Workshop Sund By Netværket

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Måske er I gode venner i et år,
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
SKOLEBIBLIOTEKET PÅ NETTET Udarbejdet af Jette Hansen.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Energi- & Vandværkstedet
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Arbejdspladsudvikling
De sidste undervisningstimer
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Innovation og iværksætteri
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
?.
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Projektlederens rolle(r)
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Videreudvikling af ide 2&2
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Procesværktøjer.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Vejlederens kommunikation
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Refleksioner og opsamling ift. i går
Projekt Motorik i 0 Klasse. Frederiksberg Kommune
Arbejdsglæde Du bestemmer selv.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Den Kreative Platform Principper og 3D pædagogik Tryghed til at turde Koncentration til at kunne Motivation til at ville Uhæmmet anvendelse af viden.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Educational Battle seminar. Vejledning til PP Alle blå PP er skjult for deltagere. Anvendes som huskesedler af facilitator.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Modul 1 Rød løber (C).
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC)
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Præsentationens transcript:

Workshop Sund By Netværket Ved Louise Byrge Sørensen og Jonna Langeland Christensen www.denkreativeplatform.aau.dk jonnalc@socsci.aau.dk

www.denkreativeplatform.aau.dk

www.denkreativeplatform.aau.dk Med lidt tålmodighed kan man finde flg open source materialer: Bøger og artikler, bl.a. Søren Hansen og Christian Byrge: ”Den Kreative Platform i skolen: Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehaven til arbejdspladsen” 3D cases (videoer og tekst) Online forelæsninger Værktøjskasse med træningskort (ord, personanalogier m.fl.) til brug ved 3D-cases. (klar til udprintning)

Den Kreative Platform Teori

Den Kreative Platform Principper og 3D pædagogik Horisontal Tænkning Opgave Fokus Parallel Tænkning Ingen Bedømmelse Tryghed til at turde Koncentration til at kunne Motivation til at ville Uhæmmet anvendelse af viden

3D cases 3D cases er øvelser der anvender både sprog, krop og indstilling til at Fastholde opgavefokus Træner de(n) kompetence(r) der er brug for lige nu Giver kroppen energi til at sige JA

Workshop

Formål: at skabe kreative løsninger der øger trivslen og beskæftigelsesmulighederne for borgerne

Al jeres viden og erfaring skal i spil Al jeres viden og erfaring skal i spil. Derfor: Hjælp hinanden med at får idéer og tænk ukritisk videre på hinandens idéer! (Den kritiske vurdering er vigtig – men det sker senere)

Metode: Den Kreative Platform 3D-øvelser Båthorn

Spilleregler for dagen

Spørgsmålsvæg Skriv dine spørgsmål ned og hæng dem på spørgsmålsvæggen.

Telefoner, ure og bærbare Er de største barrierer for din kreativitet Og en barriere for de andres kreativitet

Det er en ny måde at arbejde på Følg med og få en oplevelse Du vil lave mange fejl - det er meningen

Billede der vises mens du laver 3D cases Anvend kort 6,7,8 før næste slide vises

Sid ned

Opgave Få idéer til hvordan vi sammen øger ledige borgeres trivsel så de får bedre beskæftigelsesmuligheder.

Skriv alle dine idéer ned Tøm hovedet for idéer Skriv alle dine idéer ned Én idé pr post-it

Asger Aamund

”Dovne Robert”

Billede der vises mens du laver 3D cases Anvend kort 6,7,8 før næste slide vises

Hæng alle jeres idéer op Anvend kort 11 før næste slide vises

Bliv forelsket i en idé Vælg én idé hver Vælg med hjertet

Billede der vises mens du laver 3D cases Anvend kort 6,7,8 før næste slide vises

Sig JA, OG… Aldrig NEJ… Aldrig JA, MEN… Altid JA,OG…

2 og 2 Ja og Hvad sker der så? Hvad mere? (Hvordan gør vi det?)

Vi leder nysgerrigt efter andre muligheder og alternativer Nyt bud… Vi leder nysgerrigt efter andre muligheder og alternativer

2 og 2 Ja og Nyt bud Hvad sker der så? Hvad mere? Hvordan gør vi det?

Sid ned

Renskriv dit Idékoncept!

Gruppens viden i spil Alle har nu et idé-koncept Nu skal gruppens viden i spil for at bygge videre på konceptet

Sid ned I gruppen

DING-mand Siger DING når der bliver sagt NEJ til en ide Skriver idéer ned

Vælg et idékoncept I vil arbejde videre med i gruppen Alle kan stemme på 2 forskellige idékoncepter

Arbejd videre med det fælles idé-koncept vha Ja og … Hvad sker der så? /hvad mere? Nyt bud Forfra De øvrige idékoncepter kan måske være stimuli

Billede der vises mens du laver 3D cases Anvend kort 6,7,8 før næste slide vises

Sid ned Husk kuglepen og post-it

Husk gruppens fælles idé-koncept

Én idé pr. post-it

Løsningen skal være attraktiv for en beduin

Løsningen skal være elastisk

Løsningen skal kunne bruges på en trappe

Løsningen skal udnytte ansigtsgenkendelse

Løsningen skal være attraktiv for en viking

Løsningen skal kunne flettes

Sid ned I gruppen

Indarbejd de nye idéer i jeres idékoncept (Den med lysest hår starter)

Sid ned I gruppen Husk kuglepen og post-it

Én idé pr. post-it

Løsningen skal være udgiftsneutral

Løsningen skal overholde gældende love og regler (Tag udgangspunkt i de regler du kan huske)

Hvilken viden mangler I for at komme videre med idéen og hvor kan I evt finde den viden

Hvad er de 3 første skridt I skal tage for at realisere idéen? (Bliver der f.eks behov for efteruddannelse af medarbejdere eller nye medarbejdergrupper)

Gør klar til fremlæggelse

Fremlæggelse Grupperne har hver 3 min til at fremlægge deres idé for de andre. Den gruppe med det højeste gruppemedlem starter

Afstemning: Hvilke af de 5 idékoncepter skal fremlægges for panelet? Hver person kan stemme på 2 forskellige idékoncepter (Sæt én post-it på hvert idékoncept. Sæt dit kryds på post-itén)

Det af de 5 idékoncepter, der har fået flest stemmer, fremlægges for alle deltagere + panelet

Aflever alle idékoncepter, der ikke skal fremlægges for panelet – også A3 ark.