Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Social kapital – rig på relationer
Seksualpolitik på specialskoler FNSS – konference 31. oktober 2011 Kim Steimle Rasmussen.
Lederudvikling.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
Projektdesign Mål: At I opnår en forståelse for hvad et projektdesign er.
Det autentiske menneske
KULTUREN OMKRING “VIRKSOMHEDSTURNÉEN”
Helhed og sammenhæng i arbejdet med børn og unge Fra ord til handling
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Disposition Gennemgang af teksten ”Den kærlige organisation”
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Deltagerstyret undervisning
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Når det at vejlede handler om andet end det faglige Søren Hansen Aalborg Universitet At vejlede i projektprocessen; med fokus på problemformulering, problemanalyse.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Lærermiddelkultur(er)?
Astrid d e t k r e a t i v e l æ r i n g s m i l j ø s 1 0 b u d it-projektleder jan gejel.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Organisation og omverden
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Fremlæggelse af teori og metode d.24 Nov. 2010
Effektiviseringer af driften i almene boligafdelinger
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Vores projekt Om kreativitet.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
Design af kulturtræningsforløb for ECCO
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
.. efter organisatorisk læring? Magne Kolstad Ph.d.-Stipendiat.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Dansk ledelsesstil og tillid som global konkurrencestyrke
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Forskningslederseminar Birte Siim : Hvilke udfordringer/opgaver har en forskningsleder/projektleder ? 1.Kontinuitet og dynamik 2.Anerkendelse eller.
Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf.
Synopsis.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Statusseminar Oversigt Oversigt Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal branding? Det initierende problem – hvorfor et projekt om kommunal.
Thomas Bartels, VFAs rejsehold 15. april 2015
Sådan bruger du præsentationen
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light AARHUS UNIVERSITET AU ORGANISERINGEN AF AKUTMODTAGELSER OG RISIKO FOR DØD INDEN FOR 7 DAGE Anders Brøns.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Udfold talenterne! - og vind ekstra ressourcer Et dialogværktøj til ledelsesgruppen.
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Lederens vandring 1.
Projektdesign Mål: At I opnår en forståelse for hvad et projektdesign er.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR

Oversigt

Problemformuleringen ”Hvordan konstrueres kreativitet hos medarbejderne i afdelingen DR Perspektiv og hvorledes kan kreativitet udvikles?” Arbejdsspørgsmål: Hvordan støtter kulturen i afdelingen DR Perspektiv op omkring de kreative processer? Hvordan udfoldes kreativitet i afdelingen DR Perspektiv? Hvordan kan et arbejdsredskab og læringsforløb designes, så det bidrager til udviklingen af kreativitet hos medarbejderne?

Empiri 4 interviews DRs hjemmeside Jobannoncer

Videnskabsteoretisk ståsted Socialkonstruktivisme Hermeneutisk metode

Iagttagelsesledende begreber Kulturteori Kreativitets- og læringsteori Udfordring Frihed Ressourcer Arbejdsgruppe sammensætning Opmuntring fra ledelsen Organisatorisk support

Analyse af kultur i DR

Analyse af kreativitet i DR

Arbejdsredskab / Læringsforløb

Diskussion Kreativitet vs. innovation

Konklusion Hvordan konstrueres kreativitet hos medarbejderne i afdelingen DR Perspektiv og hvorledes kan kreativitet udvikles?” -Samarbejde og erfaringsdannelse -Ingen kontrol Hvordan støtter kulturen i afdelingen DR Perspektiv op omkring de kreative processer? -DR Byen både negativt og positivt -frirum Hvordan udfoldes kreativitet i afdelingen DR Perspektiv? -Medarbejdersammensætning -Styring og kontrol Hvordan kan et arbejdsredskab og læringsforløb designes, så det bidrager til udviklingen af kreativitet hos medarbejderne? -Medarbejdersammensætning -Udvikling og refleksion

Gruppedynamik 5 er for mange Vi har ikke sørget for at blive konkrete om hinandens forventninger om projektet For mange forskellige måder at skrive på Vi skulle have haft en skarp rollefordeling fra starten Vi manglede info omkring Aalborgmodellen og formelle krav til projektet Gruppedannelsesprocessen var for kort Det har fungeret rigtig godt med hjemmesiden