Læringpil standarder og retning tænkt sammen Morten Misfeldt
Tre hensyn Kompetencer som sigtepunkter – faglige men ikke pensumnære Faglige, pensumnære og konkrete læringsmål – For alle – For de fleste Retning og udfordringer for alle (især til glæde for elever der savner udfordringer)
Minimumsmål Mainstreammål Kompetencer
Minimumsmål: At elever kan 1 og 2 i simple regnestykker fx 0-10 Kan vælge metode i simple og halvkomplekse situationer 1-20 At elever oplever forskellige repræsentationer af minus 1. Fyld op 2. Tæl baglæns hjælpemiddel Kommunikation repræsentation Store tal Titalssystemet og aritmetik Være kreative og lave spil
Minimumsmål: At elever kan 1 og 2 i simple regnestykker fx 0-10 Kan vælge metode i simple og halvkomplekse situationer 1-20 At elever oplever forskellige repræsentationer af minus 1. Fyld op 2. Tæl baglæns hjælpemiddel Kommunikation repræsentation Store tal Titalssystemet og aritmetik Være kreative og lave spil
I klassen: overblikskema Mains tream X Minim um XX ElevKasperJesperJonata n Mains tream X(hj, ko, re) Minim um X ElevLottePiaAnne Kompetencer: Hjælpemiddel, Kommunikation, Repræsentation