Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSusanne Nissen Redigeret for ca. et år siden
1
Telemedicin – hvorledes får vi det implementeret? Velkommen
2
Mølnlycke Healthcare Mediq Danmark 3M Smith&Nephew ConvaTec Sigvaris Dansk Telemedicin Abena Medi OneMed ArjoHunthleigh Coloplast Abigo B Braun Lohmann&Raucher BSN
4
Rolf Jelnes
5
Tværsektorielt og tværfagligt samarbejde mellem sårfunktionen på ortopædkirurgisk afdeling Sygehus Sønderjylland og samarbejdspartnere i de nu 4 Sønderjyske kommuner Etableret 2005 Telemedicin som kommunikationsredskab siden febr. 2006
6
Ved et tilfælde Uden projektbeskrivelse Vi startede samtidig, med de samme forudsætninger, fælles ejerskab Det faglige indhold blev udviklet og testet i løbet af 6 mdr. af Hulda Skov og Tove Christiansen (og mig)
8
Patienten samt pårørende (kan ”kun” skrive notater) Sårsygeplejersken i kommunen Primærsygeplejersker Sårambulatoriet på sygehus (Sårsygeplejerske, læge og sekretær) Praktiserende læge Sagsbehandler i kommunen Fodterapeut Ortopædskomager Venner – specialister på andre sygehuse andre
9
Dette er vel indbegrebet af Shared Care
10
Metoden er lav teknologisk ◦ Internet adgang fra computer ◦ Mobiltelefon med kamera og internet adgang Billig i drift
11
De indsamlede data indtastes i en database, hvortil alle har adgang. De skrevne notater sendes via edifact korrespondance til sygehusets EPJ, kommunens omsorgssystem samt til egen læge Godkendt af datatilsynet
12
Patienten giver samtykke Der vælges en task force. ◦ det er kun disse, der har adgang til data. Relevante data indtastes ◦ medicinske (såret, undersøgelser, medicinering, tidl sygdomme) ◦ sociale (hjælpemidler og andet)
14
www.saarbase.dk www.saarbase.dk Nu er der registeret 1680 sårpatienter i vores område.
15
Kompetence er uddelegeret, idet der måles et ankeltryk og der undersøges for sensorisk neuropati ved første undersøgelse. Der dokumenters i databasen ◦ Anlæggelse af kompression ◦ Brug af steroidcreme i op til 14 dage ◦ Sikre et godt patientforløb
16
Ildsjæle Nemt at arbejde i (lav teknologisk) Mobiltelefoner blev udleveret Fælles ejerskab, ”den brændende platform” Ledelsesmæssig opbakning Jævnlige fælles møder
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.