Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
5 IT-didaktiske principper
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Undervisningsplanlægning
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Et væksthus for børn og voksne
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Teknikfag Byggeri & Energi
AVU-kopier: Levende læring med film og tv Film i undervisningen Ressourcer og barrierer KUA 27/
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Skolereform august 2014………………
Afsætning og matematik Eksemplificeret ved materiale fra STELTON
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Analyse af organisering og struktur på skoleområdet
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Reality-tv – konstrueret virkelighed
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Observation af din/andres undervisning –
VELKOMMEN til alle jer ”nye” 10vk ‘r
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Udgangspunkt Dette GIS-forløb omhandler kalkning af landbrugsjord. Ved at måle pH-værdien på en mark, og dermed surhedsgraden, kan bestemmes hvor meget.
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Jubilæumsdag den 23. juli BaptistKirkens 175 års jubilæum på Lindenborg.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Madkamp - DM i madkundskab
Fagdidaktisk kursus i biologi
Digital skriftlig- og mundtlighed
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Frivillighed. Det handler om at give Samarbejde Være sammen med nye mennekser Lave frivilligt arbejde.
Studiemetodik og teamarbejde
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Det gode årsmøde Vandløbsgruppens erfaringer. Estland 2013.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Det tematiserede forløb
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Engelsk i Fagenes Samspil Velkommen. Programmet for i eftermiddag Kl Velkomst Kl Oplæg om sproglige udfordringer med engelsk som koncernsprog.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Arbejdshukommelse Interventioner.
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Tematisk undervisning og progression c-B-A
Velkommen til fagligt samspil
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Præsentationens transcript:

Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion

Tematisk forløb Motivation - Væk dem - Gør det vedkommende Elevforudsætninger - Forforståelse - Elevtyper Fagligt niveau Materiale - Lærerbøger - Eksperimenter - Foredrag - Dokumentar - ekskursioner Progression - I forløbet - I relation til årsplan - Varighed Formål - Lærerplaner - Kompetencer - Fagligt samspil - Hvor er fokus?

Lektions didaktiske overvejelser Formål - Mål og kompetencer Arbejds- og aktivitetsform - Hvordan får flest muligt optimalt udbytte Variation = didaktisk kompromis MOTIVATION læg op til høj elevaktivitet Medbestemmelse Zonen for nærmeste udvikling Variation Tidsplan og Logistik - Varighed af de enkelte sekvenser - eksperimenter? - kopier, opgaver mv. Forforståelse, progression og rød tråd - Hvor er eleverne nu? - Hvordan kommer de videre – læsefokus?

Gruppeopgave indtil kl Instruktioner vedrørende opgaven med forløbsplanlægning fremgår af arbejdsseddel 1 Vi arbejder i gruppeinddeling A Læg jeres arbejde ind på denne pc inden kl

Gruppeinddeling AMariaNikolajAikoAllanHeidi BViggaCamillaElseAnna CLouiseSofieTina Brian D Claus MarieBoLise-lotte EThomasKasperKennethJulieSigne