Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne"— Præsentationens transcript:

1 Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne
Netværksmøde for digitale kontaktpersoner i Vejle, 15. sept. 2010

2 Agenda Sammenhæng til NemID-kampagne Kommunikationsstrategi
eDag3 kampagne – kreativt koncept (eksempler) Netværkskommunikation Netværksstrategi Værktøjer og materialer eDag3 pressestrategi

3 NemID film

4 Sammenhæng til NemID-kampagnen
Der skal skabes tydelig sammenhæng til NemID-kampagnen For at lukrere på det kendskab og den effekt kampagnen for NemID har opbygget i 6 måneder op til eDag3. For at opnå den positive effekt af synergi og sammenhæng i budskaber der skaber en stærkere fortælling. For vise en fælles offentlig front for at digitalisere borgerne i Danmark.

5 Den borgerrettede kampagne

6 Kommunikationsanledning
Alt er samlet på borger.dk Langt de fleste offentlige dokumenter og formularer er nu tilgængelige. Det er nemt at logge sig ind med NemID og nye, spændende services som fx bibliotek, flytning, fornyelse af kørekort og alt med SKAT er nu fuldt integreret.

7 Overordnede udfordringer
En dybtliggende og grundlæggende modvilje mod at involvere sig i de pligter, staten pålægger én Jeg kan nok ikke finde ud af det ... Manglende viden og kendskab til digitale services Foretrækker at tale med en person Digital signatur

8 De overordnede fordele for borgerne
Den offentlige service er samlet ét sted – og det er mere enkelt at gøre tingene online end nogen sinde. 1.000 ting er blevet 100 gange nemmere. ”Så jeg kan jo gøre det selv hjemme i sofaen, lynhurtigt og når det passer mig”

9 Kommunikationsstrategi
Skabe nærhed Det handler faktisk om dit liv. Skabe overskuelighed og optimisme Det er faktisk noget, jeg godt kan finde ud af. Skabe kategorien ”Borgerservice på nettet”. Skabe fællesskab Tale til alle der er ”Borger i DK”.

10 Tonalitet Et menneskeligt ansigt Humor og charme Passende lethed
Vedkommende

11 Synergi med NemID Danmarksbilleder Det der forener borgere i DK
Vores fælles historie i skiver Det skal være nemmere Stærkt grafisk slægtskab Musik

12 eDag3 kampagne Det kreative arbejde

13 Fælles annonce

14 Fælles annonce

15 Annonce for Bibliotek.dk

16 Annonce for ”Min Side”, Center for borger.dk

17 Bannere og landing page
eDag3 kreativt koncept Bannere og landing page

18 Side 18

19 Side 19

20 Side 20

21 Side 21

22 Side 22

23 Side 23

24 Side 24

25 Side 25

26 Side 26

27 Side 27

28

29 Film under forberedelse
Kreativt arbejde Film under forberedelse Alle partnerne nævnes i filmen Tv spot massivt i uge (1.nov.-21. nov.) Film versioneret til infoskærme

30 Netværkskommunikation

31 Netværkskommunikation
Karakteristika Personlig og nær formidling Høj troværdighed Stor spredning af information Brug af gatekeepers Situationsbestemt kommunikation Central styring. Lokal eksekvering Ny adfærd gennem påvirkning fra ambassadører

32 Netværkskommunikationens former
Dialogmøder Undervisning (biblioteker og Lær mere-netværk) Events og aktiviteter

33 Fra analog til digital Vi skal sælge en ny måde at bruge det offentlige på Vi skal kommunikere i øjenhøjde, face to face – og gerne for sidste gang Vi skal sige farvel til en hyggelig sludder i borgerservice Vi skal fortælle, at så spændende er det heller ikke at stå i kø Og i det hele taget yde hjælp til dem, der gerne vil gøre det selv, med at blive borgere i dk

34 Vi har en sag! Vi skal fra gammeldags, langsomme, besværlige måder til en ny, moderne og bæredygtig måde Fra skranker og bureaukrati til enkel, effektiv og gennemskuelig samarbejde mellem ligeværdige partnere Det skal være nemmere at være borger i dk Og nu ER det 100 gange nemmere at klare ting med borger.dk

35 VI SKAL GØRE SAMFUNDET EN ENORM ONLINE TJENESTE
The mission VI SKAL GØRE SAMFUNDET EN ENORM ONLINE TJENESTE

36 Hvem er målgruppen? De internetvante, som alligevel bruger telefon, brev, personlig betjening De svage it-brugere

37 Netværksstrategien

38 Netværker

39

40 Idékatalog Workshop for eDag3 nøglepersoner den 20. september i Odense
Gennemgang af idékatalog Input til idékataloget Lokale handlingsplaner Videndeling på Partnerforum Idékatalog er tilgængelig 1. oktober 2010

41 Hvor møder vi målgruppen?
Vi møder borgeren dér, hvor borger.dk ville være et godt alternativ eller supplement: Biblioteker Borgerservicecentre Skattecentre Lær mere-netværks kurser Partnernes netværks berøringsflader Jobcentre

42 Værktøjer - kampagneguide

43 Designminual - forside

44 Designminual - indholdsoversigt

45 Designminual – fælles motivation

46 Designminual - typografi

47 Designminual - logo

48 Designminual - logoplaering

49 Designminual - farver

50 Designminual - farver

51 Designminual - foto

52 Designminual - eksempel

53 Designminual – eksempel

54 Skabeloner - mockup

55 Materialer Flyer til skrankerne i borgercentre og skattecentre ”Farvel og tak – du har stået i kø for sidste gang” (A5) Plakater Floor graphics (gulvklistermærker) Screensaver Skabeloner Webbanner Film til infoskærme Kuvertfyld

56 Icebreaker - giveaway Icebreaker, som lægger op til dialog med borgerne om selvbetjeningsløsningerne på borger.dk ”Livssituationsbolcher” Fødsel Skole Musik Post Bolig Vielse SKAT Flytning ATP

57

58 eDag3 - pressestrategi Aktivitetskalender

59 Pressestrategi – mål for kampagnen
Vi er massivt i pressen med de gode casehistorier Alle borgere har hørt om digitale selvbetjeningsløsninger Alle danskere har et positivt indtryk af Borger.dk som stedet, hvor du finder alle løsningerne Side 59

60 Den gode mediehistorie har
Aktualitet Væsentlighed Identifikation og nærhed Sensation Konflikt og spænding Side 60

61 Hvem er målgruppen? Netværk Kommuner Foreninger Samfund/medierne
Organisationer Borgere Side 61

62 Aktivitetskalender – på Partnerforum
Tidspunkt Formål Kontaktperson ServiceTorvet Biblioteket og Borgerservice i Ballerup møder borgerne. Borgmesteren byder på kaffe og borgmesterstang Torsdag den 4. november i BallerupCentret Vise borgerne hvor nemt det er at downloade musik på Bibliotek.dk, melde flytning osv. – alt sammen på borger.dk Bente Balle Tlf

63 Pressemeddelelser Vi udarbejder pressemeddelelsesskabeloner, som I kan bruge til lokale medier Ud fra aktivitetskalenderen

64 Tak Og nu til SPØRGSMÅLENE …


Download ppt "Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google