materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Flickr.com – online billeddeling
Nettet og etik Hvad må eleverne – må ikke?
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Klavs Asbjørn Hansen Vibeke Wendelboe Lund Maria Aas.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Generelt om skræddersyede Arbejdsrum og integration
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Kursus i tilgængelighed for webmastere, informationsmedarbejdere, redaktører, indkøbere og it-chefer.
Udviklinger i Kortforsyningens udviklerprogram Thorben Hansen.
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Evalueringsværktøjerne i SkoleIntra
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Kriterier for autentiske opgaver Ostebutikken. Basis undervisningen: Læren starter med faglig teori  Hvordan fremstilles det?  Oprindelse?  Hvordan.
Hest. Legetøj i sortbrændt ler. Brænding som jydepotterne.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Antikken før 350. Grækenlands VIPs Thales fra Milet Platon Aristoteles Perikles Anaximenes Sokrates Euklid Ptolemaios Phytagoras.
Undervisningsmiljøvurdering 2013 Cykel-og motorcykeluddannelsen Herningsholm Erhvervsskole Evaluering af det psykiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
Undervisningsmiljøvurdering 2014 Krop og stil Herningholm Erhvervsskole Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø 1.
UNDERVISNINGSMILJØVURDERING 2014 BIL, FLY OG ANDRE TRANSPORTMIDLER HERNINGHOLM ERHVERVSSKOLE Evaluering af det fysiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
Virksomhedens informationsbehandling Opgave inden for databehandling Opgave 1 Ved. Jens Godik Højen.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
Vejledning af efterskoleelever fra Grønland Arbejdsdeling ml. efterskolen og Det Grønlandske Hus Uddannelse i Danmark eller Grønland Erhvervsuddannelse.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
AT AT AT AT AT Tell me, I’ll forget Show me, I’ll remember
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Himmelev Skole - januar kortlægningsundersøgelse
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Studieretningsprojektet
Elektroniske objekter til understøttelse af SSO-processen
- Vi skaber iværksættere
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
- Projekt om sygehusportører
Tilstedeværelsesundervisning
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Kære lærer Her har du undervisningsmaterialet til CAMPUS+ Denne vejledning er din guide til undervisningen til at få mest muligt ud af CAMPUS +. Opgaverne.
Præsentationens transcript:

materialet er altid tilgængeligt

eleverne inspireres gensidigt

materialet er altid tilgængeligt interessant lærings- miljø eleverne inspireres gensidigt

materialet er altid tilgængeligt interessant lærings- miljø eleverne inspireres gensidigt

materialet er altid tilgængeligt interessant lærings- miljø eleverne inspireres gensidigt det fleksible, inspirerende og døgnåbne undervisningsmiljø

Tidsforbrug: 16 lektioner Introduktion og fælles forståelsesgrundlag Værksteder – praktisk arbejde Databehandling Artikelskrivning Evaluering

6 værksteder 6 elevgrupper (bestemt på forhånd af læreren) ● Motoren ● Gear ● Aksler ● Trafiktælling ● Fartmåling

Tidsforbrug: 16 lektioner Introduktion og fælles forståelsesgrundlag Værksteder – praktisk arbejde Databehandling Artikelskrivning Evaluering

Nye elevgrupper er mulige (eleverne vælger) ● Regneark og retningslinier placeres i en samlemappe i ElevIntra ● Eleverne henter regneark, indtaster data og fremstiller grafer samt uploader igen til ElevIntra

eksempler fra webavisen …trafiktælling m. grafisk billede …om gear…bilens opbygning Udarbejdes på baggrund af noter, grafer og tanker gjort i forbindelse med værkstederne

Spørgeskemaet i ElevIntra giver et overordnet billede af klassens mening

1. Tilgængeligt hele døgnet 2. Fleksibelt gruppearbejde 3. Erfaringer deles mellem elever 4. Hjælp søges hos kammeraterne 5. Læreren kigger (ubemærket) med 6. Produktet ligger på hjemmesiden og kan ses af forældrene – når og hvor de vil

Tidsplan Materialeliste Aktivitetsark (PDF-format) fra Geografforlaget (til inspiration – må ikke kopieres) Egne kopiark (PDF-format) – må frit bruges Denne PowerPoint

Webside… Mail…