Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Advertisements

Hvilken forskel gør spørgsmål?
Ørestad Skoles værdier
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
”Find talentet” - introduktion
SIKKERHED PÅ ARBEJDSPLADSEN Sikkerhed på arbejdspladsen Plads nr. Vi kårer „vinderen“ Vi kårer „vinderen“
Kort indspark til strategiprocessen - Afsætningen • MA’s Rolle • Sådan tænker vi • Hovedområder • Målsætninger/område • Udfordringer i markedet • 3 Dilemmaer.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. 24 virksomheder/15.
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Mad til mennesker.
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Feedback Manual.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Talent 2.
Fremtidens globale konkurrence på viden og innovation bliver også en konkurrence mellem byer. De byer, der skaber de bedste vilkår, tiltrækker de kreative.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Naturvidenskab.
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
Tillykke, du er et talent!
Talent Tietgenskolen Deltagende indgang er merkantil Hvor mange undervisere er involveret? – På daglig basis 5 undervisere og 1 fuldtids talentmedarbejder.
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Talentvejen Tietgenskolen. Hvorfor et talentprojekt? Talentudvikling på erhvervsskoler er stadig relativ ny 95% målsætning – nedprioritering af talenter.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Folkeskolereform 2014.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Erhvervsrettede tiltag i Odsherred Kommune Thomas Adelskov Borgmester Politisk Forum den 8. maj 2014 Temamøde 9: Det lokale erhvervsklima – hvilken rolle.
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
De merkantile uddannelser
Produktudvikling Talentvejen Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik.
Udfordrer talenterne igennem. Mercantec 2 Udfordrer talenterne igennem Talentvejen.nu Talentaktiviteter på Mercantec.
SOSU Grundforløb.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Kunde ønsker ny løsning!
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Borgeren i centrum Connie Andersen Cand.mag. i tysk og dansk Ansat i Gigtforeningen – bla. med patient/partner professionel patient.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Info-møde Nye elever aug-15 Særligt om EUX Første EUX’ere på Bornholm => I er ”First Movers” Første EUX’ere på Bornholm => I er ”First Movers” Særlig fokus,
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Lærerprofession Silkeborg læreruddannelse 2012 Som lærer har vi….
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
Torben Stolten Thomsen HANSENBERG Projektleder og international koordinator Sådan forbereder vi eleverne på at rejse ud!
SIMONS KOGESKOLE MADKAMP ”MÆLK I KØKKENET”. TILBEREDNINGEN Koge, pochere, dampe, blanchere Stege, fritere, grydestege (en cocotte) Bage, braisere Grill.
UU-Vestegnen Kongsholmcentret Vognporten Albertslund Tlf Facebook Albertslund * Ballerup * Glostrup * Høje-Taastrup.
Økologi og økonomi i uddannelsesinstitutionerne s kantiner Hvad tænker skolernes ledelse?
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Tillykke, du er et talent!
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Talentudvikling SOSU elever.
Valgfri specialefag på de merkantile hovedforløb
Ændring i praktikmål 6 for SSH
SIP3: Differentiering Temaer
Præsentationens transcript:

Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning

HVORFOR Konstant faglig udfordret Udvidet rutine Kreativ synergi effekt Networking Konstant holdudvikling ( fra vandbærer til kaptajn )

HVORDAN Talenter på grundforløb og hovedforløb, samlet hver 2 uge ca. 5 timer Virksomheden understøtter talenttræningen i daglig dagen ( varierende opgaver i hele køkkenet ) Bruger virksomheder som bootcamps og gæstelære ordninger Konkurrence på grundforløbet, hvor vinder retten serveres i kantinen, vindereleverne er med til at tilberede retten i kantinen. Tværfagligt produkt udvikling (evt. sammen med merkantil) Producere produkter til salg (marmelade, sirup, kompot)

HVORHENNE På skole Virksomhed Producenter

HVILKE Faglige kompetente lærer, som er lidt mere innovativ end gennemsnittet Kræver læren har de 6 karakteristika Virksomheder der kan give eleven tid og plads Virksomheder der kommer og byder ind med deres specialer