Download præsentationen
Offentliggjort afLine Østergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Kreativt koncept – eDag3 den borgerrettede kampagne
Netværksmøde for digitale kontaktpersoner i Vejle, 15. sept. 2010
2
Agenda Sammenhæng til NemID-kampagne Kommunikationsstrategi
eDag3 kampagne – kreativt koncept (eksempler) Netværkskommunikation Netværksstrategi Værktøjer og materialer eDag3 pressestrategi
3
NemID film
4
Sammenhæng til NemID-kampagnen
Der skal skabes tydelig sammenhæng til NemID-kampagnen For at lukrere på det kendskab og den effekt kampagnen for NemID har opbygget i 6 måneder op til eDag3. For at opnå den positive effekt af synergi og sammenhæng i budskaber der skaber en stærkere fortælling. For vise en fælles offentlig front for at digitalisere borgerne i Danmark.
5
Den borgerrettede kampagne
6
Kommunikationsanledning
Alt er samlet på borger.dk Langt de fleste offentlige dokumenter og formularer er nu tilgængelige. Det er nemt at logge sig ind med NemID og nye, spændende services som fx bibliotek, flytning, fornyelse af kørekort og alt med SKAT er nu fuldt integreret.
7
Overordnede udfordringer
En dybtliggende og grundlæggende modvilje mod at involvere sig i de pligter, staten pålægger én Jeg kan nok ikke finde ud af det ... Manglende viden og kendskab til digitale services Foretrækker at tale med en person Digital signatur
8
De overordnede fordele for borgerne
Den offentlige service er samlet ét sted – og det er mere enkelt at gøre tingene online end nogen sinde. 1.000 ting er blevet 100 gange nemmere. ”Så jeg kan jo gøre det selv hjemme i sofaen, lynhurtigt og når det passer mig”
9
Kommunikationsstrategi
Skabe nærhed Det handler faktisk om dit liv. Skabe overskuelighed og optimisme Det er faktisk noget, jeg godt kan finde ud af. Skabe kategorien ”Borgerservice på nettet”. Skabe fællesskab Tale til alle der er ”Borger i DK”.
10
Tonalitet Et menneskeligt ansigt Humor og charme Passende lethed
Vedkommende
11
Synergi med NemID Danmarksbilleder Det der forener borgere i DK
Vores fælles historie i skiver Det skal være nemmere Stærkt grafisk slægtskab Musik
12
eDag3 kampagne Det kreative arbejde
13
Fælles annonce
14
Fælles annonce
15
Annonce for Bibliotek.dk
16
Annonce for ”Min Side”, Center for borger.dk
17
Bannere og landing page
eDag3 kreativt koncept Bannere og landing page
18
Side 18
19
Side 19
20
Side 20
21
Side 21
22
Side 22
23
Side 23
24
Side 24
25
Side 25
26
Side 26
27
Side 27
29
Film under forberedelse
Kreativt arbejde Film under forberedelse Alle partnerne nævnes i filmen Tv spot massivt i uge (1.nov.-21. nov.) Film versioneret til infoskærme
30
Netværkskommunikation
31
Netværkskommunikation
Karakteristika Personlig og nær formidling Høj troværdighed Stor spredning af information Brug af gatekeepers Situationsbestemt kommunikation Central styring. Lokal eksekvering Ny adfærd gennem påvirkning fra ambassadører
32
Netværkskommunikationens former
Dialogmøder Undervisning (biblioteker og Lær mere-netværk) Events og aktiviteter
33
Fra analog til digital Vi skal sælge en ny måde at bruge det offentlige på Vi skal kommunikere i øjenhøjde, face to face – og gerne for sidste gang Vi skal sige farvel til en hyggelig sludder i borgerservice Vi skal fortælle, at så spændende er det heller ikke at stå i kø Og i det hele taget yde hjælp til dem, der gerne vil gøre det selv, med at blive borgere i dk
34
Vi har en sag! Vi skal fra gammeldags, langsomme, besværlige måder til en ny, moderne og bæredygtig måde Fra skranker og bureaukrati til enkel, effektiv og gennemskuelig samarbejde mellem ligeværdige partnere Det skal være nemmere at være borger i dk Og nu ER det 100 gange nemmere at klare ting med borger.dk
35
VI SKAL GØRE SAMFUNDET EN ENORM ONLINE TJENESTE
The mission VI SKAL GØRE SAMFUNDET EN ENORM ONLINE TJENESTE
36
Hvem er målgruppen? De internetvante, som alligevel bruger telefon, brev, personlig betjening De svage it-brugere
37
Netværksstrategien
38
Netværker
40
Idékatalog Workshop for eDag3 nøglepersoner den 20. september i Odense
Gennemgang af idékatalog Input til idékataloget Lokale handlingsplaner Videndeling på Partnerforum Idékatalog er tilgængelig 1. oktober 2010
41
Hvor møder vi målgruppen?
Vi møder borgeren dér, hvor borger.dk ville være et godt alternativ eller supplement: Biblioteker Borgerservicecentre Skattecentre Lær mere-netværks kurser Partnernes netværks berøringsflader Jobcentre
42
Værktøjer - kampagneguide
43
Designminual - forside
44
Designminual - indholdsoversigt
45
Designminual – fælles motivation
46
Designminual - typografi
47
Designminual - logo
48
Designminual - logoplaering
49
Designminual - farver
50
Designminual - farver
51
Designminual - foto
52
Designminual - eksempel
53
Designminual – eksempel
54
Skabeloner - mockup
55
Materialer Flyer til skrankerne i borgercentre og skattecentre ”Farvel og tak – du har stået i kø for sidste gang” (A5) Plakater Floor graphics (gulvklistermærker) Screensaver Skabeloner Webbanner Film til infoskærme Kuvertfyld
56
Icebreaker - giveaway Icebreaker, som lægger op til dialog med borgerne om selvbetjeningsløsningerne på borger.dk ”Livssituationsbolcher” Fødsel Skole Musik Post Bolig Vielse SKAT Flytning ATP
58
eDag3 - pressestrategi Aktivitetskalender
59
Pressestrategi – mål for kampagnen
Vi er massivt i pressen med de gode casehistorier Alle borgere har hørt om digitale selvbetjeningsløsninger Alle danskere har et positivt indtryk af Borger.dk som stedet, hvor du finder alle løsningerne Side 59
60
Den gode mediehistorie har
Aktualitet Væsentlighed Identifikation og nærhed Sensation Konflikt og spænding Side 60
61
Hvem er målgruppen? Netværk Kommuner Foreninger Samfund/medierne
Organisationer Borgere Side 61
62
Aktivitetskalender – på Partnerforum
Tidspunkt Formål Kontaktperson ServiceTorvet Biblioteket og Borgerservice i Ballerup møder borgerne. Borgmesteren byder på kaffe og borgmesterstang Torsdag den 4. november i BallerupCentret Vise borgerne hvor nemt det er at downloade musik på Bibliotek.dk, melde flytning osv. – alt sammen på borger.dk Bente Balle Tlf
63
Pressemeddelelser Vi udarbejder pressemeddelelsesskabeloner, som I kan bruge til lokale medier Ud fra aktivitetskalenderen
64
Tak Og nu til SPØRGSMÅLENE …
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.