Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Studiefremdriftsreformen
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
1 Belastningsprøve Fredag 16. september Agenda Kl. 08:00Velkomst v. Allan Harding Status på Imerco projekt, v. Allan Harding Oplæg til belastningsprøve,
Opstartsmøde fase 2: Implementering og etablering af miljøerne
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2014
Udviklingsplaner Sønderborg
Skolebestyrelsesvalg på Vesterkærets Skole Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Forslag til dagsorden.
Lean Netværk AAU.
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Forslag til dagsorden.
AU BSS implementering af WISEflow Sommer 2014
Projekt: Styregruppens afslutningsmøde Version 1.0.
Vejledning i projektarbejde
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2013
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
Udvidet åbningstid i Københavns Hovedbibliotek 20. februar 2012.
Portalintegrationsprojektet Claus Andreasen PL, portalintegrationsprojektet.
Et vejledningsværktøj KOT Ansøgningsflow. Forsiden af Optagelse.dk 2.
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
TATIONpRÆSEN 9. Februar 2010 AARHUS UNIVERSITET TILVALG Aarhus Universitet, AU Studieadministration, 9. februar 2010.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Velkommen til Kandidat Åbent hus 2015
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. OKTOBER 2014 VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU OPTAGELSE PÅ KANDIDATUDDANNELSEN.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 16. november 2007.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
PDA Re-implementering
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 9. februar 2010.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Stormøde for økonomi på AU
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 2. JUNI 2016 AARHUS UNIVERSITET AU FÆLLES BESLUTNINGSMODEL - FOR PROJEKTER DER KAN INVOLVERE AU IT VEDTAGET.
Initiativer under Uddannelsesplan II Initiativer under EUD – Brancheskolerne 2014.
Det tværsektorielle netværk for utilsigtede hændelser i sektorovergange (TSN) Møde den 10. november 2011, Viborg.
Ejendomsdataprogrammet
HL7-FHIR DK profilering – governance?
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Møde i udviklingsgruppen Møde i udviklingsgruppen
Styregruppemøde den 7. marts 2018
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Møde i GD1-projektforum
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Statens HR – Implementeringskoncept
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Adresseprogrammet - styregruppemøde
Møde i projektforum den 18. juni 2014
Møde i GD1-projektforum
Status fra PR gruppen + status fra Lyø
Møde i projektforum den 22. august 2013
Møde i projektforum den 23. oktober 2013
Adresseprogrammet - styregruppemøde
GeoDK Oplæg på GeoDanmark Roadshow
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Dagsorden – Konsolideringsprogrammet 0. Godkendelse af noter fra sidst 1. Status på kommunikation samt Task force aktiviteter 2. Gennemgang af issues fra sidst 3. Prioritering af opgaver – opdatering af ”Bobler-listen” 4. Behandling af indstillinger 5. Indkomne sager 6. Eventuelt 1

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 2 1. Status på task force aktiviteter i Konsolideringsprogrammet – 14/5 2012TidOpgavePenge TF01 Dataopretning v. Jonna Der er identificeret og prioriteret 11 igangværende opgaver, 8 er overført til driften og 16 afventer ASB Øvre struktur: opgaven udvikler sig til et projekt, der involverer CampusNet-integration. (ca 650 timer) Kritisk for Sommer- eksamen ASB Øvre strukturopg. vokser Kræver AU IT ressourcer TF02 Bevisløsningen v. Anders Status quo vedr. driftssituation (ASB, Executive, ST ikke i drift) Der er prioriteret udviklingsopgaver frem til 1/6 (flere udviklingsønsker skal prioriteres – se liste slide 3) Forventes klar til 1/6 Ext udvikl. Ress hentet ind TF03 EVU betalingsstuderende v. Helle Der arbejdes på dataopretning, ID Fleksibel Masters STU færdig U20 – udestår dataopretning Navision-STADS integration: Udfordringer m. EAN.nr samt evt. opgaver ifm. Ny Økonomimodel PID skal opdateres. Fokus? TF04 KOT Kvt.2 Breve og studenter login v. Morten Fejl ifm. studerndes adgang (snitfladeproblematik STADS/AROS) – er adresseret til AU IT Udeståender: Brevfletning, konstruerede cpr.numre, sikker drift S12 Skulle være lukket i uge 14 TF05 STADS-VIP v. Helle Tilfredsstillende brugertest – 4 har deltaget og været ok tilfredse med systemet. Go/no go møde 16/5 Udeståender: sikring af performance, test af WAYF & test af NemID Idrfitsættes 30/5 TF06A Optagelse KOT & UKOT v. Ejvin KOT-test af dataleverance (via Tilmeldingssekretariatet) har ikke fungeret optimalt. TF 06B – Optagelse KOT & UKOT v. Ejvin Plan B – er opgaven forankret hos Kirsten/Søren? Udeståender: DANS KA-optag – 140 regneark, clearingen (deadline 15. juni) TF07 EDDI færdiggørelse v. Jeppe Udviklingsønsker: Understøtter EDDI forretningens behov (rejst af HE – drøftes på møde 21/5) Hvad skal fokus være? TF08 FSS Lifecycle Mgt. (STADS) v. Birgit (?) Første møde afholdes d. 15/5, hvor opgaven drøftes PID fremlægges d. 21/5 Opgaven skal beskrives TF09 ARTS Eksamensplanlægning v. Morten/Bjarke Der er lavet aftale om støtte til Arts i form af lister, som opdateres af Bjarke på ad hoc forespørgsel/3 uger Der skal laves aftale m. Arts vedr. SNUK+U/E fremtidig praksis, impl. af nye STADSfunk. samt nye ønsker Hvad skal fokus være

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET TF02 Bevis - Ønsker til prioritering efter 1/6! › [013]+[021] Praksis: Angivelse af faste emner på EKA ved skalprøver › [014]+[022] Praksis: Angivelse af prøvesprog når ikke som bestemt i studieordningen (ordinære resultater) › [015]+[023] Praksis: Angivelse af prøvesprog når ikke som bestemt i studieordningen (meritter) › [029] LØST.U (for alle andre end supplerende uddannelser mhp. adgang til kandidatuddannelser, gæsterammer (alle andre end via IC), IC-gæstestuderende, tilvalgsrammer (Søren Anker), Ekstra kompetencegivende forløb (for kandidater)): 4.1: Kommer altid ud som "Full-time" › [030] LØST.U (undtagen for diplomudd., korte udd. under SKT, professionsbachelorer): 5.1: Mangler › [060] Mulighed for at udsøge bevisudskrivers egne RAPEROPL-jobs i Access / Word › [061] Labels / følgebrev til beviser (Workaround: Brug RA002U – den er ikke flot, der skal bruges saks!) › [062] Andre labels › [063] Enkeltfagsattester / -udskrifter › [070] Automatisk og manuel sletning af tomme / uønskede RAPEROPL-udtræk i Access › [079] Knap i Access til separat hentning af opdaterede tekster fra EDDI › [087] Bevis leveret i PDF-format. Beviset leveres i form af redigeringslåst PDF-fil, der er lagret på netværksdrev og navngivet jf. beslutningerne om indholdet i stregkodeteksten i #077. Praksis for arkivering (#074) afgør, hvorvidt forklædet (#077) indgår i PDF'en. Forudsætninger for dette ønske er flg. issues: #074 (praksis-beslutning), #077, #059, #084. Dette issue er en alternativ løsning på #083, som vil bortfalde med leverance af dette issue › [088] Principbeslutning om anvendelse af indscannet signatur for alle bevisudstedere › [089] Direkte arkivering af PDF (forudsætter #087+#088) i digitalt journaliserinssystem (medfører bortfald af #077) › [090] Understøttelse af ønsker afledt af Diploma Supplement-kvalitetssikringinitiativ › [097] Aktivering af stavekontrol på hhv. dansk og britisk engelsk i Word 3

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET TF01 Dataopretning – Status /opgaveoversigt 4

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 5 2. Issues fra Konsolideringsgruppen’s møderBeslutning 23. maj Kommunikation i Studieadministration? Hvordan og hvem gør hvad? Behandlet den 23/5. Lukkes og afventer Gittes præsentation af Studieadminstrationskommunikationssetup. 4. SNUK feedback v. Mikkel og Orla UVA/EKA mange til mange Er i proces i SNUK båndet, lukkes her og Mikkel opdatere SNUK opgavelisten 5. SNUK feedback vedr. 0/5 ECTS og delprøver SS er ansvarlig for den videre proces vedr. godkendelse i Uddannleses Udvalget (UU). 6. U/E bånd issue vedr. Dumpebrev Tina laver beskrivelse af Work-a-round. Orla følger op på udviklingsønsket og får sat den på U/E opgavelisten 7. Opstart af Arts Task force Formål: sikre at Arts U/E medarbejdere kan lave trække lister og afvikle eksamen Orla får afklaret evt nyt scope for en ny Arts TF aftales med Leo 8. Status på opgavelister fra SNUK, OPTAG og Inf&Vejl. FSS/Birgit arbejder på forslag til fælles opgaveliste for de 4 bånd – chefgruppen er enige i behovet for fælles liste. 10. Er der lavet beskrivelse af, hvordan man laver overgangsordninger i STADS? Er i proces i SNUK båndet, lukkes her og Mikkel opdatere SNUK opgavelisten 11. HIH og IHA beviser i STADS (low cost AU-logo papir) Der er fundet en løsning. Kim følger op vedr. ”bevis- papir” til udskrifter (uden blå streg) 12. AU IT har meldt servicevindue på alle systemer fredag den 22/6 til lørdag den 23/6 – OK? Orla vurder at det ikke har konsekvenser for studieadministrationen. 13. Udarbejd input til uddannelsesplan/vidensløft Anna udarbejder oplæg sammen med bla Tina 14. Præsentation af STADS ”udviklingsplan” samt Ønskebrønden Orla laver en præsentation Afklaret og slettes næstegang Udestående og til behandling

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 3. ”Bobler-liste” til konsolideringsprogrammet – task force emner 6 Opdateret uge20 ÷Opgaveliste?

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 4. Behandling af indstillinger 9/5 – uge 19 Prioritering af Task force opgaver? - … er det de rigtige opgaver og prioriteter? 1. TF06 Optag UKOT Kandidat – clear ansøger Ejvin(PL ) - Bjarke 2. TF05 STADS-VIP – ( Helle (Krav, test, Impl), Sara(HE- bruger input)) 3. TF02 Bevis ( Anders, Thomas(Udvik, data), Bjarke(data), Birgitte(Wiki), Annia(udd), ITMind?) 4. TF01 Dataopret – Øvre struktur, udd.modeller ( Jonna, Orla mm) 5. TF03 EVU betalingsuddan. ( Helle(PL ), Thomas(Dataopret), AU IT dataopret(ML)) 6. TF09 Arts eksamensplanlægning – (Bjarke) 7. TF07 EDDI færdiggørelse og sikre implementering på HO’erne - ( Jeppe) 8. TF08 FSS Life Cycle Management (LCM) – Starter m. STADS leverancer (Birgit) 9. TF04 Optag KOT Kvt.1&2 breve og studenter login v. Morten o nye task force kandidater o …FSS – hurtigere opdatering af arbejdsgange (processer, NAV, Wiki….) 11. … andre? 7

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 4. Behandling af indstillinger 23/5 – uge 21 Prioritering af Task force opgaver? - … er det de rigtige opgaver og prioriteter? 1. TF10 TF10 Kandidatoptagelse 2012 – clear ansøger Ejvin(PL ) - Bjarke 2. TF11 KOT-optagelsen 2012 v. Morten 3. TF05 STADS-VIP – ( Helle (Krav, test, Impl), Sara(HE- bruger input)) 4. TF02 Bevis ( Anders, Thomas(Udvik, data), Bjarke(data), Birgitte(Wiki), Annia(udd), ITMind?) 5. TF01 Dataopret – Øvre struktur, udd.modeller ( Jonna, Orla mm) 6. TF09 Arts eksamensplanlægning – v. Morten 7. TF07 EDDI færdiggørelse og sikre implementering på HO’erne - ( Jeppe) 8. TF08 FSS Life Cycle Management (LCM) – Starter m. STADS leverancer (Birgit) o nye task force kandidater o …FSS – hurtigere opdatering af arbejdsgange (processer, NAV, Wiki….) 10. … andre? o Afsluttede TF opgaver o TF00 Performance 12. TF03 EVU betalingsuddan v. Helle 13. TF04 Optag KOT Kvt.1&2 breve og studenter login v. Morten 14. TF06 Optag KOT og UKOT v. Ejvin 8

Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET 5. & 6. Indkommende sager & Evt? 5. Indkommende sager 6. EVT 9