Udstillingsprincipper. Kunsten at læse et museum Skrevet på ”portugisisk” Ør i hovedet og tung i benene.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Advertisements

5 IT-didaktiske principper
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Eksempel på billedmanipulation
Bevidst undervisning i billeder
LÆRINGSPRÆFERENCER VS FJERNUNDERVISNING
Hej hund
Scenekunsten sætter sig i kroppen Teateranmelder Anne Middelboe Christensen DB kulturkonference 2011.
Claude Lorrain: Landskab med hyrder, 1644
Bænker Bænker er hovedmøblementet inde i ventesalen. De står langs med veggene og midt i rommet og er i brug det meste af tiden. Det er oftest her folk.
Didaktisk design – digitale medier den
Kick off-seminar Billedkommunikationsprojektet
HISTORISK ATLAS Tematimer København 5. december 2008
Udstillingsprincipper Opfølgning på studieturen
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Støttet af • Projektet set fra CFU – mål og rammer • Projektet set fra skolens side • Best practice eksempler • Nåede vi målet –formidling.
Page Title Page Title Page content goes here. Page Footer jQuery Mobile skabelon.
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Vold - et fælles anliggende
Faglig læsning 2.
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Museologi Implementering & lokal efteruddannelse
Egå Gymnasium 2010 CG – LM – TB – TS (Intrface-gruppen)
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Tegneserier  .
Rubrik. Rubrik Rubrik Artiklens overskrift hedder i avissprog rubrikken. Rubrikken fortæller, hvad artiklen handler om og giver læseren lyst til at.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Børns udvikling Tamim harise.
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
SOUNDSLIDES Produktionsplan for: Gruppe:___________________________________________________ Klasse:______________ PRODUKTIONSFASER 1. Idéudvikling 2. Forberedelse.
Kildekritik Niveau 1 for folkeskolens afgangsklasser.
Tyve slides om gode slides til professoren (og andre)
SkoleIntra og faghæfte 48
Hvad er interaktive animationer Indsætte
Kildekritik Historie.
Kortfilm Et overblik.
Milles Univers Brainstorm til website til tv serien Mille.
Milles Univers Indhold og design tager afsæt i at det er Milles skabbog som hun selv skriver / har skrevet.
Spøgelser Gruppe 7. Her er CPH Det er et non-place. -Et offentligt sted. -Et sted man passerer; mister noget af sin identitet og føler mangel på tilknytning.
Billedanalyse Komposition Symboler Modsætningspar
Kunst og lederskab Poiein Paschein Poiesis Mimesis.
Hjemmesiden Stilen Funktionalitet Mangler. Stilen Simpel, enkle linier, klart mønster Få farver i tekst – symbolik – valgt med henblik på kunstnerens.
Ghetto in New Orleans. Introduktion Vi har i vores digte skrevet om ghettoer i New Orleans, derunder orkanen Katrina, som terroriserede byen og adskillige.
Hvad? Hvordan? Hvorfor ? Og hvorfor relevant for AT m. innovation? Torben Benoni & Lise Mark Steno Museet Kursus, Marts 2015.
Den Kreative Platform I TIK 3
Dokumentation Her er der et screenshot af skærmen mens vi laver vores forside til medieproduktet.
Formalistisk analysemodel Mørk Minimalistisk Baby og kranie i forgrunden Baggrunden = mørkeblå Forestiller en baby som hænger i navlestregen Kranie ligger.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Udstillingsanalyse Almen studieforberedelse. Museum literacy, ideelt set… - evnen til at ”læse” museumsinstitutionen og gennemskue dens skjulte dagsorden.
Grønlænder lejligheden Ayman, Nada, Nikolaj og Nora.
Vurdering af færdigheder i læsning og matematik -Et eksempel på en introduktion til AMU-deltagere Mærsk Nielsen HR.
Museologi på skoleniveau AT forløb for 9 1.g klasser ”Verdensbilleder: Renæssancen” + perspektiver på skoleniveau.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Argumentation Hvad er det?. Er dette argumentation? Argument clinic: 6tDOqd-Z3U.
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
Formidling i Madkundskab Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Lav en fugle-folde-bog
Manipulation af data Medieobjekter
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
Jacob Wittstrøm Selsbæk
Powerpoint-præsentation
Denne morgens mulighed
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Formidling på sociale medier – Ereolen Global
Udvælgelse af rum til prøveregistrering
Facts om auto-genererede nyhedsartikler
Præsentationens transcript:

Udstillingsprincipper

Kunsten at læse et museum Skrevet på ”portugisisk” Ør i hovedet og tung i benene

ANALYSEMODEL Genstandsniveau:  genstandstyper  indsamlingsområde Udstillingsniveau:  formidling  brug af paratekster, dvs. lys, lyd, tekster, billeder, computere m.v.  udstillingsprincipper Museumsniveau:  arkitektur og omgivelser  portaler på nettet  organisation, ansatte, økonomi, arbejdsplads

Det DIDAKTISKE princip At overføre viden Informerende Undervisende

Det didaktiske princip

Det AFFEKTIVE princip Dramatiserende Appellerer til gæstens følelser og moralske holdninger Lys, lyd, gribende øjenvidneberetninger gengivet på fotos og video

Det affektive princip

Det ÆSTETISKE princip Skønhed og ”god smag” Afstemte farver og dæmpet lydside Få/ingen skilte God plads mellem genstandene Bænke eller sofaer

Det æstetiske princip