Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Kommunikation på Bornholms Hospital
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
E-læring i virksomhedsperspektiv Spar Nord Bank. •E-læring i forhold til Spar Nords forretnings- strategi –kompetencer –effektivitet –kunder –økonomi.
Døende i plejebolig Den lindrende indsats Den 23. august 2010
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Intern survey uge 45.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Uddannelse i Akutmedicin Region Midtjylland Projektleder Jeannie Rumph.
Anni Skou Jens Oluf Pedersen Akut Medicinsk Modtageafsnit A4 Medicinsk afdeling M1.
Susan Munch Simonsen Uddannelsesansvarlig sygeplejerske, MdE
Information om akkrediteringsbesøget 2005 V/ leder/kvalitetskoordinator, navn.
Det palliative tilbud set fra hospitalsafsnit og basisniveau
Forløbsprogrammer – et værktøj i kronikerbehandlingen
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Organisering af Tværsektorielle teams Team integreret indsats Borger.
Odense Universitetshospital Kvalitetskoordinator Bodil Harder Afdeling for Klinisk Patologi.
BrittL Lind Myrup, UKK, nefrologisk afdeling Sygeplejesymposiet 2010 Nefrologisk efteruddannelse – et regionalt samarbejde Hvordan ser vi et udbytte i.
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
Patientuddannelse - sundhedspædagogik i højsædet Udviklingschef Dorte Jeppesen og Underviser i sundhedspædagogik Helle Schnor.
Det palliative teams ansvar og opgaver
Hvordan udfordres evidensbaseret viden i den kliniske sygeplejepraksis
MEDICINHÅNDTERING Kompetenceudvikling for Social- og Sundhedsassistenter i Psykiatrien Region Sjælland i samarbejde med SoSu Sjælland og SoSu Nykøbing/F.
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Undervisning af nyt personale Medicinsk Afdeling, HEV Undervisning af nyt personale.
SIG-lipid Landskursus 2014, nyborg.
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
18. Strategisk analyse af interne forhold
Kommunikation…..? …Ja, tak! Skal jeg fortælle dig, hvordan du skal kommunikere…..? …NEJ, tak!!!
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1 Storyboard fra.
Bitten Gøtzsche Onkologisk speciale Klinik Kirurgi - Kræft
Samarbejde og konflikter
De Frivillige FSK Landskursus 2014, 8. november
Sikkert Patientflow Læringsseminar 1, marts 2014 Storyboard fra Regionshospitalet Randers.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
PDA Re-implementering information om ledelsesopbakning
organisatoriske kompetencer
Implementering af strategi
Lederkonferencen 9. juni 2010
Akkreditering: en ny strategi og proces på hospitalerne i Region Midtjylland Afdelingschef, cheflæge Hans Peder Graversen, Kvalitet.
Omstillinger - mere end besparelser
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Fusionsprocessen Neurologi-Fysio- og Ergoterapi 10. juni 2014 JFB.
Ældre sagens sygehusudvalg v. Marianne Jensen Sygeplejefaglig direktør.
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
Anæstesiologisk Afdeling
Anæstesiologisk afdeling
FORBEDRINGSLEDELSE OG KOMMUNIKATION Helle Adolfsen, Sygeplejefaglig direktør, E-MBA, Cand. Cur 27. APRIL 2016.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Hvilke incitamenter understøtter høj kvalitet i sundhedsvæsenet Afdelingsvinkelen Odd Ravlo Klinikchef Hoved-Orto Aalborg Universitetshospital.
Den 21. oktober 2009Jytte Kruckow. Arbejdsmiljøkonsulent. Psykolog. Tlf.: Idé café 5 Strategi og tiltag over.
Kunsten at give god feedback
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
Uddannelseansvarlige
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Hospitalsenheden VEST
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Klinisk Forskningsenhed
Observations-informeret lærersamarbejde og undervisningskvalitet
Præsentationens transcript:

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup 246 ansatte 6 afsnit Sygeplejersker Læger Lægesekretærer Diætister

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Formål: Opbygge en kultur, hvor feedback er en naturlig del af hverdagen.

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Baggrund: Strategisk indsats siden 2005 Nøglepersoner Kurser – 3 trin Årlige strategimøder

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Obligatorisk Grundkursus – 3 timer Samtaleteknik og konflikthåntering v h a simulationsøvelser – 5 x 3 timer Samtaleteknik og konflikthåndtering med video – 5 x 3 timer

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Evaluering Kurserne løfter niveauet Grundkurserne giver en fælles referenceramme Kurserne i samtaleteknik bidrager til kompetenceløft Organisering m. nøglepersoner ikke effektfuld

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup ”Det kommunikerende Hospital”, Helle Petersen: Kommunikationen er et ledelsesansvar

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup God kommunikationskultur: Klare retningslinier - som alle kender og følger Italesættelse – man taler dagligt om kommunikation Feedback – på tværs af faglige og hierarkiske skel Metakommunikation – man taler om måden at kommunikere på

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup God kommunikation mellem personale og patient fører direkte og indirekte til: større patienttilfredshed og mere effektiv ressourceudnytelse Øget compliance Investering i den interne kommunikation vil smitte direkte af på patientkommunikationen

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Strategi: Praktiseres af alle Implementeres via Afdelingsledelse, Afsnitsledelser og Afsnitsansvarlige overlæger Støtter en kultur, hvor anerkendelse og læring er en selvfølge

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Kurser: Trin 1, Grundkursus obligatorisk for alle medarbejdere Trin 2, Kursusforløb i samtaleteknik og konflikthåndtering via simulationsøvelser Trin 3: Som trin 2 med video

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Indsatsområde det kommende år: Feedback på nærværende kommunikation

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Strategimøde for alle ledere - sygeplejefag, lægefaglige og sekretær Top down – buttom up Modstand og begejstring

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Milepælsplan Spørgeskema Handleplaner

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup Eksempler Afdelingsledelsen: Ved møder Sekretærer: Feedbackøvelser inter-kollegialt og mellem sekretær og patient. Sengeafsnit: Fokusuger, inter- og tværkollegial feedback Ambulatorium: Supervision v. supervisor Sengeafsnit: Læringskonferencer

Nærværende Kommunikation Medicinsk Afdeling, Regionshospitalet Horsens og Brædstrup