Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013
Kommunikationsstrategiske mål At styrke kommunens borgerservice – især digital selvbetjening. Borgerinvolvering i politikudvikling og udvikling af serviceydelser - fx Børne- og Ungepolitik og ny hjemmeside. Branding af kommunen. At nå de unge.
KL’s undersøgelse Brugerne er vilde med kommunale FB-sider. Løfter kommunens omdømme og styrker lokaldemokratiet: Brugerne har fået en mere positiv opfattelse af kommunen. Brugerne oplever, at de har bedre mulighed for at deltage i debatten. De bruger ikke deres kommunes hjemmeside eller nyhedsbrev i dag.
Facebook og hjemmeside (februar)
HTKS Facebookside 1700 borgere ”synes godt om vores Facebookside - vores ”venners venner” udgør Ca af kommunens borgere er på Facebook. På Sjælland er vi kun overgået af Gladsaxe, Frederiksberg og Københavns kommuner.
HTK er 6. størst i Danmark
Vi spørger borgerne
Branding
Service til borgerne
Digital selvbetjening
Skæve og søde historier
Skæve og sjove historier
Ros til medarbejdere
Kritisk input fra borgerne
Eksempler på svar – 3-6 linjer
Opening Up Facebook-indsatsen er led i EU-projektet Opening Up, som kører Formålet er at øge borger- og brugerinddragelsen via sociale medier. Projektet er besluttet af Borger- og Erhvervsudvalget. Borger- og Erhvervsudvalget har udpeget børn og unge som en særlig målgruppe.