Hvad er markedskommunikation?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
Advertisements

Arbejdsgrupper •Opdatering siden Science camp •Clustring af arbejdsgrupper •Arbejdspapir fra Håkan •Arbejdsgruppemøde i Danmark.
Illustrationer til undervisningsbrug
Ledelse i Praksis – 4. aften
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Vejen til et godt partnerskab. Rammerne for et godt forhold •Et ligeværdigt partnerskab •God forretning for begge parter •Gensidig respekt og forståelse.
Tabel 1: Antal arbejdssteder i Region Aalborg
Hvad er en brugergrænseflade
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Kommunikation alvor og sjov
Markedskommunikation Kapitel 10
Vi gør det nemt at vælge energivenlige produkter.
Formidling - hvor er Danmarks Statistik på vej hen? Dansk Statistisk Forening 21. marts 2006 Leon Østergaard.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus. Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
For dem, der vil udfordres Viden – kompetence – udvikling
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
Markedskommunikation - del 1
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
Valg af parametre.
Formidling Skolebiblioteket som ramme for faglig formidling.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Reklamemidler og -medier
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
Organisation og omverden
© Copyright, Grontmij A/S 2011 Visualisering: BIG – Bjarke Ingels Group Udarbejdelse af journal ved projektering af bygge- og anlægsprojekter AMK - Sam.
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
Summemøde Er der et dialogisk rum i den organisation I er leder for? Er det stort eller lille? Er det tilgængeligt eller bag lås og slå? Kommer i der selv?
Reklame & Markedsføring
Markedskommunikation
Lektion 4 og 5. Gruppeøvelse Lav (som pod- eller vodcast) en film, der præsenterer en politiker eller et politisk parti. Tag evt. udgangspunkt i en af.
Hvor og hvordan afsætter man fiberfraktionen? Thorkild Q Frandsen, Landscentret, Plan & Miljø DLBR Landsdækkende rådgivning Gylleseparering og afbrænding.
Mediebilledet - Massemediernes rolle i det sen-moderne samfund
Hvad er modydelsen ved at ændre
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
FRUGTBART SAMARBEJDE - fra mikro- til meso-destinationer? Professor Henrik Halkier 1. Fælles udfordringer 2. Strategiske udfordringer.
16 Marketingmix Oversigt
Medierne og den politiske kommunikation
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Dagsorden til generalforsamling Tirsdag d. 26. april Valg af dirigent 2. Beretning fra formanden 3. Beretning fra kasseren 4. Fastsættelse af kontingent.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
Konkurrenceforhold afsætning.
Figur 1. Krop og stemme ses som de væsentligste kilder til fortolkning af et budskab. Ordene i sig selv tæller kun ganske lidt (Kjær, Skriver & Staunstrup.
Velkommen.
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Overvej din kommunikation
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
ikek 6 Markedskommunikation
Ekstern kommunikation
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Leavitt’s model Modellen er en oversigt over de dynamiske,
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Præsentationens transcript:

Hvad er markedskommunikation? Markedskommunikation er formidling af informationer fra virksomheder til dens omverden – oftest kaldet promotion Eksempler på markedskommunikation

Kommunikationsprocessen Danske Bank eksempel s. 11

Modtageren af et budskab – målgruppen for kommunikationen Hvordan opfatter målgruppen budskabet? Afhænger af:

Støj i kommunikationen

Reklamemedier kan også skabe støj:

Integreret markedskommunikation Når en virksomhed koordinerer alle promotionsparametrene og virksomhedens øvrige marketingaktiviteter

Denne kommunikationsplatform bruger man til alle kommercielle kampagner