Skole- og Kulturforvaltningen Dagsorden: o Velkomst v. formand Mette Lund Poulsen o Inklusion/trivsel ved Stolpedalsskolen -Skolens overordnede værdisæt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Orientering om skolebestyrelsesarbejdet
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Vi arbejder i bestyrelsen på at sikre og føre tilsyn med, at den rette kurs sættes og holdes. Overordnet retning og overblik, vi arbejder ikke ”i maskinrummet”.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Klasseforældreråd og skolebestyrelse
Hierarki for styringsredskaber
Skolebestyrelsens opgaver
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
TIP TEAMET Teamet for inkluderende pædagogik
Frøslev-Padborg skole
Forældremøder 2010 Egeskovskolen
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
ØSTERVANGSSKOLEN Møde for Trivselsambassadører (og andre trivsels-interesserede) 23/ Kl. 19:00-20:30 Dagsorden 19:00Velkomst 19:10Kort oplæg om.
Måltidet – lyst og fællesskab
Det gode klasserådsarbejde
Hvad render vi rundt og laver?
Program – : Panel. Oplæg og debat – 11
Hvad er ”den gode inklusion” for børn, forældre og ansatte?
Invitation til skolebestyrelserne
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 25. april 2012.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Fællesskaber for Alle Forældres betydning for børns
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Læring og inklusion i skolen
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Den inkluderende skole
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Specialefterskoler … i et inklusionsperspektiv:
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Struktur Økonomi Tidsplan Pædagogik. PROGRAM – forældreworkshop 1. marts kl – i gymnastiksalen Kl Velkommen v/ Lance Luscombe (skoleleder)
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
SKOLEBESTYRELSEN på Gilleleje Skole
Valgmøde 7. april Velkomst 2.Skolebestyrelsens arbejde - Det formelle - og i praksis 3.Tidsfrister 4.Opstilling / valgliste 5.Eventuelt.
BYRÅD SBU Skolebestyrelser Skoleforum Styrelsesvedtægt.
Skolebestyrelsens årsberetning  På grund af lock outen har skolebestyrelsen ikke kunnet gennemføre årsberetningen som vanligt med et tidssvarende foredrag.
Velkommen til mødet imellem Brødeskov Lokalråd og foreningerne i Brødeskovområdet 6. okt
Ledelse af inkluderende læringsmiljøer Nyborg Strand 8. juni 2012
Kursusaften for nyvalgte skolebestyrelser 21.november 2012.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Det sammenhængende børneliv
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
@CRMUG Agenda  9:00 -10:00 Velkomst og bordet rundt  10:00 -10:15 Pause  10:15 -11:45 Indlæg v/Henrik Jensen  12:00 -13:00 Frokost  13:00 -14:00.
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
I DENTITETSDANNELSE I BØRNEHAVEN : Pædagogik. 1) Teori: opsamling fra opgaven. 2) Praksis: Ny case om P. 3) Analyse. 4) Diskussion og spørgsmål.
Inklusion i Skæring Dagtilbud
Når alle er forskellige er ingen anderledes
Inklusionsudvikling Konsulenter fra Inklusionsudvikling
Skolebestyrelsens beretning 2018
Hospitalsenheden VEST
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Skole- og Kulturforvaltningen Dagsorden: o Velkomst v. formand Mette Lund Poulsen o Inklusion/trivsel ved Stolpedalsskolen -Skolens overordnede værdisæt v. Skoleleder Vibeke Verwohlt -Trivselsarbejdet ved skolen: -Trivselsvejleder Lise Bech -Trivselspædagog Dennis Christiansen -Skilsmissegruppen Bibbi Madsen Kaffe/the – småkager: Diskussion ved bordet. Skolebestyrelsens møde med klasserådene 2012.

Skole- og Kulturforvaltningen Opsamling fra ”kaffesnakken” o Spørgsmål/kommentarer til indlæggene. o Forældrenes rolle Orientering om skolebestyrelsesarbejdet – Mette -Faunavej -Trappe -Nybyggeri. Kl : Afslutning. Skolebestyrelsens møde med klasserådene 2012.

Skole- og Kulturforvaltningen Værdisæt: o Pragmatisk pædagogik: Vi gør det, fordi vi skal. o Etisk pædagogik: visioner, værdier og holdninger. -En anerkendende, inkluderende skole, hvor vi alle er forskellige og har forskellige behov. Alle har ret til aktiv deltagelse i et fællesskab. Skolebestyrelsens møde med klasserådene 2012.

Skole- og Kulturforvaltningen Inkluderende praksis: o Ikke en metode – men en måde at tænke på. o Ingen opskrift – skal tænkes og italesættes. o Sprog og kultur – vi må forandre, det vi gør. o Begreberne – normal – speciel mister sin gyldighed. Inklusion er oplevelse – man føler, at man er et værdifuldt medlem af fællesskabet. Skolebestyrelsens møde med klasserådene 2012.

Skole- og Kulturforvaltningen Tænkemåder i pædagogisk praksis: o Mangel- eller mulighedstænkning o Resourceorienteret tænkning: -Optaget af det positive -Realistiske mål -Dialogen er det centrale -Anerkendelse. Skolebestyrelsens møde med klasserådene 2012.

Skole- og Kulturforvaltningen Ny specialbekendtgørelse aug Skolens organisering. Personalepolitik Skole/hjemsamarbejdet. Skolebestyrelsens møde med klasserådene 2012.