Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Advertisements

Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Digitalisering og medialisering
Lyngby-Taarbæk VIDENSBY
Frie informationer og kampen for demokrati Biblioteker og demokratisk dannelse.
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Møde med KKR den 28. august 2012 Oplæg v/ Johannes Flensted-Jensen & Harald Mikkelsen.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Date :31 1.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Den danske universitetssektor
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
MindLab 07 MindLab Involverer borgere og virksomheder i at udvikle nyskabende offentlige løsninger.
Hvordan får man kunderne rundt i Vidensupermarkedet ?
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Forventninger til professionshøjskolerne Oplæg for University College Sjælland v/ Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen.
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Digitalisering og medialisering
Styring af styregrupper
Kodeks for offentlig topledelse
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Lærerprofessionen.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Strategiproces Fællesmøde 29. oktober 2011
Fordelingen af forskningsbevillinger i 2005 og 2010.
FARMA SF 2011 Det Farmaceutiske Fakultet Forskningsformidling ”Formidlingsforpligtigelses -ja tak” Sven Frøkjær 23. marts 2011.
National strategi sammen med KL, Danske Regioner og Rektorkollegiet fordi: −Der er ubalance mellem den arbejdskraft, der er til rådighed, og arbejdsmarkedets.
FRA STAGNATION TIL VÆKST? Nordjysk turismepolitik i internationalt perspektiv.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Forberedelsesudvalget Region Midtjylland A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet  studerende pt. 
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
1 Mission BUC varetager hospitalsbaseret tværfaglig udredning og behandling af børn og unge fra 0-18 (21) år med psykisk sygdom og udviklingsforstyrrelse.
SAB’s nye hjemmeside. Målgrupper Hjemmesiden skal først og fremmest kommunikere til: Afdelingsbestyrelser Beboere Men hjemmesiden skal også kunne bruges.
Ledere mellem profession, management og demokrati
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Beskrivelse af strategisk projekt: Et frugtbart forskningsmiljø Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
digitaliseringsstrategi
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
MISSION Vores mission er, at:
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Mere sundhed i det nære På borgernes præmisser Vision:
Præsentationens transcript:

Strategikort for MEF 2008-2012 Samfunds- værdi (eksempler) Kommunikations og kulturforståelse - Menneskelig læring og bevidsthed Kritisk refleksion - Analytisk kompetence - Formidlingskompetence Politiske krav til Kerne- ydelser Forskning: Indikator x Indikator y Uddannelse: Indikator x Indikator y Videnspredning: Indikator x Indikator y Eksterne forsknings-kollegaer Humaniora leverer ”front forskning” og er gode og kreative samarbejdspartnere Forsknings-rekvirenter Troværdig, internationalt forankret forskning. Høj kvalitet til tiden Indskrevne studerende Tidssvarende og personligt udviklende, fagligt stærk uddannelse Aftagere Oplever at Humaniora leverer kompetente kandidater Offentligheden Kritiske spørgsmål, kvalificeret oplysning og basis for uddannelsessystemet og demokrati og meningsdannelse. Interessenter Forskning Uddannelse Videnspredning Fortsat Internationalisering: publikationsprofil, rekruttering, samarbejde Styrke praktiktilbud Mere målrettet information og formidling af forskning og viden til: uddannelsessystemet bredt medierne og den almene offentlighed den offentlige og private sektor Udvikling af nye elektroniske platforme og teknologier til vidensformidling Effektivisering og kvalitetssikring af uddannelser Forskningsstøtte og service – både til gruppe- & projektforskning og til individuel forskning, respekt for forskningsfriheden Strategiske arbejdsgange og projekter Større inddragelse af studerende i forskning via specialeskrivere og forskningsassistance Internationalisering af uddannelser Fortsat udbygning af aktive forskergrupper, satsningsområder Studiemiljø: netværk, læsepladser, studiegrupper Karrieresystemet: Unge forskere Skabe tid til forsknings- og undervisningsudvikling; forsknings- og projektledelse Det daglige fællesskab og miljø: Frokoststue Fælles arrangementer Arbejdsplads Ledelsen som buffer Intern kommunikation Anerkendende stil/ kommunikation Integreringskultur: Ressourcer til internationalisering IT: Software og hardware – uddannelse i nye værktøjer