Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Overordnet målsætning:
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
Jeg har brugt gratis billedebehandlingsprogrammet
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Anerkendende refleksion
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
PC1 Lad os komme i gang…..
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
3 Historier fra det virkelige liv
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Udlægning af en ny cache
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kommunikation.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Mindre grimt, tak.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Chicken Af: Louise, Camilla og Johanna..
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
SkoleIntra 2011 SkoleKom og SkoDa. Program SkoleKom SkoleKom for lidt siden SkoleKom og samspillet med SkoleIntra Hva' snakker I om? – SkoleKoms nationale.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
”Spænd hjelmen!” - Unges forhold til arbejdsmiljø og risiko i en krisetid Ph.d. Mette Lykke Nielsen
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Fortællinger fra kanten
Forskellige typer netværk Det personlige netværk: Uformelt Grænseløst Komplekst Det organiserede netværk: Noget, man er medlem af En defineret ramme Quiero.
Mette Arleth Aalborg Universitet Fru Madsen og de interaktive spatio- temporale online GI-applikationer Kan vi forstå GIS? (skal vi?)
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
SEO PÅ AU.
 Det jeg har gjort er, at jeg har lavet en tast der starter det hele (mellemrum), derefter har jeg sat nogle lyde ind, og fået dem til at gentage sig.
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Procesværktøjer.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
En undersøgelse af biblioteksservicen i landdistrikter. Et samarbejde mellem Esbjerg, Varde, Ringkøbing-Skjern og Skive biblioteker samt Center for Landdistriktsforskning.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 3 konturer der spilles: op, ned og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand. Melodisk.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 2 konturer der spilles: op-ned, ned-op og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 2 konturer der spilles: op-ned, ned-op og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand.
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
V. Ole Thomsen, Koncerndirektør, Region Midtjylland
Læreren som læringsleder
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
GP 4, 27/ Grundlæggende programmering Forår 2002 Forelæsning 4 onsdag 27/ kl. 9:15 – 12:00.
Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitekt og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Baggrunden for at lave Info-søjlen.
Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitektstuderende og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Formål Prototypen Konstruktionen.
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Workshop 3: Jobcentrenes rolle i matchet mellem arbejdsgiver og den udsatte borger Mikkel Bo Madsen Institut for Socialt Arbejde Hvordan.
Dokumentation Her er der et screenshot af skærmen mens vi laver vores forside til medieproduktet.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
HANS CHRISTIAN ØRSTED Lavet af: Emil og Astrid. FAKTA OM H.C ØRSTEDS LIV Hans Christian Ørsted han vidste ikke hvad han skulle bruge sit elektromagnetismen.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Præsentationens transcript:

Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen

Info-søjlens formål Udstille digitale ressourcer i det fysiske rum Inspirere lånerne + vække deres nysgerrighed Give lånerne en oplevelse: ny måde at arbejde med digitale medier Sende signal om bibliotekets arbejde med det digitale medie Info-søjlen

Designforslag: Info-søjlen Filmklip? Info-søjlen

Bibliotekaren udvælger digitale ressourcer

iBib-browser Info-søjlen

iBib-browser Info-søjlen

HTML XML HTML iBib-browser Flash Blipnode

Erfaringer og observationer Info-søjlen

3 problemer Brugerne går hurtigt igen Brugerne kommer ikke hen til søjlen Søjlen ligner et flerbrugersystem men er det reelt ikke Info-søjlen

Brugerne går hurtigt igen - 1 Indholdet siger ikke brugerne noget Info-søjlen ”Jeg synes ikke, at de emner, der er valgt, har noget med biblioteket at gøre – der er mere sådan noget, jeg søger på internettet” ”Det er ikke det, at det er digitalt, det er mere det, det handler om - hvis det havde handlet om noget bognørderi, så havde jeg brugt det” ”Jeg forbinder egentligt ikke biblioteket med internet og links”

Brugerne går hurtigt igen - 2 Brugerne opdager ikke, at man kan dreje på håndtaget Info-søjlen ”Jeg startede med at trykke på skærmen, jeg synes, man er vant til, at der er noget, man skal trykke på, når man ser sådan en stor skærm” ”Jeg troede først lige, at det var lavet som en bog og forventede, at der ville være en knap, som man kunne bladre med. Det var min datter, der opdagede, at man kunne dreje” ”Jamen jeg ved ikke, hvad man skal med den, hvad kan man med den?”

Brugerne går hurtigt igen - 3 Der er for få interaktionsmuligheder Info-søjlen ”Kan man gå længere ind – kan man fx gå ind på bogpriser.dk?” ”Jeg synes, det kunne være fedt, hvis den havde noget mere funktion, fx at den var søgemaskine, så man kunne komme dybere ind” ”Jeg forventer nok, at jeg kan røre ved den, og at jeg kan noget mere”

Brugerne går ikke hen til søjlen - 1 Dårlig placering af søjlen Info-søjlen a)Gulvet tog opmærksomhed fra søjlen b)Søjlen stod for langt nede i rummet c)Folk er målrettede i forhallen, og koncentrerer sig om, at komme til en bestemt afdeling d)Lånerne møder søjlen på det forkerte tidspunkt

Brugerne går ikke hen til søjlen - 2 Der er for lidt liv i interfacet Info-søjlen ”Jeg tror, det kunne være godt med et større skærmbillede, så man kan betragte søjlen på afstand også” ”Der skulle være flere farveskift og emneskift, så søjlen gør mere opmærksom på sig selv” ”Hvis der var mere bevægelse i interfacet, når søjlen står stille, så tror jeg bedre, at man ville kunne forstå, at den er dynamisk, og at man kan gøre noget med den, altså at man kan dreje”

Søjlen ligner et flerbrugersystem, men… Form og størrelse lægger op til, at man skal stå flere omkring søjlen – MEN kun én bruger kan tage styringen over interaktionen Man må forhandle – men det gør brugerne ikke! Fungerer dog rigtigt godt, når folk kender hinanden Info-søjlen

Oprids af problemer Interfacet er ikke interessant nok Formålet med indholdet er uklart (afsender og budskab) Interaktionsformen er uhensigtsmæssig Info-søjlen