Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
Beskæftigelsesregion
Integration og fastholdelse af udenlandske arbejdstagere og deres familier v/ Departementschef Claes Nilas, Integrationsministeriet Welcometo konference.
Børns fritid i Ballerup Kommune
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
Tre kampagner målrettet unge
Pigerne er blevet udfordret!! Susanne, med det nyeste forår’s tøj fra butikken. Tina har sat pigernes hår. Charlotte har lagt make up.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Erhvervs- & Sponsorklub
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Velkommen Inspirationsdag for kommuner Brugernes intranet favoritter Inspirationsdag for kommuner: Brugernes intranet favoritter – 10. april 2014 Brian.
Projektet støttes økonomisk af EU Go’Energi|Høje-Taastrup - telefon Ja, og jeg er interesseret i at høre mere Navn Adresse.
Nyt om borger.dk september 2010
Den brændende platform
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Odrbildne - the beginning of a beautiful friendship Pecha Kucha 28. februar 2011.
Ikke et ord om…!! Skanderborg Kommune Ikke et ord om…!!
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Maj 2014 Når kommunen går på facebook - Erfaringer fra Odder Kommune Program: Strategi, målsætning og forankring Sådan gør vi i Odder Kommune Hvem er vennerne?
Midtvejsevaluering 3. April FORMÅL: Et udviklingsprojekt med det formål at udvikle og styrke samarbejdet mellem Jobcentre, Uddannelsesinstitutioner.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Aarhus Kommunes Røgfri Arbejdstid
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Facebook Ung i Grenå.
Hvad handler det om og hvordan kan kommunerne samarbejde?
Samarbejdet mellem kommuner og krisecentre
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Samarbejde med kommunerne
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1. DECEMBER 2014 BERGEN PROFESSOR MICHAEL SVARER AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT.
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
KL-projekt 24. September Forebyggelse og Misbrug - § 17, stk 4 udvalg / Bjarke V. Bruhn-Rasmussen.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Projektet støttes økonomisk af EU Go’Energi|Høje-Taastrup - telefon Inspirationsaften De udvalgte boligejere Eksempel på.
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Direktoratet for Arbejdsløshedsforsikringen Direktoratet for Arbejdsløshedsforsikringen, Finsensvej 78, 2000 Frederiksberg Tlf: Fax:
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Events – hvorfor og hvordan?
Jonas, Oliver og Kasper T.
Politikernes og borgernes forventninger
BADMINTON Netværksmøde foråret
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013

Kommunikationsstrategiske mål At styrke kommunens borgerservice – især digital selvbetjening. Borgerinvolvering i politikudvikling og udvikling af serviceydelser - fx Børne- og Ungepolitik og ny hjemmeside. Branding af kommunen. At nå de unge.

KL’s undersøgelse Brugerne er vilde med kommunale FB-sider. Løfter kommunens omdømme og styrker lokaldemokratiet: Brugerne har fået en mere positiv opfattelse af kommunen. Brugerne oplever, at de har bedre mulighed for at deltage i debatten. De bruger ikke deres kommunes hjemmeside eller nyhedsbrev i dag.

Facebook og hjemmeside (februar)

HTKS Facebookside 1700 borgere ”synes godt om vores Facebookside - vores ”venners venner” udgør Ca af kommunens borgere er på Facebook. På Sjælland er vi kun overgået af Gladsaxe, Frederiksberg og Københavns kommuner.

HTK er 6. størst i Danmark

Vi spørger borgerne

Branding

Service til borgerne

Digital selvbetjening

Skæve og søde historier

Skæve og sjove historier

Ros til medarbejdere

Kritisk input fra borgerne

Eksempler på svar – 3-6 linjer

Opening Up Facebook-indsatsen er led i EU-projektet Opening Up, som kører Formålet er at øge borger- og brugerinddragelsen via sociale medier. Projektet er besluttet af Borger- og Erhvervsudvalget. Borger- og Erhvervsudvalget har udpeget børn og unge som en særlig målgruppe.