Rudersdal Kommune 160910 KL’s Ledertræf 2010 Den Kompetente Leder v/ Bjarne Pedersen, Kommunaldirektør Suzanne Henningsen, Skoleleder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
John.M.Nielsen Metode & Co.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Arbejdspladsudvikling
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Ledelse og menneskesyn
1MIO / feb. 06 Hvorfor MIO? Mange institutioner står over for nye udfordringer:  Ændrede betingelser i styring og markedsvilkår  Øgede krav til ledelse.
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Vi gennemførte en række interview ifm
Dagsorden Generelt om organisationen Varde Kommune
PR Kampagne for folkeskolen
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Analyse- og udviklingsmodel
Feedback Manual.
Arbejdsglæde.
Ledelse af innovative medarbejdere
IS-Strategi.
Stress og ledelse.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
En fejl af stor betydning...
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
We choose to go to the moon in this decade and do the other things... Not because they are easy, but because they are hard...
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Science Team K Slutrapport fra evalueringen Henrik Busch, Jan Sølberg, Finn Horn 3. november 2006.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
1 Hvordan implementeres mainstreaming tankegangen og værktøjerne i den kommunale organisation v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune TOVHOLDER.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Læring i et vejledningsperspektiv
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
1 Hvordan spotter vi talenterne og hvordan udvikler vi dem? Ved souschef Stine Hinge KL’s Center for ledelsesudvikling LIF-temadag torsdag den 1. december.
Gruppeudviklingssamtaler
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
DB SYD Kvalitetsreformen – hvad kommer den os ved? v. Afdelingschef, Lars Holte, KL.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Skoleledelse og skoleudvikling i dag
Kontekst: - Kolding Kommunes tilbud for elever med autisme.
Den attraktive arbejdsplads!
Humor er en KOMPETENCE. Humor er en KOMPETENCE.
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
FARMA SF 2011 Det Farmaceutiske Fakultet Forskningsformidling ”Formidlingsforpligtigelses -ja tak” Sven Frøkjær 23. marts 2011.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
Temaer for mødet Aktuelle kommunale udfordringer Formålet med det fælleskommunale kvalitetsprojekt Forventninger til regeringens kvalitetsreform Det videre.
En fejl af stor betydning...
Projektmentor Lars Kristensen Bygningsingeniør EUR. ING, Projektleder, Konfliktmægler Udarbejdet af Lars Kristensen.
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Oplæg Viborg Kommune 12. maj Steffen Lawaetz
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Dialogforum 9. maj Velkomst v/Lisbeth Lollike, formand for Dialogforum.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Præsentationens transcript:

Rudersdal Kommune KL’s Ledertræf 2010 Den Kompetente Leder v/ Bjarne Pedersen, Kommunaldirektør Suzanne Henningsen, Skoleleder

Rudersdal Kommune Skoleleder LederuddannelseOrganisation

Rudersdal Kommune  Hvorfor tage en lederuddannelse?  Hvilke overvejelser gjorde jeg mig inden?  Hvilke betingelser bør være til stede?  Hvilke betingelser bør uddannelsen opfylde?

Rudersdal Kommune Hvad oplever jeg nu?  Øget bevidsthed om bl.a.  Kommunikation  Sammenhængskraft  Tydelighed  Personaleledelse  Ledelsesstil  Innovation

Rudersdal Kommune Samarbejde Medarbejdere Skoleleder- gruppen Andre kommunale ledere SkoleområdetInteressenterSkolebestyrelse

Rudersdal Kommune  Hvad er mine professionelle mål i samarbejde med mit ledelsesteam?  Sætte klare og ambitiøse mål for organisationen  Sætte en tydelig og synlig kurs internt i organisationen  Walk the talk

Rudersdal Kommune  Turde kaos  Håndtere krydspres  Håndtere modstand

Rudersdal Kommune  Nyde og dele succeser med organisationen

Rudersdal Kommune HVORFOR?  Bevidsthedsskabende  Win Win situation for leder, organisation og kommune  Ressourcerne anvendes mere effektivt  Tydelig leder skaber tryghed og arbejdsglæde i organisationen  Ledelse og ledelsesudvikling i fokus  Ledernetværk  Lederens arbejdsglæde

Rudersdal Kommune Kommunen investerer i lederuddannelse for at få en god og effektiv løsning af opgaverne for borgerne unge som gamle.

Rudersdal Kommune Gode ledere Når vi ansætter, gør vi os umage. Vi skal også gøre os umage for at udvikle lederne i jobbet. Vi tror på, at god ledelse giver god service.

Rudersdal Kommune Efteruddannelsens funktioner 1.Uddanne 2.Følge med tiden 3.Modenhed 4.Stimulere motivationen 5.Andre

Rudersdal Kommune Efteruddannelsens 3 vigtigste effekter.

Rudersdal Kommune Bevare motivationen for ledelse - Personligt og individuelt behov - Emotionelt aspekt - Mentalt aspekt - Færdigheds aspekt - Rekreativt aspekt

Rudersdal Kommune Forhindre udbrændthed - Stress - Energidræn - Forældelse

Rudersdal Kommune Tiltrække nye ledere - Eksternt såvel som internt - Attraktive lederjob - Udviklingsfaciliteter

Rudersdal Kommune Hvad med de øvrige effekter Såsom styring og effektivitet m.m.

Rudersdal Kommune Kan effekten måles Ja - i nogen grad og med forbehold. Nej – hvis man søger et objektivt svar.