Mange bække små…. Hvad gjorde vi i med. afd.? Inventering Foråret 2013: Fokus på kontrolbesøg Foråret 2014: Fokus på forhindringer, som sætter begrænsninger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Det tværsektorielle samarbejde
Advertisements

Etablering af enstrenget og visiteret akutsystem Pr. 1. januar 2014
Erfaringer fra pakkeforløb i Danmark
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Oplæg ved Claus Graversen, chefsygeplejerske 3. April 2013
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Ret til hurtig udredning og differentieret ret til behandling
Hvordan motiverer vi type 2 diabetes patienter til behandling?
Verdensdagen for selvmordsforebyggelse 10 september 2013
Velkommen til Fyraftensmøde 5.januar 2012
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
IAA Marketing Management Session 1 forberedelse til: Marketings rolle i virksomheden.
Jobudvikling og -glidning
Region Hovedstaden Temadag for Udviklingsgruppen vedrørende IT og informationsudveksling den 10. juni 2013 Christian Worm – Direktør i Koncern Plan, Udvikling.
Hjemmebehandling af medicinske patienter
Hukommelsesklinikken
Følge- Op.
Det sammenhængende sundheds- og borgerforløb ”Horsens på forkant med sundhed” Temadag i DSR d. 26.maj 2014 Hjemmesygeplejerske Dorthe Berthold Schultz.
Telemedicin – hvorledes får vi det implementeret? Velkommen.
Behandlingstilbud i RHP -pakkeforløb
Forløbsprogrammer – et værktøj i kronikerbehandlingen
Uddannelsesafklarende samtaler - hvordan er det gået? Mogens Bak Hansen, Arbejdsmarkedschef Jeanette Johansen, Teamleder Anders Ladegaard, Centerleder.
Indsæt – Billede – Fra fil… her En fælles national satsning - den generiske model og forløbsprogrammerne Adm. direktør Else Smith 28. september 2011.
Fælles Visitation Gynækologi
Årsrapport Telemedicinsk Videncenter
Uddannelsesafklarende samtaler
LÆGELIG IDENTITET OG UDVIKLING 2009 Kursisten skal kunne udforme en lægelig profil Kursisten skal kunne udforme en lægelig profil Beskrive egne stærke.
Patientsikkert sygehus
Rehabilitering - et redskab til at samarbejde
v. Marianne Jensen Sygeplejefaglig direktør
Elementer i ”Forebyggelsespakken om Tobak”, der i særlig grad kan løfte kommunernes indsats Tobakstemagruppemøde i Sund By Netværket 17. juni 2013 Chefkonsulent.
Århus Universitetshospital Århus Sygehus Medicinsk Center Geriatrisk Afdeling G Hvordan sikres omsorgen i optimerede operationsforløb? Ældre patienter.
Uddannelseslæger i front
Udredningsretten De medicinske specialers udfordring.
Den kommunale virkelighed med telemedicin
Selvmordsforebyggelse Den praktiserende læges rolle Niels Damsbo Praktiserende læge, lektor.
Berit Enggaard Kaae Praktiserende læge Gundsømagle
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Danske Lægesekretærer
KL-projekt 24. September Forebyggelse og Misbrug - § 17, stk 4 udvalg / Bjarke V. Bruhn-Rasmussen.
Optaget af i BUC – p.t. – Ledelse af implementeringen af udredningsretten Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Oktober,
Er nutidens kræftsygepleje rettet mod fremtiden FSK Landskursus 8.november 2014 Birgitte Grube European Oncology Nursing Society Past President.
Uddannelse, roller og kompetencemåling
UNIK 16. maj 2011 Shared care-platform for kronisk syge Chefkonsulent Tove Lehrmann, Region Syddanmark.
Bitten Gøtzsche Onkologisk speciale Klinik Kirurgi - Kræft
Videnscenter for Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet Etableret i 2011 støtte af Trygfonden Indsamle, bearbejde og formidle viden om brugerinddragelse i.
Tyktarms- og endetarmskræft
Patientforløb for onkologiske patienter
TELEFONKONSULTATION. BAGGRUND  15 MILLIONER TK OM ÅRET  PT RINGER OM TIDSBESTILLINGER OG RECEPTFORNYELSER ?  DE FLESTE OPKALD VILLE KUNNE VARETAGES.
Nationale initiativer på stråleområdet Lars Dahl Pedersen Kræfttemamøde 23. januar 2007.
Shared care Lene Falgaard Eplov, overlæge, ph.d..
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
FREMTIDENS INDSATS FOR ÆLDRE MEDICINSKE PATIENTER EMNE:FREMSKUDT VISITATION.
Tirsdag den 26. juli 2016 Patientrapporterede oplysninger (PRO) i almen praksis WebPatient-brugergruppemøde.
Sammenhængende patientforløb Regionsrådets midlertidige udvalg nedsat REGIONSÆLDRERÅD HOVEDSTADEN.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin
DET KOMMUNALE SAMARBEJDE
Kvalitetsudvikling hvordan
FAM – Esbjerg - Grindsted
Orienteringsmøde om kronisk sygdom den 5. oktober 2007 i Kolding.
Det nære sundhedsvæsen
MTV af Demens: Organisation
Aftale format – Use cases
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
E-læring på patientens præmisser
Demens set fra almen praksis
E-læring på patientens præmisser
Metoden brugerstyret behandling
Ældre i et sundhedsvæsen - set fra almen praksis
Præsentationens transcript:

Mange bække små…

Hvad gjorde vi i med. afd.? Inventering Foråret 2013: Fokus på kontrolbesøg Foråret 2014: Fokus på forhindringer, som sætter begrænsninger for udvikling af effektive og veltilrettelagte patientforløb Efteråret 2014: Fortsat fokus og opfølgning

Dette arbejder vi med Optimere udnyttelse af dage - programmer Skabe tider gennem optimering af patientforløb – Nye såvel som kroniske Skærme speciallæger for forstyrrelser

Variabel visitation Shared care: Forløbet starter i praksis Læge – AP kontakt om henvisning Flexibel planlægning af forløb – Faste slots – meen…flexible. – Forprøveplanl. ved spl – ikke behov for svartid

Konsultation på patientens præmisser Patienter med kronisk sygdom – Følges fast med sygdomsmarkører: blodprøver, hjemmemålinger – Fast kontaktsygeplejerske i specialeamb. – Pt. ringer eller kommer ved behov

Øget fremmøde - inden start SMS – de ”unge RINGE DAGEN FØR – de ”ældre”

Status på sms til nyhenviste Januar 2013 – september 2014

Hvad har været vores udfordring? Speciallæger i døgnvagt! ”Den brændende platform” Oversætte og udbrede kompleks viden til sekretærer Stor arbejdsopgave for lægesekretærer (Øget tilgang udefra ved kort ventetid)

Hvad har styrket processen? Et ledelsesmæssigt fokus og bevågenhed over lang tid Konstant fokus på udredningsretten i det daglige på afsnitsleder og afdelingslederniveau, med status og udviklingsmuligheder

Så: mange bække små, bliver til …..