Økologiske mejeriprodukter. Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den lille Mads.
Advertisements

Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
Minervamodellen MINERVA er et segmenteringsværktøj, der placerer den danske befolkning i 5 segmenter baseret på livsværdier.
James Bond går tur i en park...
Præferencer på markedet.
Prissætning - hvordan gør man ?.
Læringsstile og lektier
TV- og filmreklamer.
De 10 små forskelle mellem Mann & Frau.
& Walton Ford Forside med stort logo
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Den urolige chef kigger på uret,
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Kanonpunktet: Maastricht 1992
AT-1 - efterspil 2013.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Online annoncer og bannerreklamer
Udviklingstendenser i sexsygdomme og aborter
Den glade CEO og iværksætter!
At skabe den livsnære samtale David Viftrup. Kristne venner Relation til præst Kristne aktiviteterBibelenÆgtefælle BørnForældre Resarch by John Finney,
Kerne målgruppe Forbrugere, som er light/medium users frosne færdigretter (Population DK: personer) Overrepræsentation af mænd (54%) Overrepræsentation.
Sine Vestergaard Johnsby
Design-workshop Introduktion og spilleregler. Design-workshop • Vi inddeles i 4 grupper. Hver gruppe arbejder med en case og producerer et e- læringsdesign.
Sponsorater/Reklamer
Cykeltur ad Nordre Fasanvej til VoksenUddannelsescenter Frederiksberg: På linjen: alle mennesker spiller på musikinstrumenter fra firmaet Yamaha. Alle.
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
Chefen ser fortvivlet på sit ur, og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden, til at holde et meget vigtigt foredrag. På en konference, som.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
Men vi kan godt gøre en forskel.
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
Hvad er målgruppeanalyse
Maskulinitet.
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
Konference Frivilligcenter Århus - 8. oktober 2009 The Body Shop ® Frivilligt arbejde.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
......der møder han en rigtig Bond-pige og stopper op....
Udvidet problemformulering
HVAD SIGER BIBLEN OM KVINDER SOM HANNE?. Hvem kan finde sig en dygtig hustru? For hun er langt mere værd end juveler.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
Chefen ser fortvivlet på sit ur og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden for at holde et meget vigtigt seminar på en konference som netop.
Livsstilsanalyse i Danmark
Aktiv lytning - Lyt nu godt efter.
- om kurset, eksamen og om det brede tekstbegreb.
Vision, mission, værdi. Chili skal med alle sine kommunikationsvinduer (Chili Magazine, Frikvarter Magazine, Chili-net) være den ubestridte markedsleder.
Udledninger og råderum
Kommentar Dansk.
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
Digitale billeder – analyse og produktion
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Alexander, Lasse og Martin
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
KAMPAGNEN – I FORM PÅ FARTEN I FORM PÅ VEJEN – DET SUNDE BUSSTOPPESTED Forbedring af livskvaliteten ved at skabe bedre adgang.
Film- og mediearbejde i folkeskolen Tilgange, overvejelser og perspektiver.
Portfolioprøve Iværksætter. Erhvervslære Økonomi Erfaring? - Budget fra SMART projekt - Budget fra Hallo-run - Overholde de budgetter der bliver lagt.
Målgrupper og segmentering
Livsstilsanalyse i Danmark
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Shampoo design Frugten signalere frugtduft
Facebookkampagne 1. april – 16. april
© Pædagogikhåndbogen Per Fibæk Laursen & Hans Jørgen Kristensen (red.)
© Didaktikhåndbogen – teori og temaer
© Pædagogikhåndbogen Per Fibæk Laursen & Hans Jørgen Kristensen (red.)
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Præsentationens transcript:

Økologiske mejeriprodukter

Intertekstuelle citater fra Ron Underwoods Tremors (1990) David Lynchs Dune (1984) Merian C. Cooper og Ernest B. Schoedsacks King Kong fra 1933 Se yderlige Umberto Ecos artikel ”Fornyelse i det serielle”

Livsstilsundersøgelser “Det gode ved kvinden i vores målgruppe er, at hun har en veludviklet humoristisk sans, og hun er blandt de mest kompetente til at fortolke reklamer med et kryptisk budskab. Hun hader reklamer for vaskepulver, hvor alting er smukt og perfekt på den kvalme måde, og hvor reklamens budskab er skåret ud i pap. Vores kampagne er sjov og indeholder et overraskelsesmoment - og en skæv pointe, som hun helt sikkert vil forstå. Det er langt fra sikkert, at alle forstår meningen med den, men den får uden tvivl nogle til at undres og andre til at grine,” siger Per Pedersen. Mejeriforeningens website

Kampagnen er heller ikke rettet mod det såkaldte ‘grønne segment’ - idealisterne. For de køber i forvejen økologisk. Nej, hende kampagnen vil have fat i, hun vil høre andre argumenter, før hun lader de økologiske mejeriprodukter finde vej til sit køleskab. Kvinden fra det ‘blå segment’ er hende, kampagnen er ude efter. Hun er mellem år og pengestærk. Hun køber ind efter, hvad der er sundt, trendy og godt for hende selv og familien. Hun er villig til at betale ekstra for en vare, hvis hun vurderer, at den lever op til hendes standarder og krav. For hende er det helt fint, at en vare er produceret på den miljørigtige måde, men hvis ikke den smager bedre eller har et mere trendy image, så køber hun den ikke. Kvinden her spørger altid: “Hvad får JEG ud af at købe dette produkt, frem for et andet?”

Blå: individualistiske, frisindede og resultatorienterede forbrugere med selvtillid og stort forbrug (ca. 25 % af befolkningen) Grøn: engagerede, miljøbevidste, gruppeorienterede og aktive forbrugere (ca. 25 % af befolkningen) Rosa: forbrugere, der er traditionelle, og som sætter familien og nærmiljøet højt, angste over for det globale (ca. 20 % af befolkningen) Violet: stabile forbrugere, der arbejder for at få materialistiske værdier i fritiden, og som har traditionsbundne holdninger (ca. 20 % af befolkningen) Grå: rådvilde og blandede forbrugere (ca. 10 % af befolkningen) AIMs Minerva SnapShot: (

Opgave Design en tv-reklame for det rosa segment. Rosa: forbrugere, der er traditionelle, og som sætter familien og nærmiljøet højt, angste over for det globale (ca. 20 % af befolkningen)

Litteratur J. Kristensen og J.R. Christensen, Reklamer som sagprosatekster i Jørgen Asmussen, red. Faktiske tekster, Systime Academic 2005 Trine Breum, Film Fortælling og Forførelse, Frydenlund, Randers 1993 Jane Kristensen og Jørgen Riber Christensen, Reklametid (med Lærervejledning), Dansklærerforeningen, København 2003 Preben Sepstrup, Tilrettelæggelse af information, Systime, Århus 2001