Dialogmøde Den åbne skole 26/3 2014 19.00 – 21.00 Hundelev – Løkken - Vrå.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Velkommen til dialogmøde!. ”Der skal skabes et levende og aktivt bymiljø på Rønne Store Torv” ”Der skal ske en nytænkning af de muligheder, de unge har.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Fremtidens folkeskole i Aalborg
EN HELHEDSORIENTERET UNGEINDSATS? ERFARINGER FRA NULPUNKTSANALYSEN AF ROUTE 25 V/ANNE MØLGAARD, RAMBØLL Alternative title slide.
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Et væksthus for børn og voksne
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Bytte   PowerPoint  .
Skolereform august 2014………………
Ny kultur-, idræts- og fritidspolitik. Velkommen • ”Verden ligger åben” – Hvor skal vi hen? – Hvad skal vores fælles hovedvej være? – Hvad skal vi række.
Den åbne skole.
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Stormøde om reformen Gjøl skole
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Folkeskolereformen2014.
Projektlederens rolle(r)
Invitation til skolebestyrelserne
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Folkeskolereform på Sortedamskolen
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
Kodeks for offentlig topledelse
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Punktopstilling Marker den ønskede tekst og vælg Forøg indrykning: For at fjerne punktmarkering vælg Formindsk indrykning: Opsamling fra borgermøde 8.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Potentialerne i den (nye) åbne skole
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Udarbejdelse af Viborg Kommunes handicappolitik Oplæg ved workshop på konferencen: Mainstreaming af handicapområdet 26. Maj 2009 v/Jannik Boel.
Skole, børnehave, kultur- og Idrætscenter Udvikling gennem ”Top Nu” Ejer Bavnehøj Mandag d. 09. januar 2012.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Implementering af FSR Inddragelse af skolebestyrelsen
Præsentation Annette Langhoff Innovationskonsulent i Velfærdsudvikling
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
DGI Institutionsidræt
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Dialogmøde Den åbne skole 26/ – Hundelev – Løkken - Vrå

Program  Velkomst  Hvilke muligheder giver den åbne skole?  Rammesætning og oplæg ved MA  Dialog og ideudveksling  Kaffe  Dialog i de tre undervisningssteder  Tak for i aften. Fælles Tre grupper Fælles

Hvilke muligheder giver den åbne skole? Fase 1: Hver deltager skriver én idé/forventning (den bedste) på et kort i forhold til hvilke muligheder den åbne skole giver. Fase 2: Med bagsiden opad går alle deltagere nu rundt ca. 1/2 minut og bytter kort Fase 3: (gentages 3 gange) På mit signal finder hver deltager en makker. Parvis vurderes de 2 korts ideer, og 7 point fordeles mellem dem (eks. 2-5 eller 0-7) Pointene skrives ned på de respektive kort hvorefter makkerne indbyrdes bytter kort Fase 4: opsamling i plenum – de fire muligheder med højst score skrives op

Rammesætning  Hvad er intensionen i loven?  Partssamarbejde mellem HNX og Hirtshals Skole. Anbefalinger.  Lokal opgaveløsning i Vrå skoledistrikt Aktører Ledelse  Dialog er vejen frem. Arbejde i de enkelte undervisningssteder.

Hvad er intentionen i loven?  DEN ÅBNE SKOLE  Skolerne skal i højere grad åbne sig over for det omgivende samfund ved at inddrage lokale idrætsforeninger, musik- og billedskoler, museer eller andre lokale foreninger. Samarbejdet skal bidrage til, at eleverne lærer mere og styrker deres kendskab til foreningsliv og samfund.  Ud over at fremme folkeskolens fag og formål skal samarbejdet også fremme den lokale sammenhængskraft og bidrage til, at eleverne i højere grad stifter bekendtskab med foreningslivet og de muligheder, som foreningslivet og erhvervslivet rummer.

Partssamarbejdet  Partssamarbejde (HNX og Hirtshals Skole)  Anbefalinger: Man opretter lokale netværksgrupper, som varetager det lokale samarbejde mellem erhvervs-, forenings- og kulturliv.lokale netværksgrupper Der oprettes en central koordinatorfunktion for de lokale netværksgrupper. Så der skabes mulighed for at bære viden mellem grupperne.central koordinatorfunktion Man kobler en evalueringsordning på samarbejdet om Den Åbne Skole

Lokal opgaveløsning  Aktører Foreningsliv Erhvervsliv Kirke Musikskole Ungdomsskole UU  Ledelse Lars Bo Westergaard bliver tværgående leder i opgaveløsningen om den åbne skole i tæt samarbejde med de daglige ledere. Vores bud på at følge anbefalingerne. Det er en stor og mangfoldig opgave – vi kan ikke nå alt i år 0, så hvor starter vi?

Dialog er vejen frem  Der er mange skibe i søen!  Den bedste løsning findes lokalt. Derfor skal vi arbejde lokalt på undervisningsstedsniveau  Vi kan også inspirere hinanden. Derfor skal vi dele viden

Arbejdet i grupper  Opgaven i Hundelev – Løkken - Vrå. Opbygge en idébank Oprette en database over kontaktpersoner Lave aftaler om konkrete tiltag på undervisningsstedsniveau. (Understøttende undervisning - valgfag - det frivillige tilbud.) Lave aftaler der henvender sig til det frivillige tilbud (fase 1) Aftale næste møde på undervisningsstedsniveau Andet

Tak for i aften  Hvilke muligheder giver den åbne skole?  Gik det som vi havde tænkt?  Hvad er næste step? Vrå Sopretter faneblad på hjemmesiden Lokale aftaler forfølges Nyt møde lokalt  Tak for indsatsen i aften – vi ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde.  Kontakt Mads Albertsen Mail: Mobil: