Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gammelheds-Philosophy
Advertisements

Måske er I gode venner i et år,
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Har du nogen sinde tænkt over hvad dine kæledyr laver, når du er på arbejde?
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Struktur: ”Quiz og byt”
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Arbejdspladsudvikling
De sidste undervisningstimer
Måske er I bedste venner i et år,
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Innovation og iværksætteri
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Supervision og faglig feedback
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ide-magneten.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
?.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Workshop Sund By Netværket
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Modul 1 Rød løber (C).
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Modul 1 Rød løber (E)

Spilleregler for dagen

Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Du må gerne “melde dig momentant ud” - bare du melder dig ind igen

Forlad rummet alene Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, hvis du skal på toilettet, ryge eller lign. hvis du bliver træt i hovedet eller af anden grund har brug for en pause TAG ALDRIG ANDRE MED DIG VÆK

Telefoner og ure Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Er de største barrierer for din kreativitet Og en barriere for dine kollegers kreativitet

Spørgsmålsvæg Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Skriv dine spørgsmål ned og hæng dem på spørgsmålsvæggen.

Det er en ny måde at arbejde på Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Følg med og få en oplevelse Du vil lave mange fejl - det er meningen

3D CASE: Favorit afslapningsaktivitet 1. Find sammen med en der har modsatte håndtemperatur end dig selv 2. Luk øjnene 3. Tænk på en afslapningsaktivitet (se tv, læse en bog etc), som på en eller anden måde betyder noget for dig 4. Åbn øjnene 5. Fortæl hinanden om jeres afslapningsaktivitet på 1/2 min. 6. Den, der har længst hjem herfra starter 7. Båt efter 1/2 minut,så bytter de 8. Efter øvelsen tager alle malertapen bag på stolen og skriver titlen på deres afslapningsaktivitet, som klisters på brystet som navneskilt

3D CASE: Det kan IKKE lade sig gøre 1. Find sammen to & to med en der er fik det samme til aftensmad i går som dig selv 2. Uddel ord træningskort, et til hver 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. I skal skiftes til at få ideer til fremtidens TV ved at bruge ord stimulikort kortet som inspiration 5. Når din makker fortæller sin ide, skal du forklare hvorfor ideen aldrig vil kunne lade sig gøre i virkeligheden. Herefter finder du på en ny ide og så videre 6. Demonstrer selv kort øvelsen 7. Den med den lyseste trøje på starter

3D CASE: Ja, og det kunne være spændende hvis 1. Samme makker 2. Uddel ord træningskort, et til hver 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. I skal skiftes til at få ideer til fremtidens kontorstol ved at bruge ord træningskort kortet som inspiration 5. Når din makker fortæller sin ide, skal du energisk sige ”ja, og det kunne være spændende hvis” hvorefter du bygger videre på din makkers ide ved at komme med nye tillægs ideer. Nu skal din makker sige, ”ja, og det kunne være spændende hvis” og så videre 6. Demonstrer selv kort øvelsen 7. Den med flest sodavand hjemme starter

Sæt jer ned