Projektorganisation SAS Danmark

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er op og hvad er ned?.
Advertisements

Organisation og ledelse
Håb og forandring Johs. Bertelsen Frivilligt Forum.
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Søren Barlebo Rasmussen
Ledelse og menneskesyn
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Magt kulturen Spindelsvævs- strukturen.
”Specialister” hos IBM
13. Arbejdsdeling i en virksomhed funktioner
IT og virksomheden Organisationsteori.
Illustrationer til undervisningsbrug
Organisationsstruktur
v/ Anne Kathrine Skibelund, Roskilde Bibliotekerne
Værdibaseret ledelse Hvorfor det?.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Organisationstruktur
Forskellige typer af interview
Interessenthåndtering
Projektledelse.
3.2 Organisationsprincipper
Organisationsformer Formel organisationsstruktur:
Socialfondsprojekt ”Fremtidens medarbejdere ”. Baggrund for projektet Samfundsmæssige krav: Skærpede miljøkrav Større affaldsmængder Et mere komplekst.
Projekt Læringsmiljøer i Arbejdstilsynet
Hvad er mål/resultat (output)?
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Ny medaftale 1/ Ny medstruktur = nyt lmu i Asgård området 1 Fælles personalemøde den 25/ Tema: Ny medaftale.
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Medicinsk visiterede akutmodtagelser - blå borde Opsamling fra Caféseminar om akutplan
Projektledelse.
Organisationsformer - fra klassiske til nyere organisationsmodeller
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Organisation og kommunikation
Kompetenceafklaring Uddannelsesplan.
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
DLG i bevægelse Forløb for den enkelte lokation. 2 Aktiviteter i det første år Møde med leder for afdeling (samt trænere og AM-repræsentant, hvis muligt)
Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren. Køberen rækker sælgeren brochuren. Medarbejderen viser chefen brevet. Chefen viser medarbejderen brevet.
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
Bemærk! Hvis du vil ændre billedet på denne slide, skal du markere billedet og slette det. Klik derefter på ikonet Billeder i pladsholderen for at indsætte.
Kort om baggrunden Fusion og strategi Strategiens mål om intern støtte og service, bygningsdrift m.v. Eksternt pres.
Projektledelse Projekter og Projektarbejdsformen
24. Logistik Logistikbegrebet - Kort definition:
TR-møde den 29/ Søren Klit Lindegaard A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikation om forandringsprocessen  Mundtlig kommunikation  Linjekommunikation.
Forskellen på de danske og tyske arbejdsforhold.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
Øvelse 1: First Impressions
Harmonisering af lokaleanvisning og booking Seminar den 29. januar 2007.
Karriereudvikling på dagsordenen. Hvorfor vil vi arbejde med karriereudvikling? For at udvikle strategisk vigtige kompetencer? For at fastholde og tiltrække.
Kapitel 12 – Afsnit 4. Ledelse af projekter Thor, Bruno & Jonas.
Sparekassen uden regler og forretningsgange Gennem værdier og selvledelse til en af Danmarks bedste arbejdspladser.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Fra på (stort set) et år SISCON-konference d
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
EN FÆLLES STRATEGI på kommunikationsområdet 7. oktober 2016.
Samarbejdsaftale Badminton
Funktioner og arbejdsdeling
Introduktion til delingens Opdateringsuddannelse, 6000 (Fredstid)
Organisationsprincipper
Lederens vandring 1.
Din kollega får alle de gode ture
© Organisation – Videregående uddannelser, 3. udg
Rækkefølgesprog Sælgeren rækker køberen brochuren.
Præsentation af Socialtilsyn Øst -orientering om årsrapport 2015 og evalueringen af lov om socialtilsyn Baggrund Socialtilsynets årsrapport skal fungere.
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
Firmamødets titel Oplægsholder.
Statistikprogrammer Købeprogrammer: Gratisprogram SPSS Stata SAS
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering
Præsentationens transcript:

Projektorganisation SAS Danmark Gruppe 4

Formål med projektorganisation At tilføre virksomheden udviklingsevne og fleksibilitet til de rutineprægede opgaver Styregruppe (personer fra ledelse og andre afdelinger) Projektgruppe (personer fra underafdelingerne)

Kommando- og ansvarslinier Der en styregruppe som leder projektet (sætter det i gang) Styregruppen = Høvdinger Projektgruppen = Indianere Projektgruppen har et ansvar overfor styregruppen Styregruppen har kommandoen over projektgruppen

Fordele/ulemper Rollekonflikter når der er to chefer. (en fra styregruppen og en fra projektgruppen) Der vil ofte være et stort tidspres (ingen frie rammer) Udvikler medarbejderne fagligt og personligt Udvikler virksomhedens forandringsevne

Arbejdsdelingsprincip Vertikale arbejdsdeling Linie- og stabsprincippet.

SAS

Informationsstrømme Denne organisation er der ikke en krydsning mellem afdelingerne, enhver passer sit Der et hierarki som følges

Kontrolspand Der er mange de enkelte ledere har autoritet over (Se næste slide) SAS er også en enorm stor virksomhed/organisation

SAS

Antal niveauer Der er 3 niveauer i organisationen Man tæller ikke stab med i niveauer Der er generelt mange afdelinger i SAS og i alt er der 32.000 ansatte Høj organisation