Læringpil standarder og retning tænkt sammen Morten Misfeldt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Matematik er det nye sort!
Kreativ digital matematik
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Temamøde 4 Spil forældrekortet og øg elevernes læring.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Målorienteret og differentieret undervisning
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Pædagogisk brug af test – Et systematisk review
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
Hvordan lettes overgangen relevant
IMODUS konference Campus Roskilde 20. Marts Lene Smith, EUC Norvestsjælland1.
Den Kreative arbejdsform
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Årsplan – en kort en lang
Digitalt understøttede læringsmål Konference den 11. september 2014
Grundlæggende elementer i UML
Forældreansvar - vigtig rolle
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Læringsmål på Ans Skole del III
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Undervisning i forbindelse med besøg på Experimentarium V/ Anette Vestergaard Nielsen Experimentarium.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Design på Christiansfeld Skole 2009/2010. Design er et skemalagt fag på Christiansfeld Skole. Hvilket betyder at design er et fag på lige fod med andre.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Pernille Pind Selvstændig med firmaet Pind og Bjerre. Hjemmeside: pindogbjerre.dk.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
WORKSHOP 2C, DLF-kursus, Krogerup, 20. oktober 2015.
Matematiske kompetencer - hvad og hvorfor? DLF-Kursus Frederikshavn Eva Rønn UCC.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Krogerup Højskole, 19. oktober,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
WORKSHOP 2A, DLF-kursus, Krogerup Højskole, 20. oktober 2015.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Innovation i biologi og AT Trine Iversen Gl. Hellerup Gymnasium.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Unges opfattelser af og viden om sundhed
Procent regning.
fremtidig rapporteringspraksis
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Det er nemmere end du tror
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
1.06 Udvikling.
Inspiration spørgsmål og Billeder
Fag, fagligt samspil og metode
Det samarbejdende biblioteksvæsen og DDB
En ny Forberedende Grunduddannelse
Undervisning i kommunikation - på Pædagogisk assistent uddannelsen
Kerneydelsen som grundlag for dialog
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Madkoloni Bornholm Klassepræsentation.
Digitalisering af prøver i grundskolen
Forenklede Fælles Mål og læringsmålstyret undervisning
Julie Dalgaard Guldager
Meningsskabelse som relationskompetence
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Forenklede Fælles Mål og læringsmålstyret undervisning
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Innovation i matematikfaget
Præsentationens transcript:

Læringpil standarder og retning tænkt sammen Morten Misfeldt

Tre hensyn Kompetencer som sigtepunkter – faglige men ikke pensumnære Faglige, pensumnære og konkrete læringsmål – For alle – For de fleste Retning og udfordringer for alle (især til glæde for elever der savner udfordringer)

Minimumsmål Mainstreammål Kompetencer

Minimumsmål: At elever kan 1 og 2 i simple regnestykker fx 0-10 Kan vælge metode i simple og halvkomplekse situationer 1-20 At elever oplever forskellige repræsentationer af minus 1. Fyld op 2. Tæl baglæns hjælpemiddel Kommunikation repræsentation Store tal Titalssystemet og aritmetik Være kreative og lave spil

Minimumsmål: At elever kan 1 og 2 i simple regnestykker fx 0-10 Kan vælge metode i simple og halvkomplekse situationer 1-20 At elever oplever forskellige repræsentationer af minus 1. Fyld op 2. Tæl baglæns hjælpemiddel Kommunikation repræsentation Store tal Titalssystemet og aritmetik Være kreative og lave spil

I klassen: overblikskema Mains tream X Minim um XX ElevKasperJesperJonata n Mains tream X(hj, ko, re) Minim um X ElevLottePiaAnne Kompetencer: Hjælpemiddel, Kommunikation, Repræsentation