The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

COMENIUS NAGOLD BRIEF PRESENTATION OF THE SCHOOLS FROM THE PROJECT COMENIUS.
Taskbaseret sprogundervisning
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Fremtidens skole Gruppe 5.
INNOCASE Project Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE project no PL1-LEO
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Af Kent Andersen, P 1. Fordele  Ægte kommunikation i blogs, wikis og eTandem læring  Hjælp klar når der er behov for den  Adgang til.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Inquiry Based Science Education - IBSE
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Peer learning i Ortopædkirurgisk afdeling
Årsplan – en kort en lang
This Power Point presentation belongs to the Danish Renal Registry, which owns the copyright. It can be freely used for non-commercial study and educational.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
Heuristisk Evaluering / Ekspertgennemgang
Usability – 3. november: Tilgængelighedstests Vigtige deadlines! Dagens øvelse Tilgængelighedsrapport Usability-rapport Næste uge.
DIEB12.1 Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Feedback Are Usability Reports Any Good? Alternativer til.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
NanOpinion En portal om nanoundervisning The work presented in this document/ workshop is supported by the European Commission’s FP7 programme – project.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
EERA Design Tool for Offshore wind farm Cluster (DTOC) Peter Hauge Madsen. Director Charlotte Hasager. Senior scientist DTU Wind Energy Support by EERA.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
C O N T R O L L E R F O R U M Kompetenceudvikling og læring i Danske Bank ”The ultimate competitive advantage lies in an organization’s ability to learn.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
This project has been funded with support from the European Commission
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only.
Bedre sikkerhed for elektrikere og andre ansatte i B&A
Introduction to synopsis writing
Software Testing Software testing.
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Naturfag.
Resuscitation with an AED
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Fra komfortzone til læringszone
Infomøde om synteseopgaven
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
Kommunikationsbøger i Phrase-it
Danish TUC portal for training
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
Vækst for dansk erhvervsliv
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Præsentationens transcript:

The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein. ENTER

Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

Intelligente boliger. Modulet er en del af den faglige undervisning af elektrikere, men er også egnet til andre fagområder eks. SOSU- området. Back to Overview

Som en del af forløbet vil eleverne lære at gøre brug af online hjælpemidler eks. Ordbøger og Wordlink. Eleverne vil designe funktioner til et intelligent hjem som vil gøre det velegnet for ældre eller handicappede beboere. Back to Overview

-Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser -Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - -Eleverne fremlægger i grupper forslag om en intelligent boliginstallation -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. Back to Overview

Eleverne vil bruge og erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil kunne sammenligne/bedømme intelligente boliginstallationer efter hvor handicapvenlige deres funktioner er. kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

Elevene vil forstå hvordan intelligente boliginstallationer kan dække de forskellige behov som ældre og handicappede har for at kunne blive i egen bolig. Eleverne vil kunne præsentere og fremsætte forslag til boliger der passer til forskellige kategorier af beboere. Back to Overview

Det er af betydning for ældre og handicappede, at de kan blive i eget hjem så længe som muligt. For at opfylde dette er det vigtigt at fremtidens plejere og håndværkere forstår, at en bolig kan opbygges med intelligente installationer, som kan ændres i takt med beboernes behov. Back to Overview

RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview

AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 AKTIVITET 4 Back to Overview