Punkterne 15, 16 og 17 Status på cykelsuperstierne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
NVF Organisation og marked Atkins Ørestad 8. Marts 2013
Advertisements

8. december 2010 på Egegård Skole
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
DK-GBC medlemsmøde Februar DK-GBC har i dag 137 medlemmer heraf 40 styregruppemedlemmer I januar 2012 var medlemsantallet 90, det betyder at DK-GBC.
Store infrastrukturprojekter - og muligheder for havnesektoren
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
20. august Arbejdsmarkedskommissionens anbefalinger Velfærd kræver arbejde.
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Anne-Rose Wang Centerchef
En klimaberedt region Klimatilpasningens politiske dimension Politikerseminar 21. Maj 2014 v. Formand Jens Mandrup, Miljø og Trafikudvalget, Region Hovedstaden.
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
Regionernes rolle Foto: Ole Malling Oplæg til møde i Friluftsrådet d. 29. oktober 2011.
Etablering af samordningsudvalg i psykiatrien
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
Målsætninger på klima- og energiområdet
Erhvervslivets gevinster ved forbedring af infrastrukturen
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Klimatilpasningens politiske dimension Sinatur Hotel Frederiksdal Onsdag den 21. maj –
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Energibesparelser i offentlige bygninger
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Ledelse på tværs i VEST. Gødstrup Nye patienter i akutmodtagelsen Neurologi.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Cykling i Region Hovedstaden
Opfølgende analyser af Hærvejsmotorvej
1 National konference d. 21. november Workshop III Systematisk rekruttering til telefonrådgivning – et eksempel.
Middelfarts Kløversti Friluftsrådets inspirationsmøde d. 15. januar
Sykkelbynettverket Studietur til København
Udbredelse af velfærdsteknologi i kommunerne
# 1 28 Apr 2010 ALBERTSLUNDRUTEN – cykelpendlerruter i hovedstadsområdet ALBERTSLUNDRUTEN WORKSHOP 28. APRIL 2010.
v/ kontorchef Britt Bergstedt, kontor for socialpsykiatri
Projektgruppemøde 30. maj Velkommen Albertslundruten ·Indvielsen den 14. april ·Evaluering af kampagnen ·Målinger Ruteplanlægger for Cykelsuperstierne.
Vedtaget af Byrådet den 7. oktober 2013
1 Resultater og perspektiver – Samordningsudvalg Syd
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Velkommen til møde om frivillighed i Favrskov 26. september 2013.
Lederforum – budget høring. Basisbudget
Mindre CO 2 fra transporten Et V-oplæg om reduktion af CO 2 udledningen fra transport – med omtanke.
MEDICINHÅNDTERING Kompetenceudvikling for Social- og Sundhedsassistenter i Psykiatrien Region Sjælland i samarbejde med SoSu Sjælland og SoSu Nykøbing/F.
Regeringens Investeringsplan med fokus på transportområdet TØF-konference Industriens Hus, Civilingeniør Thomas Krag Thomas Krag Mobilitetsrådgivning.
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Forandringer i kommunerne KL kommunikationsdøgn 2013.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Cykelkonference 2005 IDA, 14. oktober 2005 Thomas Krag Mobility Advice.
Formidling på GBS. Nye undervisningsmaterialer Foto:Kolibri63.
EU’s mål På vej mod en fremtid med større forsyningssikkerhed.
Kvalitetsfondsbyggeri i Region Hovedstaden
Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer giver deltagerne mulighed for at fordybe sig i et emne og udarbejde forslag.
Trafiksikkerhedsby konkret udmøntning af Trafiksikkerhedsplan 2013
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Program – infrastruktur, erhverv og vækst i hovedstadsregionen, 23. maj Velkomst og god infrastruktur som vækstdriver - formand.
af 15 Region Hovedstadens Vækstbarometer Konjunkturer Udsigt 2015 ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Virksomhedsberedskabet Teamledernetværksmøde d. 6. maj 2014.
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Forhold for cyklister i Kalundborg 2
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Præsentationens transcript:

Punkterne 15, 16 og 17 Status på cykelsuperstierne

Cykelsuperstier koncept som Hvad er en Cykelsupersti? –en cykelsti, som specielt retter sig mod cykelpendlernes behov –samme høje standard hele vejen fra A til B Målsætning –Udvikle et sammenhængende net af cykelpendlerruter i høj kvalitet. –30 % flere cykelpendlere for hele hovedstadsregionen på ruter over 5 km sammenlignet med i dag. 2

Cykelsuperstier koncept Fire kvalitetsmål: 1.tilgængelighed 2.fremkommelighed 3.komfort 4.sikkerhed og tryghed Kommunerne: helhedsbetragtning (antal cyklister, øvrige trafikanter, byrum, økonomi, m.v.) By- og landkoncept: Der er forskellige krav til, hvordan Cykelsuperstierne udformes i eksempelvis Ballerup og i det indre København. Frederikssundsruten bliver den første Cykelsupersti i Regionen, der anlægges efter landkonceptet. 3

Cykelsuperstier – status efterår –21 kommuner plus Region Hovedstaden –Planlagt netværk med 28 ruter - total 500 km –Realiseret: Alberstlundrute (april 2012) og Farumrute (april 2013) –Kommende 9 ruter ( ): Farumrutens forlængelse, Allerød-, Frederikssunds-, Helsingør-, Indre Ring-, Ishøj-, Københavner-, Ring- 4- og Værløseruten

Tre Cykelsuperstier i Ballerup 5 Tørveslettestien (1. etape af Frederikssundsruten C97 ) Ring-4 ruten C84 Statsveje Værløseruten C82 Frederikssundsruten C97 Ring-4 ruten C84

Cykelsuperstier – tilsagn og koordinering –Vejdirektoratet har givet tilsagn om medfinansiering til anlæg af 9 ruter i 15 kommuner (sommer 2013) –Acceptbreve – hver kommune skal underskrive senest d. 1. november 2013 –Samarbejdsaftaler – kommunerne skal samlet for hver rute underskrive senest d. 1. november –Underskriftsceremoni - Ballerups borgmester inviterer de andre cykelsupersti borgmestre til en underskriftsceremoni d. 30. oktober. Ved eventen i Ballerup Superarenaen bliver aftalerne underskrevet og overrækkes til Vejdirektoratet. Formålet er at markere at kommunerne står sammen om cykelsuperstierne. 6

Cykelsuperstier – potentiale for Ballerup –Cykelsuperstierne i Ballerup Kommune understøtter kommunens arbejde med at: –Forbedre forholdene for nye og eksisterende cyklister –Forbedre borgernes sundhed og velvære –Forbedre pendlerforholdene og mindske trængsel –Knække CO 2 -kurven på transportområdet 7

Cykelsuperstier – samfundsøkonomisk potentiale –Cykelsuperstierne giver store samfundsøkonomiske gevinster og er med til at reducere trængsel, klimapåvirkning og luftforurening. –Samfundsøkonomisk analyse: samfundsøkonomisk rentabelt og intern rente på 19 pct., hvilket ligger over de 5 pct., der normalt kræves af Finansministeriet for investeringer i infrastrukturprojekter. –To store poster dominerer gevinsterne: –Sundhedsgevinsterne er 2,30 kr. pr. km –Gevinsten for (eksisterende) cyklister: spare 2 minutter på en 7,4 km lang tur 8

9