Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Arbejdet med ICF på Kommunikationscentret i Hillerød ?
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
Alexander V. Breum, Emil Rotzler og Christian Peter Berg.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Metoder til organisatorisk brugerinddragelse
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Kvantitative metoder
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING - til ledere
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
1 Centralbibliotekernes rolle Kontaktpersoner på centralbibliotekerne Aktiviteter i CB området Nedsættelse af en eller flere erfa-/ brugergrupper Forslag.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Gruppeudviklingssamtaler
Martin Sandø Servicestyrelsen
Eksamen.
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Sygehus perspektiv Afgiftning og motivation af misbrugere.
Opgavestyring i Elevplan
Uddannelse, roller og kompetencemåling
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Introduction to consent: ethical and legal issues
Terminalerklæring Tryghedskasse
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. DECEMBER 2015 DRRLV LEDENDE LEKTOR BENTE VIGH MALLING AARHUS UNIVERSITET CENTER FOR SUNDHEDSVIDENSKABELIGE.
Produktion og uddannelse Susanne Mallet. ortopædkirurgisk afdeling Køge.
Forløbsbeskrivelse for helhedsorienteret udredning Kontakt til borger Nej Figur forklaring » Ja Nej Hvem har del i borgerens forløb?
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Vejen til speciallæge - hoveduddannelsesansættelse Andreas Lundh Ph.d.-studerende Det Nordiske Cochrane Center.
VEJEN TIL SPECIALLÆGE - FRA STUD.MED TIL SPECIALLÆGE Helene Hvidman, Klinisk basis læge.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
Formativ evaluering Workshop Kort repetition  Formativ evaluering  den lærende skal have indsigt i sin egen læreproces  Formativ evaluering.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
3-timersmødet 2017.
Ansvar i Videreuddannelsen
Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Elektronisk 360°’s feedback
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Kulturmåling i VisitDenmark
Hvad gør jeg hvis jeg får en klage ?
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Håndtering af rapporter: Besvarelsen er ikke anonym
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
Uddannelserne i Aula begynder snart
Præsentationens transcript:

Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse

Baggrund Speciallægereformen (2004) De 7 lægeroller Kompetencevurdering –360°’s feedback

Definition 360°’s feedback er en metode til systematisk at indsamle data fra samarbejdspartnere om, hvordan man fungerer til dagligt –som muliggør sammenligning mellem egen og andres opfattelse –der anvendes til at udpege mulige udviklingsområder 360°’s feedback er et udviklingsredskab

Hvem bliver spurgt? Respondenter* –Speciallæger –Andre yngre læger –Plejepersonale –”Andre” (bioanalytiker, jordemoder, sekretær) –Yngre læge selv 3-5 fra hver gruppe – vælges af yngre læge Besvarelserne er anonyme *Obs: skal have samarbejdsrelation

360° og lægerollerne Medicinsk ekspert Sundhedsfremmer Akademiker ?

Eksempel på spørgsmål Kommunikator –Er nærværende under en samtale –Tilpasser sit sprog til situationen Styrede kommentarer –Denne læge bør blive ved med…. –Denne læge bør holde op med…. –Denne læge bør begynde på….. –Eventuelle yderligere kommentarer Svarskala 1.Næsten aldrig 2.Sjældent 3.Af og til 4.Oftest 5.Altid 6.Kan ikke svare

Respondenternes opgave Modtager en mail med invitation Besvarer spørgeskemaet –Ca 10 minutter Vær ærlig Brug ”ved ikke” knappen Overvej nøje formuleringen af kommentarer

Etiske spilleregler Alle besvarelserne er afgivet anonyme Rapporten tilhører den uddannelsessøgende Rapportens indhold er fortroligt Feedback kan kun gives af certificerede feedback facilitatorer Såfremt der i rapporten fremkommer oplysninger af arbejdsretslig karakter, skal UAO eller ledende overlæge inddrages

Hvor får jeg hjælp? Den yngre læge Den uddannelsesansvarlige overlæge Superbrugeren på afdelingen Feedback facilitator på afdelingen Den uddannelsesansvarlige overlæge Afdelingsledelsen

Spørgsmål

Supplerende materiale kan anvendes ved behov / tid

Fra indsatsområder til individuel uddannelsesplan Skriftlig rapport Individuel mundtlig feedback (feedback facilitator) Definition af indsatsområder Udarbejdelse af skriftlig handleplan Handleplan med indsatsområder indgår i næste uddannelsesplan (hovedvejleder)

Yngre læges udbytte? Lærer meget om sig selv Selvindsigt – bekræftes Selvtillid Platform for videre udvikling Indsatsområder og handleplan er et vigtigt element