ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Christiansfeld Skole
Advertisements

Religioner i Jerusalem
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Religion på B-niveau.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Kultur – og samfundsfag på HF Fagdidaktisk kursus religion sept Helle Dreyer Møller VUC Århus.
Global undervisning.
Kulturmøder Islam – Kristendom
Pligtetik.
Set fra Humanistisk Samfunds perspektiv
Specialisering mod 4-9.klasse. 1. Præsentation af udviklingsarbejde 2. Kort introduktion til dansk 3. Gruppearbejdsproces omkring emnet ”teenagere” *
Billedbøger.
International Linje.
Religion og Oldtidskundskab
Praktikprojekt 2008 Historie
Religionsdiskrimination, andenordensdiskrimination og religiøse samlingssteder Kasper Lippert-Rasmussen Institut for Statskundskab, ÅU, og CESEM.
Fagets formål, fokus og fagmål
Kristendomskundskab 1. – 3. klasse
Fagenes samspil - KS på HF
Velkommen til 1. lektion •Velkommen til en lektion som er en del af Folkekirkens Nødhjælps ungdomskampagne slutsult.nu.
Jødedom.
Elev: Jakob E. Husted Fag: Kom/IT
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Tirsdag den 4. november 2008 CFU-Odense Lars Kierulf Larsen.
Charlotte, Patricia, Ricka og Mads H.
Har vi brug for religion?
EU Institutioner.
AT stx 2012: Katastrofen – årsager og konsekvenser
Kristendom på HF Fagdidaktisk kursus religion 24. – 27. september 2013
Kulturforståelse niveau C Formål: Formålet med kulturforståelse er, at eleverne udvikler deres evne tl at kommunikere såvel inden for som på tværs af kulturer.
Religion på B-niveau Christina Egholm.
International profil for n-klasse
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Taksonomisk mindmap i religion
Københavns Frikirke maj ”livslangt identitetsarbejde” at finde sig selv at skabe sig selv.
Den gode synopse oplæg i demokratiugen 2013
Alevisme.
Hvor skal vores fokus være? - midt i alt det, der kalder på vores opmærksomhed?
Middelalderen
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Historie i fagligt samspil
Pecha Kucha over: Lærer Læreruddannelsen Folkeskoleloven Innovation i lærerfaget Rene , Anne-Louise , Caroline
FSA dansk mundtlig Lodtrækning.
4. lektion: Thomas Ziehe og den kulturelle frisættelse
Feltarbejde og det anvendelsesorienterede aspekt i KS
Planer for tilvejebringelse af en platform for telepsykiatri Konference om telepsykiatri, fredag den 16. januar 2009.
Kriterier for autentiske opgaver Ostebutikken. Basis undervisningen: Læren starter med faglig teori  Hvordan fremstilles det?  Oprindelse?  Hvordan.
Historie i fagligt samspil. Histories særlige forpligtelse ”Faget historie indgår i samtlige studieretninger og får derfor et særligt ansvar for at medvirke.
Overtrædelse af menneskerettigheder i Tibet
Af Hani Al-Kerdi Klasse 1.3t RTG.  Hvad i skal høre om i min fremlæggelse  Isolering af huse  Forskellige slags materialer  Det bedste materiale til.
Formål Opnå større viden om verden omkring dem. Udforske andre kulturer, religioner og livsstile. Udfordre egne holdninger og meninger. Opnå bedre forståelse.
Buddhisme DD et får i svar på her Kan sige det er en tro Men hvad går den tro ud på ? Det fortæller vi dig i den her PowerPoint. hvad er buddhisme.
Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition
Jeopardy titel Under kategori billeder i boksen forside tekst.jpg.
D E FEM STORE RELIGIONENE Gruppe 3. H INDUISMEN Den eldste av de store religionene Over 3500 år gammel Hellig skrift: Erigveda + andre Guder: Brahma (skaper)
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
Apostlen Paulus var ikke kristen. Paul Was Not a Christian The Original Message of a Misunderstood Apostle Pamela Eisenbaum New York: HarperOne, 2009.
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller Teoretisk pædagogikum.
Født: ca. 10 e.kr i Tyrkiet, i Tarsus.
Hvad er AT – almen studieforberedelse
Unge og Religion TOLERANCE
Hinduismen.
Lavet af Aya, Jacob, Phillip S og Yasmin
Forslag til strategi Per Salling
FRIHED FOR ALLE I TRO OG TALE 2
KS – kultur- og samfundsfag på HF Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Didaktiske planlægningsmodeller
Den religiøse dimension
Præsentationens transcript:

ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser Kristendom ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser

Opgave Lav en fremlæggelse om en ikke-kristen religion eller livsopfattelse I skal gengive udvalgte træk, herunder oprindelse, historie og nutidige fremtrædelsesformer samt beskrive forholdet mellem religion og samfund I skal være 2-3 elever sammen Fremlæggelse næste fredag ca. 2-4 min.

Forslag Jødedom, Islam, Buddhisme, Shinto, Juche, Sikhismen, Hinduisme, Scientology osv. http://www.religion.dk/artikel/514075:Indfoering--De-10-stoerste-religioner-i-verden