WaY? - Where are You? - se hvor det sker.... WaY? Koncept til unge døve Knyttet til en institution Kan ”mærke” aktivitet Se hvor der sker noget?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Termisk energi Generelt Væsker og faste stoffers varmefylde
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
FDFs Værdigrundlag 1. Det kristne menneskesyn Vi tror på, at mennesker har brug for et udgangspunkt for deres pejling i livet, og at kristendommen er er.
Bevidst undervisning i billeder
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Den Professionelle samtale Samtalen som redskab
AT TRÆDE I DE BEDSTE FODSPOR – FRA PRODUKTIONSSKOLE TIL ERHVERVSUDDANNELSE Under programmet ”Bedre overgang til og fastholdelse i erhvervsuddannelserne”
Bokstav børn.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Børn, bevægelse og motivation
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Handicap, idræt og social deltagelse
Centrets dokumentationsopgave
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Selvopfattelse.. STIGMA
Vores ide er at lave en mobilchip
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
Observation af din/andres undervisning –
I-Space Niels Henrik Helms, Knowledge Lab SDU. Projektet: Udfordringer i forhold til velfærdsteknologi: Hvordan skaber vi løsninger som både giver mening.
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Hvad er målgruppeanalyse
Susanne Minds Evaluator VIA University College
Reklamer Reklametyper.
Kortlægning af offentlig innovation i Danmark Bilag B til udbudsmateriale oktober 2014: Tre metaforer til inspiration.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Et fagligt løft af folkeskolen.
Pædagogfagets kernefaglighed
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Future Zone, CBIT, RUC Mellemfolkeligt Samvirkes uddannelsesteam februar 2015.
Digte om immigration i New York
Hvordan kan vi hjælpe hinanden så der ingen spiseforstyrrelser opstår?
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Nyhedsartikel Skal oplyse læseren om, hvad der er sket, hvad der sker, hvad der vil ske i verden. Journalisten opsøger kilder og stiller spørgsmål efter.
Reportage Fluen på væggen.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Milles Univers Brainstorm til website til tv serien Mille.
Usability ITU, efterår Informations arkitektur ITU Efterår 2007.
We-Are. Konceptets Dogmer Gruppefællesskab frem for individer Formidle følelser og oplevelser Mobile medier Audiovisuelt.
Onsdag 5. september 2007 Telefoni Telefoner i Gribskov - anvendelse - betjening – kultur 18. januar 2007 onsdag 5. september 2007.
SPS Ny procedure for opmærksomhed og ansøgning. Problemstillingen er –Forskel på rettigheder i kommunalt regi og i ungdomsuddannelserne –Derfor er der.
Relations kompetencer
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 1.3 – Ressourcer i et læringsperspektiv Anders.
De maler et billede af sig selv som frie individer, der dybest set har mulighed for at skabe sig den tilværelse, som de allerhelst vil have – det handler.
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
Dato: 5. december 2007 Dok.nr Titel: Udvikling af indsatsen for matchgruppe 4 og 5 borgere Ungeindsatsen i Hedensted Kommune Jobcenter Hedensted.
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
Rygning.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
-en model til at styre idéudvikling
Eutanasi – En lykkelig død
Sammenhængende Kommunal Ungeindsats Er vi allerede på vej
Essay.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Den glade skole på bjerget.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

WaY? - Where are You? - se hvor det sker...

WaY? Koncept til unge døve Knyttet til en institution Kan ”mærke” aktivitet Se hvor der sker noget?

Målgruppen Unge døve mellem år Institutioner = skoler, fritidshjem, efterskoler m.v. De unge døve bevæger sig meget inde for faste rammer

At forstå brugerne Indledende research –interview med repræsentanter fra døveverdenen Interview med målgruppen –Fritidshjem - Kastelsvejens døveskole –Nyborgskolen - døveefterskole –Brugertest på fritidshjemmet

Vores Designkriterier Ikke fremvise deres handicap Skal være for alle - ikke kun for døve Ikke forsøge at trække dem ind i de hørendes verden Understøtte oplevelser

Videoen vises En dag i Camillas liv

Præcisering af WaY? Det er ikke tracking af enkeltpersoner Knyttet til en bestemt institution Sensorer i fællesrum Giver en fornemmelse for aktivitet –Stemning og følelser frem for konkret information

WaY? Mobil men lokationsbestemt Potentiale Aftagere Sociale Kvaliteter