Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
Advertisements

Virtuel medarbejder eller konsulent
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Blended learning – hvordan?
Oplæg ved Claus Graversen, chefsygeplejerske 3. April 2013
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Revideret UDDANNELSE 1. JAN 2013
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Jesper Loose Smith Direktør i Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe – ca boliger Direktør fagforeningsejet ejendoms- og administrationsselskab i.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Fagligt indlæg 22. april 2004Bente Neerup1 Ny struktur på geodataområdet ? Ændring af den administrative struktur: Hvordan udnytter GI-sektoren de nye.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
BRO Kompetenceudvikling Brugerinddragelse, Relationelle kompetencer og Overgange Winnie Lund BRO Nord Navn (Sidehoved/fod)
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Dan Zielke og 1.
1 Procesoperatøruddannelsen INNOVATION – Hvad er det ? OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Social- og sundhedshjælper retning
Certificeret arbejdsmiljøledelse i et læringsperspektiv Cerva Lise Granerud, juni 2010 Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø.
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Kompetencestrategi med mening
Opmærksomhedspunkter til arbejdet med selskabsdannelser Det er vigtigt, at sikre så god tid som muligt til at kvalificere beslutningsgrundlaget for selskabsdannelsen.
Ledelse i forskellige retninger
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
21. marts 2015Vibeke Reiter, Aleneboende demente Usynlighed – erfaringer fra forebyggende hjemmebesøg. Oplæg ved: Vibeke Reiter, forebyggende.
Mobil rollelege i Fredericia! Opgavefordeling og procesforløb!
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Konger og dronninger på Koldinghus og i den syddanske region! Opgavefordeling og procesforløb!
Det gode sammenhængende rehabiliteringsforløb Compliance Kommunikation Kvalitetssikring.
LÆRING & TRIVSEL OMSTILLINGSGRUPPER 2015 DEBATFASE: BÆREDYGTIGE SKOLER OG DAGTILBUD STØRRE UDSKOLINGSMILJØER.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
Kvalitet i fremtidens sundhedsuddannelser Uddannelsespolitisk oplæg.
Århus Kommune Socialforvaltningen Møde i Socialudvalget 11. november 2010 Tilsyn.
Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?
Vidensarbejderens særlige arbejdssituation - forebyggelse af arbejdsrelateret stress Oplæg i IDA, fredag, 27. april 2007 Christine Ipsen, Ph.d.
MØDE MED ARBEJDSGRUPPERNE DEN 7. MAJ Forberedelse til bestyrelse 1 OPGAVER: Styrelsesgrundlaget: Udarbejdelse af vedtægt og forslag til forretningsorden.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
HL7-FHIR DK profilering – governance?
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Trivselsmålingens resultater
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Princip for udarbejdelse af principper
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse af funktions-beskrivelse 4.Fremtidig SU-struktur 5.Oplæg til at få de nødvendige omlægninger til at virke i dagligdagen

Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have Konsulenten vil i sin tilgang til opgaven lægge vægt på at udvikle forslag til organisatoriske løsninger Der kan styrke medarbejdernes trivsel Samtidig med at løsningerne er økonomisk forsvarlige Og understøtter havens målsætninger i forhold til publikum.

Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 1.Analyse af den eksisterende organisations-struktur Interview med fastansatte medarbejdere -Hvilke opgaver løses af hvem? -Hvordan løses de? -Hvem er ansvarlig for hvad? -Hvad fungerer rigtigt godt? -Hvad skal forbedres? Ca. 1 time – Referat til godkendelse

Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 2.Oplæg til eventuelle ændringer i strukturen 3.Udarbejdelse af funktions-beskrivelse 4.Fremtidig SU-struktur Konsulenten bearbejder interview og laver oplæg til arbejdsgruppen Dialog i arbejdsgruppe Tilpasning af løsning

Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have Arbejdsgruppe: Janus Christiansen Bjarne Klausen Hans Aage Kofoed Anne-Grete Larsen Poul Nielsen Lisa Skellerup Arbejdsgruppen skal medvirke til at tilrettelægge projektets praktiske forløb, at sprede information om projektet og vurdere løsnings-forslagenes konsekvenser og forslå eventuelle tilpasninger.

Organisationsudvikling Odense Zoologiske Have 5.Handleplan for at få omlægninger til at virke i dagligdagen Kort sigt: Information til alle Inddragelse af medarbejdere Længere sigt: Handleplan for aktiviteter