Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Elevernes digitale dannelse
Introduktion til borger.dk-uge 2011
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Nyt om borger.dk september 2010
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Informationsspecialist Vibeke Luk
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
INTRODUKTION. PROGRAM o Hvad er o Hvad kan jeg bruge det til? o Hvordan gør man? o Prøv selv /opgaver o NemID o ”Min side” og ”Post” o Opsamling ?
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige 2013.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
- sikkert og enkelt netværk for ældre Greve Bibliotek Præsentation af AgeForce med fokus på seniorer, livslang læring og nye.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
- sikkert og enkelt netværk for ældre
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Den gode brugeroplevelse borger.dk får ny struktur og nyt design.
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Et økumenisk projekt. Der er mulighed for sjælesorg og bibellæsning i kirken. Men: De unge kommer ikke til præsten i kirken De unge kommer ikke til bibelaften.
Køge Erhvervsservice 6. Februar Agenda -Præsentation af os -Lidt om Køge Erhvervsservice -Vores biks og værdier.
Reklame & Markedsføring
Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Indhold og nyheder på borger.dk maj 2009 Kommunikationsmedarbejder Christer Bøgh Andersen
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Kampagne for DIGITal Post
På vej til succes med obligatorisk selvbetjening Hans H. Jensen, vicekommunaldirektør.
Landsindsamling Hjerteforeningens Regionskursus 10. april 2015.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter i uge 46 og 47
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Efterskolernes Dag Inspiration til kampagnen Erfaringer fra Danmarks Indsamling Idekonkurrence på Facebook Sparring med elever fra Ryslinge Elevtræf.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på og læs mere om materialer og initiativer Vi hører gerne fra jer.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Idékatalog Inspiration til arrangementer og aktiviteter Gå ind på www
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Sprøjtefri Have.
Filterbobler Eli Pariser: Pas på online filterbobler (10 min) Filter bobler: internetfænomen, hvor brugere kun får og ser bestemte nyheder tilpasset deres.
1. oktober 2015 Digitalt Landsmøde i Vejle
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette Leah Vinther, IT- og Telestyrelsen

Formål med borger.dk-ugen 1.Øge kendskab til og anvendelse Min Side på borger.dk blandt borgerne Min Side er i fokus denne gang, kendskabet til borger.dk i forvejen er ret stort. Efter eDag3- kampagnen var det 85 % mod 75 % før kampagnen. 2. Ændre målgruppens holdning og adfærd til det offentliges digitale selvbetjening i en mere positiv retning.

Flytning er omdrejningspunktet Min Side er i fokus, og for at få folk til at gå ind på Min Side, koncentrerer vi os om den livssituation man er i, når man skal flytte

Når du skal flytte kan du på Min Side: Melde flytning til folkeregistret Melde flytning til Post Danmark Skifte læge Søge boligstøtte Søge indkomstoplysninger via SKAT Tjekke digital post fra banken, se lønsedler mv. Ejendomsvurdering

Kampagnens målgruppe Primær målgruppe af årige. Delmålgruppe 1: Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Delmålgruppe 2: Unge – årige

”Mini-eDag3-kampagne” Samme kreative koncept Samme hovedbudskab: Det skal være nemmere at være på nettet i Danmark

Bibliotekernes rolle – betydning for kampagnen Sikre kampagnen den nære kontakt med borgerne Sikre noget rart og velkendt – den personlige kontakt Skal bl.a. udfylde det hul, som annoncering og pressehistorier ikke kan Ambassadører for kampagnens budskaber – distributionskanal.

Materialer Plakater Flyer om Min Side Postkort – ”Det er blevet nemmer at flytte” Go-Cards Gulvmærkat – ”Her kan du gå på borger.dk” Pressemeddelelse Reklamefilm til Indholdskanalen Undervisningsmateriale om Min Side og post på borger.dk

Online-annoncering Bannerannoncer Delmålgruppe 1:Småbørnsforældre – børn 0 til 10 år Forældreintra, Netsundhedsplejersken.dk, Netdoktor.dk, Sundhed.dk, Børnemagasiner, Min.mave.dk, Libero.dk, pampers.dk, kvindeforaer, Børn i byen, Dr’s sundhedstema, Nyhedssites, Forbrug.dk, Tænk.dk, Palles Gavebod.dk m.fl. Delmålgruppe 2:Unge – årige Boligportaler, kollegieportaler, Uddannelsesguiden.dk, Boliga, Jobportaler, Freetrailer m.fl.

Mere online… Google Adwords Vi kan få annoncer placeret hvor vores målgruppe er på nettet. Ved at placere søgeord som fx flytning, bolig, leje, kollegium osv. vil vores annoncer være placeret i højre kolonne i søgeresultatet på Google. Facebook-side (evt. som pilotprojekt og stadig under overvejelse) Banner/kampagnefelt på kommuners og bibliotekers hjemmesider i borger.dk-ugen Aftale med kommuner om at indsætte borger.dk-logo + kort tekst på deres digitale post Kampagnevenlig specialsite om flytning. Fungerer som landingsite for bannerannoncer

Merchandise Bolsjer Cykelsadelbetræk til voksne Cykelsadelbetræk til børn Badge til frontmedarbejdere

Konkurrence på borger.dk ”Find Folmer”

Én fælles platform – borger.dk Fra midten af oktober, kan biblioteksnetværket og Digitale Ambassadører på Partnerforum finde informationer om borger.dk-ugen og downloade fx Power Point-præsentationer om Min Side, forslag til undervisningsmateriale, reklamefilm, pressemeddelelse til lokale og regionale medier, kampagnefelter til kommunernes og bibliotekernes hjemmesider osv. uge-2011/Sider/default.aspx

Tidsplan 17. oktober: Information og materialer til download på Partnerforum /Sider/default.aspx /Sider/default.aspx 24.oktober: Distribution af merchandise og materialer til biblioteker og borgerservicecentre. Uge 47: Indrykninger på onlinemedier Uge 46&47: Gocardspå caféer landet over

Nyttige links Partnerforum: uge-2011/Sider/default.aspx

Kontaktinfo Projektleder Jeanette Leah Vinther: eller