Obligatorisk selvvalgt opgave

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Uddannelsesvejledning Musik & Teaterefterskolen 14/15
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Collagekonkurrence •. • I skal finde sammen 2 og 2. • Opgave: Du skal lave 2 collager. En om dig selv og en om din makker, hver med en ”udstillings”tekst.
Studieretningsprojektet (SRP)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Det Internationale Område
Forældremøde 9. klasse Vejledningsaktiviteter Uddannelsesaften
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
UEA & UU-Vejledning Info til forældre fra 6.klasse.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
3g Studie Retnings Projekt

MUNDTLIGT krav – form – indhold
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Kompetencevurdering og grundforløbspakker Rørvigseminaet Tirsdag den 26. august 2008 Elsebeth Pedersen Undervisningsministeriet.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
Generel introduktion til EC
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Tidsplan for eksamen 40s umd
Større Skriftlig opgave
 1. lektion › Oplæg om synopsis › Oplæg om den individuelle fremlæggelse, vejledning og godkendelse af problemformulering i uge 6  2. lektion › Oplæg.
Forældremøde Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København.
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Det Internationale Område
AT-årsprøve 2.g.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Obligatorisk selvvalgt opgave
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Praktikordning Der skal udarbejdes: 1. Stillingsbeskrivelse for ”Praktik-koordinator” 2. Manual for pædagogisk ansvarlig (=HOP- vejleder) 3. Manual for.
OSO.
8.CD Erritsø Centralskole Efterår 2012 MOBICATION.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
Obligatorisk selvvalgt opgave
Velkommen til 8. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Almen sTudieforberedelse 2017
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Større skriftlig opgave i 2.hf
Masterplan for Uddannelse og Job
Ansvar i Videreuddannelsen
OSO opgaven på Midtjysk
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Studieretningsprojektet
SIP 4 Virksomhedspraktik
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
AT-eksamen 2019.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Præsentationens transcript:

Obligatorisk selvvalgt opgave OSO Obligatorisk selvvalgt opgave

Målbeskrivelse for OSO Afklaring og refleksion over uddannelsesforløb Disciplin i arbejdsprocessen Kendskab til job (praktik) Tydelighed i formidling af viden

Elementer i OSO : Processen Praktik Dokumentation/synliggørelse af praktikken – fx konkret produkt, interview el. lign. Synopsis Fremlæggelsen Vejledning hos vejleder på elevens initiativ. Selvstændigt arbejde

Tidsplan : Uge 48: Deadline for at have fundet praktiksted (den 6.-8. jan) Uge 50: Orientering til alle elever om OSO-forløbet samt krav til synopsis og fremlæggelse Uge 1 : Fredag: Udarbejdelse af arbejdsplan samt påbegynde synopsis. Uge 2: Praktik mandag-onsdag, torsdag-fredag arbejde med synopsis, forberede fremlæggelse – mindst 1 vejledningssamtale i løbet af torsdag+fredag (elevens initiativ) Aflevering af synopsis fredag kl. 11.45. Uge 4 : Fremlæggelser

Faser i arbejdet : Lav arbejdsplan, træf aftaler/interviews og skriv synopse Udarbejd arbejdsspørgsmål Indsamling af oplysninger Bearbejdning Klargøre fremlæggelse ud fra indsamlet viden Gennemprøvning af fremlæggelse

Relevant viden og information Uddannelsesvej Hvad laver man, når man er uddannet til X? Hvad indebærer jobbet i praksis? Fordele og ulemper ved jobbet? M. M.! Indsaml selv viden via praktikken, nettet, besøg og interview

Arbejdsplan: Navn : _______________________________________________________________ Arbejdsplan: _____________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________ Aftaler: _____________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________ Godkendt af :__________________________________________________________

Synopsen skal indeholde : Ca. 1 side med : Dit navn Præsentation af job Uddannelsesplan Fremlæggelsesform + disposition for fremlæggelse Dokumentation/synliggørelse af praktikforløbet (eks produkt, interview el. lign.) Synopsen skal afleveres til din vejleder senest d. 10. januar.

Praktikken Praktikforløbet skal indgå som en del af fremlæggelsen i form af eksempelvis: et konkret produkt et interview virksomhedsbeskrivelse billeder kan fx indgå som skuespil, fremvisning af produkt med procesbilleder

Fremlæggelsen Skal vare 10-20 min. 10A: mandag den 20. jan 10G: torsdag og fredag den 23-24. jan Praktikken skal indgå som en del af fremlæggelsen Frit valg omkring hjælpemidler til fremlæggelsen Fremlæggelsen har til formål at modtageren (klassen + lærere) får en forståelse af jobbet og hvad det indebærer.

Vurdering : Proces (planlægning, disponering af tid, selvstændighed) Fremlæggelse (formidling af viden, faglighed, kreativitet) Progression (hvor meget har du rykket dig fra udgangspunktet!)