ”discipliner” Pilotprojektets værktøjer Pilotprojektets elementer Evaluering af pilotprojektet Grupper og vejledere Hvad nu?

29. juni 2015Jan Helbo, 3 Pilotprojekt mål At udvikle en familiedatabase

29. juni 2015Jan Helbo, 4 Kalender 28/10

29. juni 2015Jan Helbo, 5 Mål med pilotprojektet vænne sig til at studere igen – planlægning – disciplin lære den projektorganiserede, problemorienterede studieform øve gruppesamarbejde øve brug af støtteteknologi

29. juni 2015Jan Helbo, 6 Pilotprojektets ”discipliner” studere, læse, tilegne sig viden, løse opgaver samarbejde, tidsplaner, arbejdsfordeling, møder, ansvar, blive enige kommunikere, indlæg i news-fora formidle, ”sælge” skrive, reviewe

29. juni 2015Jan Helbo, 7 Pilotprojektets discipliner Kurser – Databaser – www-teknologier – Teknologistøttet samarbejde

29. juni 2015Jan Helbo, 8 Pilotprojektets værktøjer Uniflex Asynkrone værktøjer – – NEWS-grupper Synkrone værktøjer – skrive, tale, se – shared whiteboard – application sharing

29. juni 2015Jan Helbo, 9 Problemformulering - opgaven Konstruer en familiedatabase - som beskrevet i databasekurset Projektet dokumenteres i forhold til projektets faser – foranalyse – analyse – design – implementation

29. juni 2015Jan Helbo, 10 Pilotprojektets elementer projektarbejdet – løsningen på opgaven, produktet - databasen projektrapporten procesrapporten

29. juni 2015Jan Helbo, 11 Pilotprojektets elementer Exercise 1 PreanalyzesDesign Analyze Problem formulationModeling Test DocumentationImplementation Start of Phase IEvaluation Exercise 2 Exercise 3

29. juni 2015Jan Helbo, 12 Projektrapporten Skal dokumentere – Projektets faser (foranalyse, analyse, design, implementation) – Kravspecifikation – Design – muligheder, valg – Implementation – Vurdering og konklusion – Evt. anden dokumentation

29. juni 2015Jan Helbo, 13 Projektrapporten Exercise 1 WWW-technologies Report p. Table of content Pre Analyses Problem formulation Analyses Modelling Design Implementation Test Conclusion Exercise 2 Exercise 3

29. juni 2015Jan Helbo, 14 Projektrapporten Andre elementer i rapporten – Synopsis – Forord – Indholdsfortegnelse – Indledning – Litteraturliste – Appendiks, bilag Omfang: max sider

29. juni 2015Jan Helbo, 15 Procesrapporten Procesrapporten skal indeholde resultatet af de erfaringer man har gjort sig, og som kan danne grundlag for næste projekt, således at metoder og værktøjer er midlerne – ikke problemerne.

29. juni 2015Jan Helbo, 16 Procesrapporten Group experiences CSCW Supervision Techniques Conferences Document handling Communication Software tools Group work Table of content Process Report 2-6p.

29. juni 2015Jan Helbo, 17 Procesrapporten Hvordan er gruppearbejdet forløbet – hvad har været tilfredsstillende/ ikke tilfredsstillende – gode og dårlige erfaringer Hvilke værktøjer har været anvendt – hvordan – gode og dårlige erfaringer Hvilke teorier og metoder er anvendt

29. juni 2015Jan Helbo, 18 Procesrapporten Hvad er erfaringerne med: – tidsplanlægningen – projektstyringen – dokumentstyring/-håndtering – chat, forum, mail osv. Forslag til ændringer Omfang: nogle få sider

29. juni 2015Jan Helbo, 19 Evaluering af pilotprojektet Hvad evalueres? – projektrapporten – fremlæggelsen – individuelle spørgsmål – kurserne Hvordan? – gruppemøde på nettet, med vejleder og censor

29. juni 2015Jan Helbo, 20 Projekteksamen pilotprojekt

29. juni 2015Jan Helbo, 21 Projekteksamen pilotprojekt

29. juni 2015Jan Helbo, 22 Projekteksamen pilotprojekt

29. juni 2015Jan Helbo, 23 Projekteksamen pilotprojekt

29. juni 2015Jan Helbo, 24 Grupper og vejledere Gruppe 1: – N – Nn – Nnn – Nnnn Vejleder: – Jan Helbo, –

29. juni 2015Jan Helbo, 25 Grupper og vejledere Gruppe 2 – X – Xx – Xxx – Xxxx Vejleder – Ole Rokkjær, –

29. juni 2015Jan Helbo, 26 Hvad nu? Inden seminaret er omme, skal aftales: – arbejdsopgaver og –fordeling – 1. møde i det virtuelle grupperum hvilket, ID, login og password, hvem indkalder? agenda, ordstyrer, referent forberedelse til mødet – tidsplan, se kalenderenkalenderen – m.m.m.