Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
Risiko (T) Al form for undervisning indebærer risici! Det gælder (måske) i endnu højere grad, når man arbejder med it og medier i dansk
Eksempler (R) Tid, sted, økonomi Fortrolighed med teknologi Ændrede faglige produkter/mål/feedback Stilladsering
Det politiske niveau Det organisatoriske niveau Det didaktiske niveau Risiko niveauer (R)
Politiske niveau (T) 1. Hvilke rammer og mål skal der være for at arbejde med it og medier i danskfaget? Effektivitet vs. Innovation (21st osv osv) Fagopdelte pakker vs. Tværfaglige projekter
Organisatorisk niveau (T) 2. Hvordan giver skolen lærere lyst til og mulighed for at udvikle en eksperimenterende kultur? “Promote a culture of risk-taking” Praksisnær kompetenceudvikling i fagteamet Adgang til bredt repertoire af it-ressourcer
Didaktisk niveau (R) 3. Hvordan udvikler vi en innovativ undervisning med et klart fagligt fokus? Bevæge sig på kanten af sin kunnen, reflektere, udvikle fortrolighed med teknologi To hastigheder: Eksperiment vs. refleksion