D E C I D E Gruppe 2.121 Opgave G. D Effektivt - Gør systemet det det skal Brugervenligt - Om systemet er brugbart Produktivt - Udfører opgaverne hurtigt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Evaluering, bedømmelse og karaktergivning i Elevplan
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Hjerneskadecentret Bomi
Præsenteret af: Peter Bøhme Projektleder på Office XP
Projektledelse i praksis med MS-Project
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
At identificere resultater og skrive etnografi
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
Ekspertvurderinger og tilstandstjek John Paulin Hansen 7 september 2011 DUST.
Psykologi, Human Factors og HCI
Forbedringstavlen – er et must
Spredning af infektion
Intern kommunikation PR og presse
ADHD - Kendt eller ukendt diagnose - Brug for fokus på fastholdelse Jette Myglegaard, indehaver af PlusJob Formand for ADHD-foreningen.
”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.
Datasikkerhed og Kryptologi Ivan Damgård, Datalogisk Institut, Århus Universitet.
Her er lidt sports råd. 10 grund regler. Regel 1 Brug sportstøj!
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Praktikum vedr. en fraflytter lejlighed Hvad skal mester sørge for: Arbejdsopgave, eks. Facade, trappeopgang Arbejdsbeskrivelse Materialer Lærlingen skal.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Backup/Storage Søren Helmer Jensen.
Spørgeskemaundersøgelse
JOB TILBUD Et ledende internationalt firma med kontorer på Bahamas leder efter : En Direktionsassistent med følgende kvalifikationer : - Ingen erfaring.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Administrative medarbejdere i DSB - hvem er de? - hvilke behov? v. Benedicte Due, Usability specialist hos DSB IT Temadag om personas Infinit 2. maj 2012.
Quality Management Systems
Uafhængige LifeWave Distributører
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
EASY-A set med usability-konsulentens briller 6. september 2007.
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Hvis du ønsker at opnå fremragende
[Kursets titel] [INSTRUKTØR]. 4D Konsulenterne A/S Undervisning Udvikling og rådgivning Test og certificering.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Projektarbejde i EogS Fagligt  Høj autonomi  Dedikerede arbejdsopgaver  Udviklingsorienteret arbejde  Stor vilje og igangsætter iver – svært at følge.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 7 - Opfølgning og evaluering Øvelse – pre-auditering Seminar 7.
Tag ansvar! …for din egen udvikling. Gamle Ove Sagt på en anden måde: Ambitioner Indsats Hvis I har ambitioner om at blive verdensmestre, må I også levere.
Øvelser Samlet rapport.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Kvantitative metoder.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Livet.
Udvidet hardware/software Datatekniker Valgfrit specialefag.
Last Planner System V/Erik Jung
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Oplæg om DUKH DH - Sønderborg 9. marts Dagens program:  Kort præsentation  Orientering om DUKH  Retssikkerhed  Hvad kan DUKH – opgaver  Henvendelse.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Silkeborg Kommune i tal
IT-B: 1.07 Fasemodel og Agil Udvikling
Diasserie – om de handicapkompenserende ordninger målrettet jobcentrets samarbejdsvirksomheder Nedenfor finder I forslag til dias, som I i jobcentret kan.
eller bare brugerrvenlighedsevaluering
Velkommen til fagligt samspil
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

D E C I D E Gruppe Opgave G

D Effektivt - Gør systemet det det skal Brugervenligt - Om systemet er brugbart Produktivt - Udfører opgaverne hurtigt og effektivt

E ”Kan systemet det det skal kunne?” ”Mangler du noget viden i systemet?” ”Er systemet anvendeligt til de arbejdsopgaver i har?” ”Findes de nødvendige informationer i systemet?” ”Bruger du den viden der er tilgængelig?” ”Er systemet anvendeligt?” ”Er det svært at finde rundt i systemet?” ”Kan du som bruger finde de informationer du skal finde?” ”Kan du hive informationerne ud efter du har fundet dem?” ”Kan du finde ud af at få din information frem til USE agent?” ”Er systemet produktivt?” ”Får du den viden du skal bruge hurtig nok?” ”Når den nødvendige viden frem til dig?”

C

I Systemet skal testes på bruger fra hvert gruppe der bliver berørt (Byggepladsmedarbejdere, fabriksmedarbejdere, kontormedarbejdere, USE agent). Evalueringen vil blive forsøgt foretaget mens der er lidt at lave på den pågældende medarbejders arbejdsstation, og de vil deltage i evalueringen som en del af deres normale arbejdsdag. Testningen skal, med hensyn til lokalitet og udstyr, foregå i den situation der senere vil være brugssituationen for det endelige system. (Quick and dirty) Evalueringsteamet skal have de nødvendige kvalifikationer til at evaluere systemet i forhold til medarbejderne, og bliver derfor hentet externt som konsulent

D Der skal sørges for at medarbejderne der er med i evalueringen kender til formålet og målet for evalueringen, og sørge for at de deltager i evalueringen af egen fri vilje. Medarbejderne og dataene der bliver hentet ved evalueringen skal holdes anonyme for at sikre at medarbejderne til enhver tid vil give deres fulde mening, og de skal have klart at vide at de forbliver anonyme.

E Da evalueringen er en del af udviklingen, skal fejl og mangler præsenteres som statusrapport for ledelsen, som derved kan se hvor langt projektet er, og to-do-liste til udviklerne, som derved kan se de fejl og mangler der er i systemet, hvorefter de kan færdiggøre systemet.