Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  De første 3 cases.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse Sparringsklyngebesøg
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Større Skriftlig Opgave
Præsentation af materialer på personalemøde
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Arbejdspladsudvikling
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Darum skole 4. november 2013.
9. Bruger(venligheds)test
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Træning - Patching forberedelse
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Drejebogen til eksamen på idræt B
Usability – øvelse 2: Heuristisk inspektion
Kortsortering. Vælg elementer Udvælg elementer fra navigationen Brug topmenupunkter alt efter metode Max 50 elementer.
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
FilmFyn.dk usability vurdering. Hvem er FilmFyn? Ejes af de fynske kommuner Hovedformål –At få filmproduktion til Fyn og skaffe økonomisk støtte til producenterne.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Hvorfor? HVORFOR? Trafikalt kaos om morgenen
Grupper – hvordan gøres det?
”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.
Præsentation af materialer på personalemøde
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Generel introduktion til EC
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
En lærers tanker om og nogle eksempler på arbejdet med AVU-kursisterne i studiebåndet - præsenteret på en udviklingsdag for AVU-lærerne forår 2014.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Grundtræningsprogram 2. g
Usability – øvelse 1: Kortsortering
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Usability øvelse: Kortsortering Opfølgning opdragsgivere Feedback på rapporter Ændring af kursusplan Dagens øvelse.
Tips og Tricks. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 15 Overordnet I: CW/HE/Design Typiske problemer ved afleveringer: –manglende referencer! manglende.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
’Card sort’ Kort sortering  Om ’Usability testing’  Praktisk information vedr. øvelserne  Dagens øvelse  Aflevering af testrapporter  Diverse.
Øvelser Samlet rapport.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Øvelser Kortsortering.
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
Usability – øvelse: First Impressions Hvem er jeg? Case forløbene Kontakt med opdragsgivere Informanter til brugertest den 9. og 16. marts Dagens øvelse.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
2. Øvelse, 18.2 Heuristisk inspektion 1. Informanter til tænke højt forsøg 2. DFI-gruppe oplæg om kortsortering 3. Næste ugers oplæg 4. Dagens øvelse;
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Øvelse 1: First Impressions
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
Usability – øvelse 2: Heuristisk evaluering
Øvelser Eyetracking. Metode 2 test. 6 opgaver (tilhørende screendumps).  Kan variere efter dybde. Retrospektiv tænke-højt.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  Hvor, hvornår og hvordan  Testmanuskript.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
SLP 6 Gruppen Kommunikation Hvordan bidrager jeg til kommunikationen Øvelse i konsensus 7 former for intelligens Opgave Plenum.
Temadag om fremtidens seniorsport i firmaidrætten 2012.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
Fra anledning til udvikling
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Brugertest Tænkehøjt test

Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  De første 3 cases

Aftenens øvelse Overvej roller i gruppen Lav et testmanuskript  Max 30 min. Inkl. ialt  Indledning  Testcases

Aflevering Max. 2 sider: a. Testmanuskript b. Testenes forløb c. Forslag til forbedringer, samt begrundelser d. Hvad fandt i ikke ud af?

Aflevering 2 sider med jeres beslutninger om: 1. Beskriv jeres roller (Hvem gør hvad og hvor mange) 2. Beskriv jeres setup (lokale, optagelse mm.) 3. Økonomiske overvejelser for metoden 4. Hvornår i processen laver man en tænke-højt test 5. Styrker og svagheder ved metoden 6. Diskuter og beslut metodevariationer a) Moderatoren rolle, hvor aktivt skal man spørge ind? b) Hvilken konsekvens får det hvis man i stedet lader informanten lave test-opgaverne? c) Hvad hvis en bruger går i stå?

Optagelse af testen Lån af udstyr – multimedieudstyrmultimedieudstyr Windows Media Encoder Diktaton Videokamera

Samtykke Samtykke-erklæring.

Brugertesten samlet set Aflevering af aftenens øvelse 22/10 på Aflevering fylder max 4 sider. Bilag bliver ikke læst, så sørg for gode henvisninger til testpersonerne i forslag til forbedringer.