Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014
16/06/2014Ordrup Skole - Klassedannelse2 Mål og agenda Skabe en fælles forståelse for Kontaktforældrerolle Afstemme forventninger og dele erfaringer Rolle Rammer Ressourcer
Voksne indretter strukturer og organisation og kultur, så de til enhver tid fremmer børns læring og trivsel Fra Læring Uden Grænser Ordrup Skole - Kontaktforældre Skole 13
KontaktforældreRolle Med til at udvikle og styrke samarbejdet og ansvar for fællesskab Med til at sikre barnet optimale muligheder for at lære og udvikle sig inden for de fælles rammer Går ikke gå ind i konkrete konflikter mellem parter på skolen Sociale forældre Sociale arrangementer mhp. at understøtte trivsel i børnegruppen. Er med til at skabe et trygt og a ̊ bent forhold mellem forældrene Ordrup Skole - Kontaktforældre Skole 14 Kontaktforældrefolder ses herses her
Omdrejningspunktet i arbejde er dialogen Ordrup Skole - Kontaktforældre Skole 15 Lærere og pædagoger Skole- ledelse Skole- bestyrelse Kontakt- forældre Sociale Forældre Forældre Medspiller i skolens udvikling Generator for dialogen Formidler videre Bringer udfordringer videre Følger med
Rammer The rules og the game – Principper på ForældreintraPrincipper på Forældreintra Skole-hjemme samarbejde Kommunikation mellem skole og hjemme Øvrige principper Handlingsrum Forældremøder – KF er medejere fra før til efter mødet Klassekodeks Bilaterale / Multilaterale Dialog KF-møder Teammøder, Egne Initiativer mm Ordrup Skole - Kontaktforældre Skole 16
Ressourcer Bestyrelsen 1 kontaktperson i bestyrelsen pr. niveau Hinanden Vi kan dele kontaktinfo, hvis I vil Vi kan åbne et forum på et digital platform, hvis I vil Ledelsen Skole og Forælder – Forældre og VidensbankForældre Ordrup Skole - Kontaktforældre Skole 17
Ordrup Skole - Kontaktforældre Skole 18 Sammen skaber vi ramme for, at vores børn kan TAK