Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Advertisements

Ny, offentlig myndighed – Udbetaling Danmark
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Opfølgning på web-undersøgelse
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Møde med KKR den 28. august 2012 Oplæg v/ Johannes Flensted-Jensen & Harald Mikkelsen.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Inspirationsoplæg: To vinkler på E-Gov
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Charlotte Bay Greisen IT-Digitaliseringsleder
Introduktion til borger.dk-uge 2011
Reformens krav •Bemærkningerne til Lov om kommunale borgerservicecentre: –”Den offentlige sektor skal indrettes på borgernes præmisser og med udgangspunkt.
Design og arkitektur for borger.dk
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Nyt om borger.dk september 2010
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Sammenhængende beskæftigelsesindsats FOKUS Gå-hjem-møde, mandag den 7. marts 2005.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Digital Post til borgerne i vejen dertil
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
NemKonto Verdens første fælles udbetalingssystem er på trapperne.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet - hvad betyder det for dig? [kommune, logo, dato]
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Portalanalyse Udfordringer ved iFrame integrationsformen i forbindelse med FOBS løsningen.
EMNE - IKKE LOGGET IND Generelle data Kommunebestemte data Personlige data Generelle data Kommunebestemte data Personlige data Generelle data Kommunebestemte.
2-01.
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Den gode brugeroplevelse borger.dk får ny struktur og nyt design.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
3. bølge i obligatorisk digital selvbetjening
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Modtagelse og fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft 31. marts 2011.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Ny, offentlig myndighed fra 1. oktober Børnecheck Børnechecken er et økonomisk tilskud, som forældre modtager, indtil børnene fylder 18 år. Udbetaling.
Tommy Engedal Kronborg
Bente Bondebjerg, Årsmøde for frivillige 25.oktober 2015 Integrationsydelse - og andre nye lave ydelser Frivillignet, 25.oktober 2015 Bente Bondebjerg,
Udfordringer i den beskæftigelsespolitiske indsats Permanente forsørgelsesordninger Oplæg ved beskæftigelseschef Carsten Lagoni 10. marts 2011.
FREMTIDIG INFORMATIONSUDVEKSLING MELLEM KOMMUNERNE OG UDK Johan Overbeck, UDK Klaus Rasmussen, KOMBIT.
Oplæg om DUKH DH - Sønderborg 9. marts Dagens program:  Kort præsentation  Orientering om DUKH  Retssikkerhed  Hvad kan DUKH – opgaver  Henvendelse.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
Introsidernes betydning
Grundbeløb 2018.
Tilbagetrækningsreformen
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Præsentationens transcript:

Alle veje fører til handling Det nye borger.dk Jeanette Leah Vinther Vejle Bibliotek 4. oktober 2012

Udbetaling Danmark er flyttet ind pr. 1. oktober – men hvem er de? Udbetaling Danmark er en ny offentlig myndighed, der overtager en række opgaver fra kommunerne på områderne: –familieydelser, dvs. børne- og ægtefællebidrag, børnetilskud, børne- og ungeydelse (fra 1. oktober 2012) –barseldagpenge (fra 1. december 2012) –boligstøtte (fra 1. marts 2013) –folkepension (fra 1. marts 2013) –førtidspension (fra 1. marts 2013) 2

ATP varetager opbygningen og den administrative ledelse af fem regionale centre. Mange af de medarbejdere, der i dag arbejder med de berørte ydelser i kommunerne, flytter med over til Udbetaling Danmark. Kommunerne vil fortsat tage sig af nogle af opgaverne, fx skal de fortsat tilkende førtidspension, men ikke udbetale den. Ansigt til ansigt-service bliver også i kommunerne.

Hvor skal borgerne henvende sig? borger.dk Telefonisk henvendelse Personlig henvendelse 4 Den primære kanal er borger.dk. Her ligger alle selvbetjenings- løsninger og generel information. Borgerne har også mulighed for at henvende sig telefonisk til Udbetaling Danmark. Kommunen varetager den personlige kontakt med borgeren, hvis der er særligt behov for dette.

Hvad betyder det for borgerne? For langt størstedelen af den danske befolkning har det ingen betydning, at Udbetaling Danmark overtager udbetalingen af deres ydelser. De vil modtage deres penge, som de plejer. Hvis der er behov for, at den enkelte borger skal gøre noget, tager Udbetaling Danmark kontakt til den enkelte borger. 5 Alle borgere skal fremadrettet melde ændringer til Udbetaling Danmark – og ikke kommunen.

Nærmeste fremtid Engelsk indhold på borger.dk inden nytår Justeringer i forhold til brugerundersøgelse i august

Modernisering af borger.dk - ny borger.dk blev lanceret 12. juni 2012 Mere handlingsorienteret Kortere tekster og handlingssider Flere forskellige instruktioner til selvbetjening Bedre søgemaskine Bedre muligheder for personalisering Nyt brugerorienteret layout For myndigheder

Artikelside Spørgsmål folder-ud for svar Bruger bokse til yderligere information + Hjælpemidler + Lovgivning etc. Integration mellem Min Side og borger.dk Handlemuligheder + Selvbetjening i centrum BESVARE: Hvem kan få ydelsen Hvordan får jeg ydelsen Hvor meget får jeg i ydelse Hvornår får jeg ydelsen

Handlingsside Spørgsmål folder-ud for svar + Indhold er lokalt specifikt og leveres af myndighed Hjælp hos relevant myndighed + Specificeres af den relevante myndighed Integration mellem Min Side og borger.dk Sådan gør du/ forudsætninger + Leveres af den relevante myndighed BESVARE: Sådan gør du Forudsætninger Hvordan gør jeg Hvad sker der Hvornår sker det

Handlingsside

Selve artiklen Handlinger Fintuning af resultat Spørgsmål/Svar - FAQ

Cookies på borger.dk

Når du er logget på

At navigere på borger.dk