Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Efterskolernes Dag 2012. Inspiration til kampagnen Erfaringer fra Danmarks Indsamling Idekonkurrence på Facebook Sparring med elever fra Ryslinge Elevtræf.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Efterskolernes Dag 2012. Inspiration til kampagnen Erfaringer fra Danmarks Indsamling Idekonkurrence på Facebook Sparring med elever fra Ryslinge Elevtræf."— Præsentationens transcript:

1 Efterskolernes Dag 2012

2 Inspiration til kampagnen Erfaringer fra Danmarks Indsamling Idekonkurrence på Facebook Sparring med elever fra Ryslinge Elevtræf i Vartov

3 Færdiggørelse Kampagnen er lavet af det digitale reklamefirma VERTIC, som også har lavet: Alletidersefterskole.dk (2010) Efterskoletube Indsamlings-site Typetest

4 Mål med kampagnen Kendskab til: Åbent hus Skoleformen (brand character: Koncentreret Person- og Karrierevejledning) De enkelte skolers forskellige tilbud

5 Kanaler Annoncering (primært online + print-annoncer i udvalgte efterskoletillæg) Efterskole.dk Skolernes hjemmesider Facebook!

6 Involvering af elever Nuværende og tidligere elever samt deres forældre er skolens bedste ambassadører – brug dem!

7 Indentitetsmarkør Kommende elever / besøgende på Efterskolernes dag er: – Efterskole-aspiranter (prospects) – På vej til at blive en del af fællesskabet (broderskabet) – Loge-nål, spejdertørklæde, rygmærke, tatovering… – Armbånd! 60.000 silikonearmbånd fordelt på 230 efterskoler. – Identitetsmarkør skal ”aktivere” vores ambassadører – åbne for samtaler som flytter holdninger

8 Hvad engagerer målgruppen? ”Web Insight” – analyse af, hvad der engagerer målgruppen

9

10

11 Myte-dræber Efterskole – Hvad min far tror – Hvad min kæreste derhjemme tror – Hvad min lillebror tror – Hvad min mormor tror – Hvad mine venner/samfundet tror – HVAD TROR DU SELV? Kom til åbent hus…

12 Plakat og folder 100.000 foldere, 30.000 flyers og 5.000 plakater bliver sendt til folkeskoler, biblioteker, efterskoler m.m. I år har vi samlet alle tryksager i et ”Kinder-æg” (hele 3 ting på én gang!)

13

14 Filmen: Hvad folk tror om efterskolen Filmen er lavet af Vertic og musikken er produceret af Fridolin Nordsø (trommeslager i The William Blakes, producer for bl.a. Outlandish, Puff Daddy) Se filmen

15 Fælles film – forskellige budskaber Fælles kampagnefilm til brug i online annoncer og på efterskole.dk m.m. Individualiserede skole-/elev-versioner af kampagnefilm Kan sættes direkte ind på skolers hjemmesider (iframe) og deles via link på fx Facebook

16 Film-generator - skoler Skoler kan lave deres egen version af kampagnefilm Intro: Balle Efterskole præsenterer… ”Kom til Balle Efterskole fordi…:” – For det første: – For det andet: – Og ikke mindst fordi…: Afslutning: Kom og besøg os på Balle Efterskole søndag 30. september klokken 13-17 Link til www.hvadtrorduselv.dk/efterskolerwww.hvadtrorduselv.dk/efterskoler

17 Filmgenerator - elever Elever kan lave deres egen version af kampagnefilm – Lise anbefaler Balle Efterskole fordi… For det første: For det andet: Og ikke mindst fordi…: – Link til www.hvadtrorduselv.dk/eleverwww.hvadtrorduselv.dk/elever

18 Differentierende udsagn Hvad er det ”særlige” ved min skole? Hvorfor skal man vælge ”netop min skole” og ikke en af de andre? Spørg dem der har valgt skolen allerede, hvorfor de har valgt netop jer og ikke en anden skole!

19 Spots til skolernes hjemmeside Se kampagnematerialer på www.efterskole.dk/hvadtrorduselv www.efterskole.dk/hvadtrorduselv – Grafiske spots til skolens hjemmeside – Link til ”skolegenerator” – Salgsbreve vdr. Efterskole-tillæg (JP, Politiken, Kristeligt Dagblad)

20 Involver skolens elever på facebook Lav en facebook- begivenhed for Efterskolernes Dag og bed eleverne hjælpe med at sprede invitationen i deres netværk Brug også forældrene og de gamle elever


Download ppt "Efterskolernes Dag 2012. Inspiration til kampagnen Erfaringer fra Danmarks Indsamling Idekonkurrence på Facebook Sparring med elever fra Ryslinge Elevtræf."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google