Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Figur 1. Krop og stemme ses som de væsentligste kilder til fortolkning af et budskab. Ordene i sig selv tæller kun ganske lidt (Kjær, Skriver & Staunstrup.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Figur 1. Krop og stemme ses som de væsentligste kilder til fortolkning af et budskab. Ordene i sig selv tæller kun ganske lidt (Kjær, Skriver & Staunstrup."— Præsentationens transcript:

1 Figur 1. Krop og stemme ses som de væsentligste kilder til fortolkning af et budskab. Ordene i sig selv tæller kun ganske lidt (Kjær, Skriver & Staunstrup 2007)

2 Figur 2. Modellen viser stabiliteten i personlighedstrækkene, som dannes i mødet mellem kernen og omverdenen (Kjær, Skriver & Staunstrup 2007)

3 Figur 3. Myers-Briggs® 16 typer (efter Bonnen, Hird & Poulsen 2009)

4 Figur 4. Viser sammenhængen mellem graden af usikkerheden i projektopgaven og omfanget af afklaringsarbejde (Frigenti & Comninos)

5 Figur 5. Fire projektmetaforer dannet ud fra mål- og middelusikkerhed (Project Management Institute 2008).

6 Figur 6. Ganntkort, der viser et projektforløb i to niveauer med afhængigheder og kritisk vej, efter en traditionel vandfaldsmodel.

7 Figur 7. Projektledertrekanten: Indhold, tid & ressourcer er gensidigt afhængige størrelser.

8 Figur 8. Mikro- og makro sociologiske sfærer

9 Figur 9. IMK-modellen har teksten i centrum som det, afsender og modtager producerer i centrum.

10 Figur 10. Lisbeth Thorlacius’ kommunikationsmodel samler de funktionsmæssige og æstetiske aspekter ved webdesign (Thorlacius 2006)

11 Figur 11. Thorlacius præsenterer en model, der i praktisk form klassificerer de typer af information, som ofte optræder på websider, i forhold til den måde, de distribueres på.

12 Figur 12. Stimulus-responsemodellen svarer til kanyleteorien og er et udtryk for samme antagelse om, at betydningen kan overføres direkte fra afsender til modtager.

13 Figur 13. Lasswells formel er udtryk for en klassisk strukturmodel.

14 Figur 14. Lazartsfeldts totrinsmodel medtænker modtagerne og forklarer, at vi påvirkes af dem, vi kender og stoler på.

15 Figur 15. Kotlers model for markedskommunikation (Kotler 1994)


Download ppt "Figur 1. Krop og stemme ses som de væsentligste kilder til fortolkning af et budskab. Ordene i sig selv tæller kun ganske lidt (Kjær, Skriver & Staunstrup."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google