MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Caseoplæg om Facebook.
En lille introduktion Angående links til
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Udlægning af en ny cache
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
- for dig der vil på søen Der er et hav af muligheder i Skanderborg Skanderborg Junior Sejlklub.
Sprog/billeder på Internettet
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Kommunikation / it.
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
GP 4, 19/ Grundlæggende programmering Efterår 2001 Forelæsning 4 onsdag 19/ kl. 9:15 – 12:00.
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Reklame & Markedsføring
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Brush-up for redaktører af byens hjemmeside
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Facebookkampagne 27. marts – 20. april
Begynd med at åbne
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Skabelon mailopsætning
Best practice i sociale medier
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Velkommen til PowerPoint
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Fra anledning til udvikling
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Status fra PR gruppen + status fra Lyø
Præsentationens transcript:

MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler Tidsplan

FACEBOOK Try-outs Festivalen Begivenhed Formuleringer Reklamer Sortere billeder Om os Cover-billede Tags på billeder Tilbage til forside

TRY-OUTS Tilbage til oversigt Der skal skrives opdateringer angående tryouts, én uge før, 2-3 dage før og så en reminder på selve dagen. Opdateringerne skal gerne skrives formiddagen for at optimere, hvor mange der ser opdateringen. For at lave hype omkring det sidste tryout på Paletten, er der blevet udarbejdet en video omkring hvad der sker til arrangementet: Vibstock 2013 Try out 5 trailer Tilbage til oversigt

FESTIVALEN Tilbage til oversigt Facebook skal løbende opdateres med nyt omkring festivalen. Den skal dog ikke opdateres alt for ofte, da det kunne betragtes som spam. Skriv når websitet lanceres Skriv når programmet er klar (link til website med programmet + læg et billede af programmet ud) Skriv om spændende ting angående festivalen, det kunne fx være den nye scene Tilbage til oversigt

BEGIVENHED Tilbage til oversigt Begivenheden for Vibstock skal oprettes omkring den 7. maj. Der skal ikke inviteres folk til den allerede der - det skal først ske i slut juli/start august. Tilbage til oversigt

FORMULERINGER Tilbage til oversigt Det er vigtigt, at de opdateringerne, hvor der ønskes at læseren gør noget aktivt, har et klart og direkte sprog. Det kunne f.eks. være “kom og oplev”. Der skal også læses grammatik. Egennavne såsom “Viborg” og “Paletten” skal skrives med stort forbogstav. Det er vigtigt, at “Vibstock” er stavet korrekt. Eksempler på formuleringer Tilbage til oversigt

EKSEMPLER Tilbage til oversigt 1. “Husk så er der tryout 4 på paletten på torsdag fra kl 19” Godt: Kort og præcist Godt: Hvor og hvornår Skidt: “Husk” antyder, at læseren allerede har fået at vide, at der er en Tryout, men der er ikke gjort opmærksom på begivenheden tidligere. Skidt: Hvad er “tryout 4”? Hvis man ikke har hørt om det før, aner man ikke, hvad det går ud på. Skidt: Der er ikke et link til begivenheden 2. “På torsdag afholdes endnu en Vibstock Tryout på Paletten. Kom og oplev bands fra hele landet kæmpe for en plads på Vibstock festivalen” + link til begivenhed Godt: Fortæller hvad det går ud på. Godt: “Kom og oplev...” er en direkte opfordring til at læseren skal foretage sig noget. Det ligger også vægt på at det er oplevelsen der er det fede ved Tryoutsne. Skidt: Fortæller ikke noget om klokkeslæt eller pris. Klokkeslættet kan dog ses, da Facebook viser et preview af begivenheden. Tilbage til oversigt

REKLAMER Tilbage til oversigt Segmenteringen af målgrupper på Facebook, betyder at Facebook reklamer giver en fantastisk mulighed, for at ramme målgruppen meget præcist. Det vil f.eks. være muligt at målrette reklamen til musik interessede i Viborg og omegn. Der køres to Facebook kampagner. En med formål at få flere ‘Likes’ på Facebook siden - den anden med formål at promovere begivenheden. Klik for reklame 1 Klik for reklame 2 Tilbage til oversigt

1. REKLAME Tilbage til reklamer Den første kampagne skal startes når begivenheden er oprettet. Det vil ikke være en reklame for begivenheden, men derimod Vibstock siden. Reklamen er en “sponsoret historie”, som vil dukke op i målgruppens nyhedsstrøm. Der vil være en historie tilknyttet. På billedet er det datoen for festivalen: Pr. 1000 visninger eller pr. klik Tilbage til reklamer

2. REKLAME Tilbage til reklamer På dagen alle musikerne og plakaten bliver offentliggjort indtil festivalen, eller hvor længe budgettet kan klare det, skal anden reklamekampagne på Facebook køres. Reklamen vil være ude i højre side, blandt andre reklamer. Reklamen skal indeholde et link til begivenheden for Vibstock, hvor band-navne, datoer mm. kan findes. Hertil skal der være en kort, præcis og indbydende tekst, der giver læseren lyst til at tage på en gratis festival i Viborg. Den kunne se ud som følgende: Tilbage til reklamer

SORTERE BILLEDER Tilbage til oversigt Det er godt med billeder på Facebook, så folk kan se deres venner eller andre, og få lyst til selv at deltage. Der skal dog sorteres i billederne, bl.a. fra tryouts, så der ikke er mange billeder af det samme. Hold tallet på 3-4 billeder pr. band, fra forskellige vinkler eller tidspunkter. Ikke 10 billeder af den samme sanger taget med få sekunders mellemrum. Tilbage til oversigt

OM OS Tilbage til oversigt Hvad er Vibstock? Når man først klikker ind på Vibstocks Facebook side, er det svært at se hvad Vibstock Festival helt præcist er. Man ved det er en festival pga. overskriften, og coverbilledet i toppen viser også der er med musik og fællesskab at gøre. Men læser man i infoboksen under står der ingen nærmere beskrivelse. Kun dette: Koncertsted, adressen og telefonnummer. Som forbruger skal man selv aktivt trykke på “om” for at finde ud af hvad Vibstock går ud på. Det ville derfor være idéelt med en meget kort beskrivelse af Vibstock på forsiden, og så den længere beskrivelse under linket “om”. Tilbage til oversigt

COVER-BILLEDE Tilbage til oversigt Der er her lavet et cover-billede, der viser musikken ved Vibstock, da dette er en stor del af oplevelsen. Det ville dog være optimalt at lave flere versioner af cover-billeder. Forskellige billeder der hver især viser hvad Vibstock består af. Med det forskellige billeder, kunne Facebook-siden opdateres ugentligt med et andet coverbilled, hvilket vil få siden til at se ny og frisk ud. Tilbage til oversigt

TAGS PÅ BILLEDER Tilbage til oversigt Folk skal kunne tagge sig på billederne, da det er gratis reklame for Vibstock. Når nogen bliver tagget på billederne, kan deres venner se det, og på den måde bliver Vibstock spredt ud til mange mennesker. Tilbage til oversigt

WEBSITE Gammel website Ny website Forside af website Mobilversion Tilbage til forside

GAMMEL WEBSITE Tilbage til oversigt Den gamle hjemmeside www.vibstock.dk var død, da den gav en fejlmeddelelse når man gik ind på den. Dette giver et indtryk af at festivalen er død, og kan lede folk til at tro at festivalen ikke bliver til noget. På linket er der nu midlertidig information på hjemmesiden, indtil den færdige kommer online. Dette modvirker at siden ellers vil være død. Derfor er der lavet et nyt design. Tilbage til oversigt

NYT WEBSITE Tilbage til oversigt FORSIDE AF WEBSITE Den består af en simpel forside med Vibstock’s logo og et stemningsbillede taget fra sidste års festival. Herudover er der den nødvendige information som man forventer at kunne finde på et website for en festival. Websitet skal fungere som en slags “forside” for Facebook siden til Vibstock. Da det er nemmere at jævnligt opdatere Facebook siden er det vigtigt at få vist de besøgende hen til den. Dette gøres ved en Facebook knap på forsiden, som linker til Vibstock Facebook siden. Tilbage til oversigt FORSIDE AF WEBSITE

Tilbage til oversigt

MOBIL-VERSION Tilbage til oversigt Da en stor del af internetaktivitet i dag sker over mobiler, bliver den nye hjemmeside optimeret til smartphones. Tilbage til oversigt

TRYKTE MEDIER Flyers Forslag til flyer Plakater Forslag til plakat Tilbage til forside

FLYERS Tilbage til oversigt FORSLAG TIL FLYER Placering: Flyers – uddeles af unge, PERSONLIGT, til andre jævnaldrende unge på gymnasier, caféer, gågaden mm. Indhold Tryouts: Beskrivelse af event omkring hvad formålet med tryout er, tidspunkt og placering. Tilbud på drikkevarer. Konkurrence omkring billet/gavekort til Crazy Daisy, ved at svare på et spørgsmål på bagsiden af flyeren, og aflevere den til tryoutet. Vibstock: Informativ flyer. Oversigt over bands, dato og placering. Tilbage til oversigt FORSLAG TIL FLYER

Tilbage til oversigt

PLAKATER FORSLAG TIL PLAKAT Tilbage til oversigt Placering: Plakater – placeres på offentlige pladser, f.eks. Sunset, busskure i midtbyen, områder med høj aktivitet af unge (midtbyen, gågaden) Indhold Tryouts: Stor og tydelig typografi af det interessante der skal skabe opmærksomhed, (Vibstock, Paletten, tilbud på drikkevarer). Beskrivelse af event omkring hvad formålet med tryout er, tidspunkt og placering Vibstock: 2 forskellige layouts. Den ene skal indeholde festivals navnet, dato, placering og fremhævning af det mest kendte band. Den anden skal fungere som en informativ plakat, med oversigt over alle bands. Tilbage til oversigt FORSLAG TIL PLAKAT

Tilbage til oversigt

VIRALER Fokusere på stemning i stedet for musikken Opmærksomhed på at det er gratis Skal være anderledes Feedback Positiv/Negativ Spredning - Sociale medier: Facebook, Twitter, Youtube Tilbage til forside

TIDSPLAN 1/3 Tilbage til forside Videre til 2/3 Januar Grafisk arbejde til try-out igangsættes Februar Grafisk arbejde slut Facebook begivenheder til Tryout oprettes Marts Opsætning af fysisk materiale Første tryout Løbende opdatering på sociale medier Tilbage til forside Videre til 2/3

TIDSPLAN 2/3 Tilbage til forside Tilbage til 1/3 Videre til 3/3 April Løbende opdatering på Facebook 30. April sidste tryout Den første Facebook-reklame kommer online, for "likes" Maj Tirsdag 7. maj - Vibstock festival begivenhed oprettes Vibstock grafisk materiale sættes op Den anden Facebook-reklame kommer online, promovere begivenhed/plakat Juni Reklamer skal være igangsat, hvis budgettet tillader det Tilbage til forside Tilbage til 1/3 Videre til 3/3

TIDSPLAN 3/3 Tilbage til forside Tilbage til 2/3 Juli Løbende opdatering på Facebook ang. alt fra styregruppen Grafisk arbejde til festival skal være færdig Folk inviteres til Facebook begivenhed August Reklame ved kraftvarmeværk Vibstock 31. August Tilbage til forside Tilbage til 2/3