Det forstærkede rammeaftalesamarbejde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen på Skibet Skole
Advertisements

Informationsmøde på Mosedeskolen
Set i forældreperspektiv
EN SAMTALE OM VOLD I NÆRE RELATIONER
Døgninstitutioner i et forvaltningsmæssigt perspektiv
Anne K. Lützhøft Projektkoordinator i Thisted Kommune Fysioterapeut på Trænings- og Rehabiliteringsafdelingen.
Evaluering af Projekt Unge
Generelt om det for tidligt fødte barn
Informationsmøde for koordinatorer i de faglige netværk – rammeaftalen for det specialiserede socialområde Konsulent Ann Kühnel Liljenberg, Sekretariat.
Ved sous- chef Said Akrim
Siunnersuisarfik PPR-Syd Box 520 Tlf.:
SpecialCenterRoskilde Fjordskolen Lysholm & Hedevang
Kommunernes tilbud til personer med spiseforstyrrelse eller selvskade
Handicap & Psykiatri.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Elevernes digitale dannelse
Tingbjerg og Utterslevhuse
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
FKO og Masterplanens Resultatdokumentation
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Sammenhængende udviklingsforløb kræver mere end én reform
Samarbejde om opgaveløsningen - udfordringer og muligheder Med udgangspunkt i hverdagen og fremtiden i Guldborgsund kommune.
Forventninger til Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center - mission og vision ved Driftschef, Else Ammitzbøll Den 6. marts
1 Social Networks En kommunikationsoversigt til mennesker med komplekse kommunikationsbehov og deres kommunikationspartnere Sarah W. Blackston, Ph.D Mary.
D-klasserne på Borupgårdskolen.
Fogedvængets organisation Teknisk-Administrativ
Oplæg vedr. ambulante funktioner i Psykiatrien, Region Nordjylland
Ubrudt behandlingskæde for selvmordstruede børn og unge
Hvad vil jeg tale om? Handicapkonvention – hvorfor det?
Psykiatriskole for pårørende - Autisme
Skolens fællesskab er for alle. Hvordan arbejder vi i DH med inklusionsbegrebet ? Et paradigmeskift: Fra de gode viljer til rettigheder Fra parallelle.
Sårbarhed hos børn og unge
Hvorfor er der behov for en kampagne som EN AF OS?
”Vejen frem” - projekt for borgere 18 – 30 år med psykiske lidelser Oplæg til Psykiatriens Samordningsudvalg Den 16. juni 2010.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Tema 4 Overgange i barnets liv
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Velkommen til Platangårdens Ungdomscenter
Den kommunale virkelighed med telemedicin
Belastningsreaktioner angst og søvnforstyrrelser
Introduktion til Region Hovedstaden - Handicap Introseminar den 6. april 2010 v/Direktør Søren Torpegaard Bech.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Paradigme 2.0.
Indsæt Billed SSP Køge2 Drop-in Café ”gadearbejde med tag over hovedet” Rammen: SSP-huset på Toldbodvej september 2013 til 31.
Grunde til at jeg elsker dig
Dokumentation i praksis
Muligheder og rettigheder
Nødebogårds miljøterapi
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Tema 2 Præsentation af kommunen og dens tilbud Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Indberetning til Tilbudsportalen Sociale tilbud Undervisning Socialtilsyn Nord Februar 2015.
Specialiseringsforløb MSP – Mennesker med sociale problemer.
Status projekt ”Bristede Drømme-Nyt håb” styregruppemøde
Sanne Lorentzen NLS Ledertræf, Island september 2012.
Hvorfor er Kalundborg Kommune bruger af ”Klar til Start” ? Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
S SEK, DH Socialområdet - Januar s Disposition Handicapplan - Strategigrundlaget §118S - Samskabelsesprojekter Bruger- og Pårørendeundersøgelser.
Morgendagens Børne- og Ungeliv FORÆLDRE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:13 Powered.
Fokus på den primære opgave Hvem er vi: Specialiseret behandlings organisation med intern skole, som arbejder med at udvikle tilbud til sårbare og psykisk.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Unge & psykiske sygdomme
ADHD..
Torsdag d kl Birken Storemosevej Vodskov
Inklusion i Skæring Dagtilbud
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Handicaprådet d. 30. november 2017
Handicaprådet d. 30. november 2017
Inklusion i Folkeskolen
Økonomiske overvejelser
Hvorfor er diagnoser så vigtige for Kommunen……
Præsentationens transcript:

Det forstærkede rammeaftalesamarbejde Tilbud i Aalborg Kommune

Området: Aalborg for Døve Kridtsløjfen og Hviddalen

Området: Aalborg for Døve Adresse: Kridtsløjfen 50, 9000 Aalborg Speciale: Tegnsprogsmiljø Tilbud: 18 boliger Dagtilbud, også til eksterne brugere Bostøtte Døves Kulturcenter, Grønlands Torv

Området: Aalborg for Døve Diagnoseområder: Spasticitet, omsorgssvigt, ADHD, skizofreni, angst, borderline og andre funktionsnedsættelser Fællestræk: Tegnsprog som modersmål

Området: Aalborg for Døve Faglighed: Tegnsprog niveau 1-6. 1 niveau er 30 lektioner. Det tager 3 år at blive fuldt uddannet Neuropædagogik, ”Funktionsnedsættelse, udvikling og inklusion”

Området: Aalborg for Døve Halloween 2012 – gammelt og nyt 

Området: Autisme og ADHD Enterne

Området: Autisme og ADHD Adresse: Bodil Hjorths Vej 16, 9310 Vodskov Speciale: Børn og unge med autisme / ADHD og lignende udviklingsforstyrrelser og mental retardering Botilbud: 18 pladser (botilbud til børn og unge) Udredning, akut og særlige foranstaltninger

Området: Autisme og ADHD Fagligt fokus: Skabe trivsel og udvikling og optimale muligheder for mestring i eget liv. Skabe og forberede en lempelig overgang fra barn til voksen Faglige metoder: Neuropædagogik, Teacch og andre autismepædagogiske redskaber / værktøjer Udvikling af digitale redskaber til børn med udviklingshæmning og autisme / ADHD og lignende udviklingsforstyrrelser

Området: Autisme og ADHD Rammeaftaleregi: 4-5 pladser. Børn og unge med kompleks adfærd / flere diagnoser / mutisme / spiseforstyrrelser og lignende

Området: Autisme og ADHD Specialbørnehaven Birken

Området: Autisme og ADHD Adresse: Storemosevej 31-33, 9310 Vodskov Speciale: Før-skole-børn med autisme / ADHD Tilbud: 30 børnehavepladser, børn fra 0-6 år

Området: Autisme og ADHD Diagnoseområder: Autisme, ADHD og tilsvarende udviklingsforstyrrelser. Udredning ingen betingelse for indskrivning

Området: Autisme og ADHD Fagligt fokus: Bringe barnet i trivsel og udvikling via struktur, forudsigelighed og målrettet behandlingsarbejde Faglige metoder: Neuropædagogik, Teacch, Kat-kasse og andre autismepædagogiske metoder og redskaber (talepædagog og ergo og fys efter behov) Udvikling af digitale støtteredskaber

Området: Autisme og ADHD Supplerende ydelse: Forældretræningsprogram Rammeaftaleregi: 5-7 pladser. Børn med flere diagnoser / kompleks adfærd / ”skrigere” / mutisme, spiseforstyrrelser og lignende