Drømmen om Sankt Ansgars Skole. Udvikling, en naturlov.. ”Den samme lærer/pædagog kan ikke gå ind på denne samme skole to gange..!” Heraklit: Alt flyder..

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Hvilken forskel gør spørgsmål?
Om at facilitere Facilitering, fra fransk facile = nemt, let
TPG handleplans-skema
Endeligt forslag til ”Lys i øjnene” Præsentation af politikken før høringsrunde.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Prioritering.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Arbejdspladsudvikling
Uddannelse til konsulent i udeliv og -motion 6. november 2009
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Udfordringen med at skabe læringsrum, og retning i de unges liv
Det autentiske menneske
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Anerkendende APV.
AI – Anderledes Inspiration GRUS på Svendborg Erhvervsskole
I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens.
TNL Lederuddannelse.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Om at være på vej 1. Fusionen og dens målsætninger 2 øge fleksibiliteten styrke fagligheden effektivisere bedre ressourceudnyttelsen øge kvaliteten og.
Myter om anerkendelse! 10. Marts 2009.
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Kodeks for offentlig topledelse
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
- et udviklings- og dialogværktøj
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Sprogpakken Vejledningsforløb og læreprocesser. KilderAndersen 1995 Bang og Heap 1999 Humle 1995 Løw 1998Schwartz 1998 Aftale Etablere aftaleEtablering.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Relationskompetence – hvad er det?
Netværk – Bruger du dit ? Inspirationsaften om netværk og din arbejdsdag? Onsdag den 9. november 2011 Olsensenergy - Hanne Olsen.
Forudsætninger for en god samtale
Hvordan spørger man anerkendende?
Ledelse i forskellige retninger
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Om livsglæde og relationer
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Per Møller Janniche Mobil
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Ingen ledighedsstress Søg power og synlighed
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
FROM GOOD TO GREAT!. ”Before something happens in the world – it must first happen in your mind” Anthony Robbins.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Læringstrekanten Hvad er læring?.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Undervisning, Læring og modstand i undervisningen
Inspiration spørgsmål og Billeder
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Refleksion over projektuge
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

Drømmen om Sankt Ansgars Skole

Udvikling, en naturlov.. ”Den samme lærer/pædagog kan ikke gå ind på denne samme skole to gange..!” Heraklit: Alt flyder.. Målet må være, at styre det, der ”flyder…” > Udviklingsmål, handleplaner m.v.

Change We can believe in…! Festtale og hverdagsknofedt...!

Ledelse og medarbejdere Forskellige opgaver - fælles ansvar Det professionelle ”Vi” Ledelse: At gøre det muligt for andre at være kompetente..!

Appreciative Inquiry Vi lærer mere af vores succeser end vi gør af vores fejl/mangler. Bag ethvert problem er der en frustreret drøm! Sproget skaber……. Spørg efter det der giver liv og energi!

Interviewspørgsmål Når du føler dig allermest inspireret og fanget af dit arbejde, hvad sætter du så mest pris på ved det?

Interviewspørgsmål: Hvordan er du blevet så god…? Hvem har betydet mest for dig, i din udvikling som lærer/pædagog…?

Interviewspørgsmål: Hvad vil du gerne se mere af på Sankt Ansgars Skole…? Hvad kunne dit eget bidrag være…?

Udviklingsprojektet ”Drømmen om Sankt Ansgars Skole” ….forstået som et læringsforløb: Hvad er skolens nærmeste nødvendige læring ?

Læring, - en definition..! Læring er enhver proces, der hos levende organismer fører til en langvarig kapacitetsændring, og som ikke kun skyldes glemsel, biologisk modning eller aldring. Knud Illeris, Læring, 2. reviderede udgave. Roskilde Universitetsforlag, 2006

Illeris´læringstrekant Indhold Drivkraft Tilegnelsesproces Samspilsproces Omverden

Interviewspørgsmål: Hvad er nærmeste nødvendige LÆRING for: Medarbejderne…? Ledelsen…?

Sankt Ansgars Skole frem mod væsentlige milepæle: Drøm / Retning / Strategi > Det prof. ”Vi” > udviklingsplan. LÆRING, sprog og indhold Beslutningsprocesser/medarbejderindflydelse Organer (SU, pæd. udvalg, PR, Bestyrelsen, mm.) Kommunikation APV (analyse og handleplan) Metode: AI

ARVEFØLGEN Oprindelse Arven Sagnene og legenderne Ansvaret for fremtiden

Kendetegn: Indhold Drivkraft Omverden Indsigt NysgerrighedKommunikation Holdninger Vilje Samarbejde Kompetencer Mental energiHandlinger Samspil med omverden

Interviewspørgsmål Hvad sætter du mest pris på ved Sankt Ansgars Skole? Nævn tre ønsker for Sankt Ansgars Skole, som vil gøre den endnu bedre.