Af. Skafte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
10 Konkurrencesituation
Innovation Camp 2013.
Red Bull Magnus.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Sine Vestergaard Johnsby
Kommunikation / it.
Nichlas Christensen Afsætning. * Det er et kortvarigt produkt, da det er en daglig vare, og er en energi drik.
Med kunden som Sparringspartner Arla case
Branding.
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Hotellets koncept.
Hardy Jensen. ”Foodtag er forbrugernes vindue til produktets historie” - fremtidens indkøbsværktøj.
Lokal mad på sygehuset – mellem idealer, oplevelse og smag.
+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Samsø :D verdens største labyrint………………………… indvielse: 6. maj 2000 Størrelse: 6 ha (= 12 fodboldbaner) Samlet stilængde: m Stibredde:
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Tv-reklame.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Forretningsmodeller Ulrik Blom
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Muharem Gradascevic. Klassifikation Kortvarigt produkt – Drikkes med det samme Dagligvare/udsalgsvare.
Red Bull Sebastian Mikkelsen. Klassifikation  Redbull et er kortvarigt produkt, da man bare drikker den over et par minutter.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Indledende betragtninger Mikroteori: Generel ligevægtsteori: x 1 = f(p 1, p 2....p N, Y) Givet marked, Given vare Y er (stort set) konstant Prisvektoren.
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
GRUPPE 6.
Konkurrenceforhold.
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
Butikkens udtryk Profil Logo Hjemmeside. BLÅ Fremmer koncentrationen, fordybelse, ro, afslappende Symbolisere bl.a. Tristhed, kvalitet, stabilitet.
Anders Kibbel | Chokolade Julemand
Parametermix - produkt
konkurrencesituation
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
Salgets forudsætninger
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
6. Virksomhedens indtægter
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Af. Skafte

Klassifikation Kortvarigt produkt Behov – Fysiologisk behov, Social behov samt Egobehov Købsmotiv – De sociale købsmotiver, Brandwagon

Emballage Præsentation af produktet Beskyttelse, opbevaring Farverne blå og hvid sammen = smart ungdommeligt. Logo symbolisere styrke Beskyttelse, opbevaring Information om produktets indhold Miljøhensyn da dåsen kan genbruges

Kvalitet Funktionel kvalitet – den slukker tørsten og giver energi Smagsmæssig kvalitet – Den har en bestemt smag og er det førende alternativ til andre energidrikke Imagemæssig kvalitet – For nogle er der prestige i at drikke Redbull frem for andre energidrikke

Service & Sortiment Der er ikke direkte service på dette produkt Lille servicegrad i form af at man kan kontakte producenten Smal og flad sortiment dimension Der er ikke mange forskellige varianter eller produktgrupper fra Redbull

Mærkevarestrategi Markedsføre under eget mærke/Brand Sponsere mange – Grænseskridende sponsere Et af verdens største brand Kvalitet og eksklusivt produkt 35% af omsætningen bruges på promotion

Produkt livscyklus Da Redbull er markedsledere og nogle af de første som kom med energidrikke, er modningsfasen og nedgangsfasen grundet af at der er kommet mange konkurrenter på markedet. Redbull har en stærk position på deres markedet.