Hvorfor? Krav om forbedret performance Succes i andre afdelinger/organisationer Ingen central koordinering/nedarvning Bedre performance sandsynliggjort.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sociale medier og læring
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Kompetencerejsen 6. netværksmøde
Agenda Refleksion over sidste undervisningsdag.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
Ledelse af innovative medarbejdere
Thomas’ ledelsesværktøjer
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Knowledge Management E-BUSS Session 5 & 6, - 7. Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
En meget kort gennemgang specielt om grupper og organsiationer
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Organisatorisk læring
FM januar 2004 H:S/Rigshospitalet/Servicecentret H:S-Bestyrelse Københavns kommune - Frederiksberg kommune - Staten H:S-Direktion Administrerende direktør.
25. Logistisk effektivitet
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Groupware – et socialt eksperiment Eller: Det sku’ være så godt, men.. Præsentation af artikel 15 og 16.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Succesrige virksomeder
EFQM Forum 2004 Berlin 15 – 17 november 2004: ”The European Leadership Challenge” Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Nonaka & Co. Vidensspiralen og Ba
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Eva Sørensen Roskilde Universitet. Old Public AdministrationNew Public ManagementNew Public Governance.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Samarbejde og konflikter
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Baresso.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
C4 i Hillerød Handel Turisme, kultur, sport Uddannelse Erhverv C4 Sammen er vi stærkere! C4 er en medlemsbaseret paraplyorganisation, der samler Hillerøds.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Lean administration og service
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
Vi lever vores liv. Gør dét vi vil. Vi tænker ikke engang over, at vi klarer os selv. Også for mennesker, der er født med et handicap, og ikke har prøvet.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Diskussionsoplæg Didaktik, design og digitalisering.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
Gigabredbånd Udrulning 2017.
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
25. Logistisk effektivitet
SAB 2017 – Ændrede rammebetingelser
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Præsentation af forretningsplan
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
25. Logistisk effektivitet
Præsentation af forretningsplan
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Firmanavn Forretningsplan.
Plan for øget kundetilfredshed
Præsentation af forretningsplan
Værktøj: Check dine relationer
Præsentationens transcript:

Hvorfor? Krav om forbedret performance Succes i andre afdelinger/organisationer Ingen central koordinering/nedarvning Bedre performance sandsynliggjort via Benchmarking Fremtidig gevinst C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE Hvad? Optimal praksis til at skabe høj performance

Hvorfor ik’? Uvidenhed Suboptimering i afdelingerne Fokus på vidensskabelse isf vidensdeling Manglende kontakt/netværk For stor fokus på eksplicit frem for tavs viden C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE Hvad så? Benchmarking teams Best practice teams Videns- og practice netværk Intern vurdering og auditing

Hvordan? Start med de kritiske forretningsområder Skab en kultur der sætter pris på vidensdeling og overførelse Brug teknologi til at støtte netværk og søge efter Best Practices BRUG HISTORIER C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE

HISTORIE Kendte vi virksomhedens idégrundlag, mål og mission? Kendte vi virksomhedens tanker om kvalitet, koncept og kundetilfredshed? Kendte vi Iwans grundlæggende ledelsesværdier og motivationsmetoder? Vidste kunderne, hvad vi stod for? Lyttede vi til kunderne? Var der et godt samarbejde, som bygger på respekt, støtte? Kunne virksomheden tackle de uundgåelige kriser? Var virksomheden ændringsparat? C. O’Dell & C.J. Grayson: If only we knew, what we know BEST PRACTICE