Af. Skafte
Klassifikation Kortvarigt produkt Behov – Fysiologisk behov, Social behov samt Egobehov Købsmotiv – De sociale købsmotiver, Brandwagon
Emballage Præsentation af produktet Beskyttelse, opbevaring Farverne blå og hvid sammen = smart ungdommeligt. Logo symbolisere styrke Beskyttelse, opbevaring Information om produktets indhold Miljøhensyn da dåsen kan genbruges
Kvalitet Funktionel kvalitet – den slukker tørsten og giver energi Smagsmæssig kvalitet – Den har en bestemt smag og er det førende alternativ til andre energidrikke Imagemæssig kvalitet – For nogle er der prestige i at drikke Redbull frem for andre energidrikke
Service & Sortiment Der er ikke direkte service på dette produkt Lille servicegrad i form af at man kan kontakte producenten Smal og flad sortiment dimension Der er ikke mange forskellige varianter eller produktgrupper fra Redbull
Mærkevarestrategi Markedsføre under eget mærke/Brand Sponsere mange – Grænseskridende sponsere Et af verdens største brand Kvalitet og eksklusivt produkt 35% af omsætningen bruges på promotion
Produkt livscyklus Da Redbull er markedsledere og nogle af de første som kom med energidrikke, er modningsfasen og nedgangsfasen grundet af at der er kommet mange konkurrenter på markedet. Redbull har en stærk position på deres markedet.