Enhed. Klynge/ Netværk Vidnefortælling (anvendes på Område- og BUF-niveau) En fortælling om de ledelsesmæssige faglige overvejelser og nye handlingsperspektiver.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
Bestyrelsens overvejelser om LOS' fremtidige arbejde Bestyrelsesformand Kim Simonsen.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Tyskeren fortæller at han købte en lille gave til sin kone i går.
Livets Ord August 2009 "Han havde elsket sine egne, som var i verden, og han elskede dem indtil det sidste” (Joh 13, 1).
Maritim Miljøstyring HVAD ER MILJØSTYRING (ISO 14001) ?
Den der discipler … arbejder så meget på, at få de åndelige babyer til at vokse ____________________ ____ At han glemmer, at de først må______________.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Det svære liv i en sportstaske
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Formålet for Refleksionsfællesskaberne
Lærings- og praksisfortællinger:
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Den urolige chef kigger på uret,
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Menneskets fald og genoprejsning
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
VOFF konference april 2011 Hvad sker der i klasserummet? De sociale og faglige relationers betydning for fastholdelse 27. April 2011 Susanne.
- som i menigheden /det kristne fællesskab, ikke som i bygningen
Kommunikation.
Den bestøvlede kat. Illustreret af I.C.
Æbler har været populære i mange tusind år.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Musik: Nightengale Serenade
Overvældet af Jesu opstandelse!
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Udviklingsseminar - om sociale og personlige kompetencers betydning for fastholdelse af psykisk sårbare medarbejdere.
Vokse gennem venskab!.
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
KATTE. NY KAT  Du skal kæle med din kat i en time være dag  Og gør den tryg vis den er ny  Og husk at gi den mad og vand.
Joken, der bringer dig held!
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Gud trøster dem, der venter med forventning.
Han vil gerne fortælle om gulerødder i historien.
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
Børn og unge med handicap siger deres mening
Pædagogisk forår i København
1 Socialrådgiver Rikke Holme Otterup Kommune Unge – Forældre – Skoler – Læge – Sygehus - Andre Opfølgning Fagligt beredskab Kontaktperson Handleplan Kommunalt.
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Forældresamarbejde/fællesskaber
Samson Og Dalila.
Chefen ser fortvivlet på sit ur og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden for at holde et meget vigtigt seminar på en konference som netop.
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet p.g.a. hastigheds overskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
Historien om Jesus’ fødsel
Skabt som mand og kvinde
Organisationsteori Taylorisme
Dommen og Evangeliet …………….. 1.Mosebog 3:8-13 Ved aftenstid hørte de Gud Herren gå rundt i haven. Da gemte Adam og hans hustru sig for Gud Herren mellem.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Børn og voksnes rettigheder.
Sammenligningsspejle
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Præsentationens transcript:

Enhed

Klynge/ Netværk

Vidnefortælling (anvendes på Område- og BUF-niveau) En fortælling om de ledelsesmæssige faglige overvejelser og nye handlingsperspektiver det har vakt, at være vidne til en pædagogs praksisfortælling En vidnefortælling indeholder udsnit af den praksisfortælling, man har været vidne til En vidnefortælling knyttes til det, der blev sagt under refleksionsfællesskabet, som gav anledning til de nye overvejelser og handlingsperspektiver Eksempel: “Ved vores Refleksionsfællesskab fortalte Hanne om et forældresamarbejde, der havde været så venskabeligt, at det havde været svært for Hanne at komme igennem med en vigtig sag. Hanne havde iagttaget nogle voldsomme adfærdsmønstre hos barnet, som hun gerne ville have en faglig snak med moderen om, men moren brugte mødet på at fortælle en masse detaljer om sig selv. Det gav anledning til mange gode overvejelser om hvad et godt partnerskab egentlig er. Èn sagde “Ja, det er som om. jeg skal leve op til at kunne lide forældrene godt”. Jeg har efterfølgende gjort mig nogle overvejelser, om vi måske dyrker det her med “at skulle kunne lide forældrene” for meget. Det efterlader mig med spørgsmålet: Hvad med alle dem, vi ikke lige smalltalker i garderoben med hver morgen? Hvordan får vi skabt stærke relationer til dem?”

Område

BUF